پر پرندگان از جنس چیست؟

مهمترین کارهایی که پر پرندگان انجام می‌دهد می‌توانیم به پرواز، گرم نگه‌داشتن آن‌ها در هوای سرد و همینط‌ور برای گرم نگه داشتن تخم‌ها و حتی جلب‌توجه و یا فرار از دست دشمنان اشاره کنیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پرهای پرندگان یکی از مهمترین اعضای موجود در بدن آن‌ها به شمار می‌روند. از مهمترین کارهایی که پر پرندگان انجام می‌دهد می‌توانیم به پرواز، گرم نگه‌داشتن آن‌ها در هوای سرد و همینط‌ور برای گرم نگه داشتن تخم‌ها و حتی جلب‌توجه و یا فرار از دست دشمنان اشاره کنیم.

پر پرندگان از جنس چیست؟

آیا تاکنون به این نکته فکر کرده‌اید که پرهای پرندگان که در زندگی آن‌ها نقشی اساسی دارند، از چه موادی ساخته شده‌اند؟!

پر‌ها معمولا از همان ماده‌ای ساخته می‌شوند که مو و ناخن انسان‌ها به وجود می‌آیند. این ماده که (کراتین) نام‌دارد حتی منقار پرندگان را نیز تشکیل می‌دهد. پر و منقار نیز همانند مو و ناخنهای انسان رشد می‌کنند، البته [پرندگان]مجبور نیستند که آن‌ها را کوتاه کنند.

زیرا پرهای بلند و قدیمی معمولا می‌ریزند و جای خود را به‌پرهای جدید می‌دهند و منقار پرندگان نیز با توجه به استفاده مداوم پرندگان از آن ساییده می‌شود و به همین‌دلیل معمولا از اندازه معین و مشخصی بزرگتر نمی‌شود.

البته بعضی از پرندگان خودشان با ساییدن‌منقارشان به محلهای سخت و زبر منقار خود را کوتاه می‌کنند و اندازه آن را برای استفاده بهتر از آن به میزان‌معینی نگه می‌دارند.

منبع: میهن فال

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یلدا
۱۶:۴۸ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
خوب بود