گزارش/

مراحل و شرایط گرفتن امریه در شرکت‌های دانش بنیان

با رونق گرفتن شرکت‌های دانش بنیان و گرایش جوانان برای ورود به این عرصه، تسهیلاتی برای گرفتن امریه سربازی در شرکت‌های دانش بنیان فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سربازی همیشه یکی از معضلاتی بوده که جوانان با آن رو به رو بوده اند و بعضا برای ادامه تحصیل و کار‌های پژوهشی خود با رسیدن به سربازی و الزام به اعزام با مشکلاتی رو به رو می‌شوند. به همین منظور بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تسهیلاتی را برای گرفتن امریه سربازی در شرکت‌های دانش بنیان فراهم کردند.

در صورتی که متقاضی استفاده از تسهیلات سرباز امریه در شرکت دانش بنیان هستید باید در شرکت دانش بنیان به عنوان نیروی رسمی در حال فعالیت باشید. به طوری که در شرایط استفاده از این تسهیلات دارا بودن حداقل ۳ ماه بیمه برای افراد متقاضی الزامی است. در این صورت با دارا بودن این شرط وارد بخش محاسبه امتیاز و تایید صلاحیت فردی و شرکتی خواهید شد. البته هر شرکتی نمی‌تواند از تسهیلات نظام وظیفه تخصصی استفاده کند و باید یک سری شرایط را داشته باشد تا بتواند به جذب سرباز امریه اقدام کند.

افرادی که فارغ‌التحصیل یکی از رشته‌های پزشکی هستند؛ نمی‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند. صرفا افراد دارای مدارک کارشناسی به بالاتر می‌توانند از آن استفاده کنند. نکته مهم دیگر اینکه نباید غیبت داشته باشید. البته در صورت غیبت موجه می‌توانید درخواست توجیه غیبت بزنید.

باید حداقل به مدت سه ماه در شرکت دانش بنیان فعالیت داشته و لیست بیمه رد شده باشد. متقاضی بایستی حداقل ۶۰ امتیاز را با توجه به امتیاز بندی شیوه نامه بهره مندی دانش آموختگان فناور برتر از تسهیلات خدمت نظام وظیفه‌ی تخصصی دریافت کرده باشد.

مراحل و شرایط گرفتن امریه در شرکت‌های دانش بنیان

شرایط شرکت دانش بنیان برای دریافت سربازان امریه

شرکت دانش بنیان بایستی اظهارنامه‌ مالیاتی داشته باشد. مقدار فروش شرکت دانش بنیان بر اساس اظهار نامه‌ مالیاتی خود بیشتر از صد میلیون تومان باشد.

هر شرکت دانش بنیان در ازای هر ۳۰۰ میلیون تومان فروش خود که در اظهار نامه‌ مالیاتی درج کرده است یا به ازای هر ۵ نفر کارمند تمام وقت خود، می‌تواند یک نفر را به عنوان سرباز امریه معرفی کند و هر شرکت سالیانه می‌تواند حداکثر ۵ نفر را به عنوان سرباز امریه پذیرش کند.

شرکت لازم است تعهداتی را مبنی بر واریز حقوق و بیمه شما در طول دوران خدمت ارائه داده و در سامانه تینت (سامانه مدیریت و نظارت سرباز امریه) بارگذاری کند.

در صورتی که شرکت اظهارنامه مالیات مستقیم نداشته باشد در صورتی که لیست بیمه شرکت شما حداقل ۲۰ نفر داشته باشد و یا گزارش آخرین معاملات فصلی حداقل ۵۰ میلیون تومان رسیده باشد می‌توانید برای تسهیلات امریه اقدام کنید.

در صورت دارا بودن شرایط اولیه و توافق با شرکت مد نظر باید نسبت به ارسال و بارگذاری مدارک و مستندات در سامانه سینا برای بنیاد ملی نخبگان اقدام کنید. سپس باید بتوانید امتیازات لازم را کسب کنید. امتیازات به دو بخش امتیازات علمی و فناورانه تقسیم‌بندی می‌شود که لازم است حداقل از این امتیاز‌ها ۸۰ امتیاز را کسب کنید. امتیاز‌های فناورانه را می‌توانیداز جدول امتیاز فناورانه موجود در سایت دانش بنیان محاسبه کنید.

بخش اول شامل معدل فرد که بر اساس محل تحصیل و رشته فرد تعدیل شده و بخش دوم شامل امتیاز‌های فناورانه شامل سمت در شرکت و مدت زمان فعالیت در شرکت و برخی موارد دیگر است. در صورتی که در هر بخش علمی و فناوری فعالیتی داشته اید لازم است در سامانه سینا اطلاعات آن را تکمیل، مدارک مورد نیاز را بارگذاری و سپس درخواست خود را ارسال کنند.

مراحل و شرایط گرفتن امریه در شرکت‌های دانش بنیان

یکی از مهمترین بخش‌های این سامانه برای تکمیل اطلاعات، مربوط به اطلاعات شرکت دانش بنیان است. لازم است کاربرگ‌های فعالیت در شرکت و رزومه کاری فرد در سربرگ شرکت، تکمیل و مهر و امضا شده و اسکن آن در سامانه بارگذاری شود. در این کاربرگ شرکت، علاوه بر درج اطلاعات کاری به شما اجازه می‌دهد از سهمیه شرکت برای جذب به عنوان سرباز امریه یا سرباز فناور استفاده شود.

متقاضی باید با توجه به زمان بندی اعلام شده در هر اعزام در سایت دانش بنیان اطلاعات خود را در سامانه سینا تکمیل کرده و برگ سبز را هم در صورتی که در لیست اعزامی قرار گرفته، دو ماه قبل از اعزام از طریق همین سامانه به معاونت علمی تحویل دهد.

بعد از تایید تمام مراحل، مرحله گذراندن دوره آموزشی در پادگان است که بعد از آن از طریق نزاجا، متقاضی به معاونت علمی و فناوری رییس جمهور معرفی خواهد شد و سپس باید به مدت ۲۲ ماه به طور تمام وقت در خدمت شرکت باشد.

نکته مهم: بعد از تایید امریه و در حین اعزام به خدمت باید اطمینان حاصل کرد که شرکت مربوطه هزینه آموزشی را به حساب نیرو‌های مسلح واریز کرده باشد که این موضوع از طریق کارگزار معتمد معاونت علمی به حساب ستاد کل واریز می‌شود. در غیر اینصورت در حین آموزشی، لغو امریه خواهید شد.

مراحل و شرایط گرفتن امریه در شرکت‌های دانش بنیان

حقوق سرباز امریه دانش ‌بنیان

سرباز امریه حقوقی که دریافت خواهد کرد کاملا مشابه حقوق سرباز عادی است. به عبارتی در صورتی که حقوقی که فرد امریه در شرکت بیش از حقوق مصوب ستاد کل نیرو‌های مسلح باشد، غیرقانونی است و معاونت در این مسائل با شرکت برخورد خواهد کرد. این حقوق بستگی به موارد مختلفی مانند مدرک تحصیلی و محل خدمت دارد و در صورت تاهل و یا دارا بودن فرزند این حقوق افزایش خواهد یافت.

شرکت مربوطه موظف است تا بیمه را با توجه به نرخ‌های بیمه خدمات درمانی نیرو‌های مسلح پرداخت کند. به این صورت که در همان ابتدای کار شرکت به صورت یک چک مبلغ بیمه فرد را برای معاونت علمی و فناوری واریز کرده تا امور بیمه مستقیم از طریق معاونت علمی و فناوری پیگیری شود. ضمن آنکه حقوق دریافتی نیز از جانب شرکت پرداخت خواهد شد، با این تفاوت که معمولا میزان و دستورالعمل آن توسط ستاد کل نیرو‌های مسلح تعیین می‌شود.

سرباز امریه می‌تواند از کسری استفاده کند؟

سرباز امریه در صورت موافقت شرکت خودرو و همچنین معاونت علمی و فناوری می‌تواند از برخی کسری‌ها از جمله کسری ایثارگری، بسیج و کسری پروژه استفاده کنند. در صورتی که فرد کسری پروژه از ارگانی به جز نزاجا (نیروی زمینی ارتش) داشته باشد، استفاده از این کسری دشوار است. فرد بین امریه شدن در شرکت دانش بنیان و استفاده از کسری پروژه از ارگان‌های جزء نزاجا، باید یکی را انتخاب کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۶:۵۵ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
یکم توقعات نرمال داشته باشید کسی که تازه فارق التحصیل شده 2 سال سابقه کار از کجا بیاره؟ یا 25 تا مهارت از ادم میخواین کل پرسنل شرکت روی هم 25 تا مهارت ندارن یعنی قشنگ سیستم برده داری نوین هست :)
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۶:۵۵ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
یکم توقعات نرمال داشته باشید کسی که تازه فارق التحصیل شده 2 سال سابقه کار از کجا بیاره؟ یا 25 تا مهارت از ادم میخواین کل پرسنل شرکت روی هم 25 تا مهارت ندارن یعنی قشنگ سیستم برده داری نوین هست :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
هر شركت دانش بنيان كه بتونه يه محصول رو نمونه سازي كنه بايد سهميه امريه بهش بدن اونم با انتخاب خودش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
جنگ به تاريخ پيوسته
ما سرباز نميخوايم
نيروي كار ماهر و خلاق ميخوايم
آخرین اخبار