در بسته حوادث امروز بخوانید؛

کشف ۲۲۸ کیلو تریاک در یک عملیات مشترک پلیسی / گردو‌های قاچاق به مقصد نرسید

مهم‌ترین حوادث امروز سیزدهم اردیبهشت ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهم‌ترین حوادث امروز سیزدهم اردیبهشت ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کشف ۲۲۸ کیلو تریاک در یک عملیات مشترک پلیسی

سرهنگ "غلامحسین صفری رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با اعلام این خبر اظهار داشت:  ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان در پی رصد اطلاعاتی انجام شده مطلع شدند سوداگران مرگ در مرز‌های استان "سیستان و بلوچستان" در حال انتقال محموله‌ای افیونی هستند که بلافاصله موضوع اعلام شد.

اوافزود: با هدایت عملیاتی که توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان انجام شد یک وانت نیسان از سوداگران مرگ توسط ماموران انتظامی شهرستان "ایرانشهر" شناسایی و دستور ایست صادر شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: سوداگران مرگ در تاریکی شب خودرو را رها و متواری شدند که در بازرسی از آن ۲۲۸ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی با اشراف بالای اطلاعاتی و توان تخصصی در اقصی نقاط کشور با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.
 

گردو‌های قاچاق به مقصد نرسید

سرهنگ "صادق کاظم زاد فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا اظهار داشت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی شهید "امامی" شهرستان "شهرضا" حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک کامیون مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

او افزود: این خودرو حامل بار قانونی ضایعات بود که در بازرسی دقیق از این خودرو ۱۰ تن و ۲۲۰ کیلو گردوی خارجی که در ۴۰۳ کیسه زیر ضایعات بودند کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد اظهار داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۱۰ میلیارد ریال اعلام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با مفسدان اقتصادی جامعه و برهم زنندگان نظم برخورد قاطع و قانونی می‌کند و هرگز اجازه جولان به آنان داده نخواهد شد.
 

پایان کار زوج سارق در کاشان

سرهنگ "علی قربانی" با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی گزارش سرقت‌های سریالی باطری خودرو‌های سواری پیکان و وانت در سطح شهر کاشان، رسیدگی به این موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

او بیان داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی در این عملیات ضربتی با بررسی صحنه‌های وقوع سرقت به سر نخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد عاملان دستبرد به خودرو‌های سواری و وانت، زن و مرد جوانی هستند و پلیس توانست با انجام یکسری اقدامات تخصصی متهم اصلی را شناسایی و دستگیر کند.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم که برابر شواهد و ادله موجود راهی جز بیان حقیقت نمی‌دید به چندین فقره سرقت باطری خودرو با همدستی همسر خود اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان اظهار داشت: همسر متهم نیز دستگیر و هر ۲ متهم به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سرهنگ علی قربانی خاطر نشان کرد: بی شک همکاری و تعامل مردمی با پلیس در شناسایی و دستگیری مجرمان نقش بسزایی دارد که امید شهروندان عزیز هرگونه موضوع مشکوک را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
 

دستگیری سارقان اموال ۱۰ میلیاردی یک مغازه در اصفهان

سرهنگ" حسین ترکیان رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی وقوع سرقت از یک باب مغازه آب میوه فروشی در شهر اصفهان و شکایت مال باخته، موضوع دستگیری سارق یا سارقان این پرونده در دستور کار کارآگاهان پایگاه شرق پلیس اگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

او افزود: در تحقیقات علمی و تخصصی دقیق صورت گرفته توسط کارآگاهان مشخص شد، سارقان ۲ نفر بودند که اموال مغازه را سرقت و به وسیله یک دستگاه وانت نیسان به یکی از نقاط شهر منتقل کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: با پیگیری‌های مجدانه و انجام یک سری اقدامات پلیسی سرانجام مخفیگاه سارقان شناسایی و ماموران طی عملیاتی با هماهنگی مقام قضائی وارد عمل شده و هر ۲ نفر را دستگیر کردند.
سرهنگ ترکیان تاکید کرد: متهمان که در ابتدا منکر هرگونه جرمی بودند، اما در ادامه وقتی با مدارک و مستندات پلیس مواجه شده لب به اعتراف باز کرده و به سرقت مذکور اقرار کردند.

این مقام انتظامی گفت: با اعترافات متهمان، تمامی اموال مسروقه شامل ۵ دستگاه تهویه هوا، یک دستگاه آب آنارگیری، یک دستگاه آب پرتقال گیری، یک دستگاه لب تاپ و ۲ دستگاه دریل خارجی کشف شدند که ارزش این اموال برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

سرهنگ ترکیان، با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قضائی عنوان کرد: به شهروندان توصیه می‌کنیم برای پیشگیری از بروز سرقت از مغازه خود اصول حفاظتی شامل استفاده از حفاظ و نرده، مجهز کردن مغازه به دزدگیر و دوربین مداربسته و بکارگیری از نگهبان با تجربه و قابل اعتماد را مد نظر قرار دهند.
 

کشف ۱۵۰ راس احشام سرقتی در"تیران و کرون

سرهنگ "علی صادقی فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون اظهار داشت: اوایل بامداد شب گذشته فردی با سامانه ۱۱۰ پلیس تماس گرفت و سرقت احشام از یک دامداری در خارج از شهر "تیران و کرون" را اعلام کرد که بلافاصله طرح مهار در کلیه محور‌های مواصلاتی اجرایی شد.

او افزود: دقایقی از اعلام سرقت نگذشته بود که یکی از واحد‌های گشتی احشام سرقتی را که سارقان قصد انتقال آن‌ها را داشتند مشاهده و وارد عمل شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: سارقان هنگامی که ماموران را مشاهده کردند احشام را رها و در تاریکی شب متواری شدند.

سرهنگ صادقی اظهار داشت: بحمدلله در پی تماس به موقع با پلیس و سرعت عمل گشت‌های انتظامی شهرستان تیران کرون سارقان ناکام ماندند و ۱۵۰ راس دام به مالک آن‌ها بازگردانده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون در پایان از شهروندان خواست، هر گونه موضوع مشکوک را در اسرع وقت از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند و دامداران عزیز نیز دامداری خود را به تجهیزات ایمنی پیشگیری از سرقت مجهز کنند و از ورود افراد غریبه و ناشناس که تحت عنوان مشتری دام به آن‌ها مراجعه می‌کنند به داخل دامداری خودداری کنند.


انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.