‌سرپرست سازمان صمت استان سمنان:

۹۰۱ پرونده قاچاق در واحد‌های صنفی استان سمنان تشکیل شد

علی تشنه دل گفت: طی یک سال گذشته ۹۰۱ پرونده قاچاق در واحد‌های صنفی و غیر صنفی استان سمنان تشکیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی تشنه دل سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در جلسه کمسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان گفت: طی یک سال گذشته ۹۰۱ پرونده قاچاق در بازرسی از واحد‌های صنفی و غیر صنفی استان سمنان تشکیل شد.

او بابیان اینکه در این مدت هشت هزار و ۳۲۴ مورد بازرسی قاچاق کالا از واحد‌های صنفی انجام‌شده است، تصریح کرد: ارزش ریالی این تعداد پرونده قاچاق کالا ۹۰ میلیارد و ۲۶۳ میلیون و ۴۷۴ هزار ریال برآورد شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با تأکید بر اینکه ۱۱ قلم کالا مواد غذایی و لوازم‌آرایشی و بهداشتی در این مدت کشف‌شده است، تصریح کرد: مواد دخانیات، آرایشی و بهداشتی، سوخت و مواد غذایی از بیشترین کشفیات قاچاق کالا در واحد‌های صنفی و غیر صنفی استان است.

تشنه دل با تأکید بر اینکه حمایت از کالای ایرانی نقش مؤثری در تقویت اشتغال و عدم تعطیلی واحد‌های تولیدی ایفا می‌کند، افزود: مبارزه با کالای قاچاق سلامت‌محور از مهم‌ترین اهدافی است که در گشت‌های بازرسی پیگیری و دنبال می‌شود.

او با اشاره به اقدامات فرهنگی و آموزشی این سازمان برای مقابله با پدیده قاچاق بیان کرد: تاکنون ۵۴ دوره آموزشی مقابله با قاچاق ویژه اصناف، واحد‌ها و بنگاه‌های تولیدی، دستگاه‌های اجرایی و اقشار مختلف جامعه برگزارشده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بیان کرد: این آموزش‌ها در راستای حمایت از کالای ایرانی و رعایت حقوق مصرف‌کنندگان و همچنین در راستای اطلاع‌رسانی از اثرات و مضرات شوم استفاده از کالا‌های غیرمجاز و قاچاق با همکاری دستگاه‌های عضو کارگروه حمایت از تولید برگزارشده است.

تشنه دل افزود: بازدید از کارخانه‌ها و واحد‌های تولید مشتقات فرآورده‌های نفتی به‌منظور استانداردسازی و کدگذاری محصولات و صدور الکترونیکی مجوز‌های ترخیص کالا‌های صادراتی از مهم‌ترین اقدامات این کارگروه در راستای مبارزه با قاچاق کالا است.

او بابیان اینکه نظارت بر میدان‌ها میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های بزرگ عرضه محصولات کشاورزی در بحث سم و کود و پاک‌سازی نقاط آلوده خریدوفروش نیز همواره مدنظر بوده است، تصریح کرد: ۱۷ مرحله بررسی مدارک سوخت تقطیری به همراه پلمب و نمونه‌برداری از واحد‌های تولیدی انجام‌شده است.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار