داورزنی: با شروع مسابقات تیم ملی والیبال، خوش خبر به فدراسیون باز می‌گردد/ هنوز ایرانی یا خارجی بودن سرمربی ملی پوشان مشخص نشده است

رئیس فدراسیون والیبال گفت: خوش خبر از سمت خود کناره گیری نکرده است و با شروع مسابقات تیم ملی او به کار خود باز می‌گردد.

به گزارش  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال کشورمان در گفت‌وگو با یکی از برنامه های رادیویی اظهار داشت: خوش خبر سرپرست تیم ملی استعفا نداده است. او از طرف وزارت ورزش برای سرپرستی تیم ملی فدراسیون مامور بوده و با توجه به اینکه تا پایان سال فعالیت جدی برای تیم ملی بزرگسالان نداریم، خوش خبر در پست سازمانی خود در وزارت ورزش فعالیت می کند و پس از اینکه که کار تیم ملی شروع شود، فعالیت خود را در سمت سرپرستی تیم ملی ادامه خواهد داد.

رئیس فدراسیون والیبال درباره تصمیمات برای هدایت تیم ملی بیان داشت: با توجه به سابقه خوبی که تیم ملی والیبال ایران در مسابقات بین المللی مختلف داشته و همچنین انتظارت مردم، اینکه از چه مربی، با چه کیفیتی و در چه سطحی استفاده کنیم، جزو بحث‌هایی است که در حال بررسی است. باید این مسئله را بررسی کرد که آیا با مربی داخلی می‌توانیم این انتظارات را برآورده ساخت و یا مربی خارجی باید هدایت ملی پوشان را عهده دار شود.

داورزنی ادامه داد: دوشنبه آینده جلسه‌ای در آکادمی ملی المپیک برگزار خواهیم کرد. حدود ۶۰ نفر از مربیان، پیشکسوتان و صاحبنظران والیبال را دعوت کرده ایم و هدف از برگزاری جلسه این است که نقطه نظرات همه را گوش دهیم و متناسب با وضعیتی که تیم ملی برای المپیک سال آینده دارد و برنامه ۴ ساله در پیش تصمیم گیری کنیم.

داورزنی گفت: خبری را در برخی سایت‌ها مشاهده کردم که هیئت رئیسه فدراسیون والیبال مشخص شده و اسامی آن ها هم اعلام کرده اند که این مسئله به هیچ وجه صحت ندارد. ما یک جلسه مشورتی قبل از عید داشتیم که آن جلسه به معنای هیئت رئیسه نبود.  تا زمانیکه حکم افراد صادر نشده، نباید اعلام عمومی شود. با توجه به شرایط کنونی تلاشمان این است که قبل از شروع فعالیت جدی فدراسیون‌های ورزشی، انتصاباتمان در کمیته‌ها و هیئت رئیسه را نهایی کنیم.

داورزنی درباره حضور تیم ملی والیبال نوجوانان در مسابقات آسیایی و نیز انتخاب سرمربی تصریح کرد: طبق اعلام کنفدراسیون والیبال آسیا، اگر شرایط عمومی دنیا در خصوص ویروس کرونا تا خرداد ماه خوب شود، احتمال اینکه مسابقات نوجوانان در ماه نوامبر در بحرین برگزار شود، بسیار زیاد است؛ اما اگر وضعیت عادی نشود، کلاً مسابقات آسیایی در سال ۲۰۲۰ لغو خواهد شد. تلاش می‌کنیم که تا پایان اردیبهشت ماه سرمربی تیم ملی نوجوانان را انتخاب کنیم و کار خودمان را برای انتخاب بازیکنان از بین استعداد‌ها شروع کنیم.

او، در خصوص حضور ۲ تیم از لیگ دسته یک به سوپرلیگ اظهار داشت: روز گذشته با سرپرست کمیته رویداد‌ها صحبتی داشتم و قرار شد جلسه‌ای با تیم‌های دسته یک داشته باشند و وضعیت این تیم‌ها را تعیین تکلیف کنند. با عنایت به شرایط کنونی تیمی از سوپرلیگ سقوط نخواهد کرد؛ اما اینکه ۲ تیم از دسته یک به سوپرلیگ اضافه شوند، قطعا انجام خواهد شد.

رئیس فدراسیون والیبال ادامه داد: تعدادی از تیم‌های سوپرلیگی با توجه به بدهی‌های سنگین و وضعیت نابسامانی که دارند، همکاران در کمیته رویداد‌ها احتمال می‌دهند که این تیم‌ها نتوانند کار خود را در لیگ ادامه بدهند. شاید تعداد این تیم‌ها به عدد ۵ برسد. اگر این تیم‌ها بتوانند خود را با شرایط تطبیق بدهند، شاید لیگ سال آینده را ۱۴ تیمی برگزار کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های فدراسیون در حوزه لیگ گفت: در تلاش هستیم که دیگر وایلدکارتی وجود نداشته باشد و همه تیم‌ها با تمام توان خود در لیگ حضور داشته باشند و ارزش پیدا کنند. هر تیمی هم که بخواهد همینطور وارد لیگ شود، باید سهمیه یکی از تیم‌های سوپرلیگی را بگیرد تا بتواند وارد لیگ برتر شود.

رئیس فدراسیون والیبال، در پاسخ به این پرسش که آیا چارت جدیدی را برای فدراسیون طراحی کرده اید، بیان کرد: مجموعه فعالیت هایمان را بازمهندسی کرده ایم و در تلاش هستیم چارت را با کمیته‌های مختلفی که جدیداً در فدراسیون جهانی تشکیل شده، تطبیق می‌دهیم.

او درباره سازمان ساحلی والیبال کشور بیان داشت: سعی می‌کنیم ساحلی را مستقل نگه داریم. البته همه این موارد در حال بررسی است. با توجه به اینکه دپارتمان والیبال برفی در فدراسیون جهانی راه اندازی شده و به احتمال زیاد در المپیک زمستانی ۲۰۲۴ این رشته حضور خواهد داشت، ما هم در تلاش هستیم به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار