ادامه اعتراضات در مناطق مختلف لبنان

لبنان شب گذشته نیز برای چندمین شب متوالی، صحنه اعتراضات مردمی به اوضاع اقتصادی این کشور بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز عربی، معترضان لبنانی شب گذشته نیز برای سومین روز متوالی در اعتراض به اوضاع معیشتی و ریزش شدید بهای لیره در برابر دلار، به خیابان‌ها آمدند. این در حالی است که رئیس بانک مرکزی لبنان با دفاع از عملکرد خود، بحران کنونی را نتیجه عملکرد دولت‌های پیاپی در لبنان اعلام کرد.

خبرنگار شبکه اسکای نیوز عربی گزارش داد معترضان شب گذشته اقدام به بستن شماری از راه‌ها در برخی محلات بیروت، پایتخت لبنان کردند. این در حالی است که معترضان در طرابلس دیشب نیز در اعتراض به اوضاع معیشتی و عملکرد طبقه حاکم، به خیابان‌ها آمده بودند.

طبق این گزارش، اعتراضات و راهپیمایی‌ها در بندر طرابلس واقع در شمال لبنان، به درگیری با ارتش منجر شد. همچنین ده‌ها نفر با تجمع در میدان «النور» طرابلس، شعار‌هایی علیه گرسنگی و فساد سر دادند.

همچنین در شهر صیدا واقع در جنوب لبنان، معترضان اقدام به پرتاب کوکتل مولوتف و سنگ بسوی شعبه بانک این شهر کردند و برای سومین شب متوالی، شعار‌هایی را علیه طبقه حاکم و سیاست‌های حاکم بر بانک‌ها سر دادند.

در شهر حاصبیا واقع در شرق لبنان نیز معترضان تجمعی اعتراضی علیه وخامت اوضاع اقتصادی و معیشتی سر دادند و خواهان پیگرد قرار دادن فاسدان و دزدان شدند..

در منطقه «شویفات» واقع در جنوب بیروت، افراد ناشناس اقدام به پرتاب کوکتل مولوتف بسوی یکی از بانک‌ها کردند. اما در روستای تعلبایا واقع در استان بقاع در شرق لبنان، معترضان با سوزاندن لاستیک ها، اقدام به بستن مسیر کردند. در شهر نبطیه نیز ده‌ها معترض در برابر بانک لبنان در این شهر تجمع کرده و تنش‌هایی میان معترضان و نیرو‌های امنیتی در گرفت.

از سوی دیگر، ریاض سلامه، رئیس بانک مرکزی لبنان روز گذشته تلاش کرد تا به انتقاد‌هایی که از سوی نخست وزیر این کشور علیه وی مطرح شده بود، پاسخ دهد.

ریاض سلامه، رئیس بانک مرکزی لبنان در روز‌های اخیر و در پی کاهش شدید ارزش لیره در برابر دلار، هدف انتقاد‌هایی از سوی افراد مختلف بوده است.

ریاض سلامه در سخنانی که از تلویزیون پخش شد و به مدت یک ساعت به طول انجامید، با دفاع از خود، دولت‌های پیاپی لبنان را در این بحران مالی بی سابقه مسئول دانست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار