معاون وظیفه عمومی انتظامی استان ایلام خبر داد;

تعیین تکلیف وضعیت خدمت سربازی مشمولان ایلامی

معاون وظیفه عمومی انتظامی استان ایلام از مشمولان غایب و غیر غایب متولد سال‌های ۱۳۵۵ تا ۱۳۸۱ خواست مطابق قوانین و مقررات خدمت وظیفه عمومی وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ سرهنگ جعفر فیضی معاون وظیفه عمومی انتظامی استان ایلام گفت: افرادی که قبل از سن مشمولیت ترک تحصیل کرده و یا فارغ التحصیل شده اند با ورود به سن مشمولیت (۱۸ سال تمام) ۶ ماه مهلت دارند تا وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند.

او افزود: دانش آموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینی مشمول که دارای معافیت تحصیلی بوده و برابر سقف سنوات تحصیلی تعیین شده مشغول به تحصیل هستند در صورت ترک تحصیل، انصراف، اخراج و یا فراغت از تحصیل حداکثر به مدت یک سال مهلت معرفی خواهند داشت.

فیضی اظهار کرد: همچنین متعهدان خدمت در نیرو‌های مسلح یا دستگاه‌های دولتی که قبل از اتمام مدت تعهد به هر دلیل شرایط ادامه خدمت در یگان را نداشته از تاریخ انصراف از تعهد، حداکثر به مدت ۶ ماه مهلت داشته تا با مراجعه به دفاتر پلیس به اضافه ۱۰ برای انجام خدمت دوره ضرورت اقدام کنند.

معاون وظیفه عمومی استان ایلام ادامه داد: سربازانی که حین خدمت توسط شورای یگان، معاف دائم یا موقت می‌شوند ظرف مدت یک هفته با در دست داشتن مدارک و مستندات برای رسیدگی به معاونت وظیفه عمومی انتظامی استان ایلام مراجعه کنند.

او مطرح کرد: مشمولانی که در مهلت تعیین شده وضعیت خدمتی خود را مشخص نکرده و وارد غیبت شوند باستناد ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی از خدمات اجتماعی شامل استخدام، امکان دریافت وام، دریافت مستمری از سازمان‌های دولتی و وابسته و نهاد‌های قانونی، گرفتن پروانه کسب، دریافت گذرنامه و غیره محروم خواهند شد.

فیضی بیان کرد: طبق ماده ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی، مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح تا ۳ ماه باشد، ۹۰ روزاضافه خدمت و چنانچه مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح بیشتر از ۳ ماه باشد تا ۱۸۰ روز اضافه خدمت خواهند داشت.

او مطرح کرد: مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان بیش از یک سال است علاوه بر ۶ ماه اضافه خدمت، مشمول فراری نیز محسوب شده و به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.