برای حل مشکلات کارگران و کارفرمایان راهکار‌های عملیاتی ارائه شود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برای حل مشکلات کارگران و کارفرمایان راهکار‌های عملیاتی ارائه شود.

برای حل مشکلات کارگران و کارفرمایان راهکار‌های عملیاتی ارائه شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در دیدار با نمایندگان کارگران با بیان اینکه وظیفه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تنظیم روابط بین کارگر و کارفرما است گفت: برای حل مشکلات کارگران و کارفرمایان راهکار‌های عملیاتی ارائه شود.

او با تأکید بر اینکه برای حل مشکلات کارگران و کارفرمایان باید به یک ادبیات مشترک برسیم افزود: مشکلات باید به صورت کلی مطرح شود، در حالیکه امروز شیوه بیان مشکلات فردی است و ما نمی‌توانیم برای حل مشکلات به این شیوه عمل کنیم.

عباسی اضافه کرد: مشکلات کارگران و کارفرمایان باید با استناد به بند‌های قانونی حل شود، همچنین مشکلات این قشر باید از مسیر قانونی پیگیری شود، گاهی مطرح کردن گلایه‌ها به شیوه اعتراض و تجمع موجب ضرر به خود کارگر می‌شود، بنابراین کارگران باید با اطلاع از قوانین درخواست‌های خود را بیان کنند تا بتوان آن‌ها را پیگیری کرد.

او بسترسازی، تسهیل‌گری و فراهم کردن امکانات برای کارفرمایان را از وظایف دولت در بخش خصوصی بیان کرد و گفت: کارگران و سایر افراد جامعه نباید نسبت به سرمایه‌گذاران دید منفی داشته باشند، سرمایه‌گذاران سرمایه خود را برای تولید و اشتغال وارد عرصه می‌کنند، بنابراین اگر سرمایه این افراد از تولید و اشتغال خارج شود با مشکل مواجه می‌شویم.

عباسی افزود: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید بر اساس وضعیت موجود، تاب‌آوری جامعه و سایر مسائل روابط بین کارگر و کارفرما را از طریق اعتمادسازی دوطرفه تنظیم کند تا رضایتمندی حاصل شود.

او اضافه کرد: کارفرمایان وضعیت موجود در کارگاه یا کارخانه را برای کارگران توضیح دهند، تا کارگران با اطلاع از وضعیت موجود در محل کار توقعات خود را تنظیم و خود را با شرایط وفق دهند، این کار باعث افزایش رضایتمندی در بین قشر کارگران می‌شود.

عباسی گفت: راهکار‌های عملیاتی برای حل مشکلات مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر قابلیت اجرایی شدن داشته باشد به متولیان امر ارجاع داده می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار