رای الیوم: ترامپ و همپیمانانش پس از نمایان شدن کیم جونگ اون دچار شوک شدند

روزنامه رأی الیوم در مطلبی با اشاره به شایعاتی که آمریکایی‌ها درباره وضع جسمانی و حتی مرگ رهبر کره شمالی منتشر کرده بودند، حضور او در انظار عمومی را موجب شوک و ناامیدی آن‌ها دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه اینترنتی رأی الیوم در سرمقاله امروز خود این پرسش‌ها را مطرح کرد که چرا نمایان شدن رهبر کره شمالیِ برخوردار از سلامتی کامل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، و همپیمانانش را افسرده و شوکه کرده است؟ چگونه دروغ رسانه‌های دشمن و در صدر آن‌ها سی‌ان‌ان که از مرگ رهبر کره شمالی و صداقت نداشتن وی سخن گفتند بر ملا شد؟ حضور خواهر وی در کنارش چه پیامی دارد؟

این روزنامه نوشت بدون شک ترامپ و همپیمانانش در کره جنوبی، ژاپن، تایوان و حتی دولت اشغالگر اسرائیل پس از نمایان شدن کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و در حال افتتاح کارخانه‌ای در شهر سونشون در شمال پیونگ‌یانگ و در کنار خواهرش یعنی کیم یو جونگ و مسئولان بلندپایه این کشور، دچار شوک و ناامیدی شدند.

علت چنین سخنی آن است که ائتلاف مورد اشاره به صورت مستقیم و غیر مستقیم در انتشار گزارش‌هایی دست داشتند که حاکی از آن بود رهبر کره شمالی از ناحیه قلب عمل جراحی شده و وضع جسمانی‌اش بسیار بد است و حتی شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان نیز فراتر از آن رفت و بعید ندانست که او مرده باشد و ترامپ نیز با این جمله که برای واکنش به این موضوع منتظر زمان مناسب می‌ماند، این گزارش‌ها را تقویت کرد.

رسانه‌های آمریکایی و کره جنوبی پا را فراتر گذاشتند و از مرحله پس از رهبر کره شمالی سخن گفتند و مجموعه‌ای از شخصیت‌ها را برای جانشینی وی نامزد کردند که کیم یو جونگ خواهر ۳۱ ساله وی و عضو دفتر سیاسی حزب حاکم و از نزدیک‌ترین مشاوران رهبر کره شمالی از جمله آن‌ها بود.

همه این گمانه‌زنی‌ها به سبب آنکه رهبر کره شمالی سه هفته بود در انظار عمومی ظاهر نشد به سرعت شایع شد و زمانی که او بر خلاف معمول در مراسم سالگرد تولد جدش یعنی کیم ایل سونگ، بنیانگذار کره شمالی، در سال ۱۹۴۸ میلادی حضور نیافت به اوج خود رسید.

در ادامه این مطلب امده آست: نمایان شدن کیم جونگ اون در سلامتی کامل و در حالی که فعالیت‌های رسمی اش را از سرگرفته است به معنای ادامه به چالش کشیدن و تهدیدی است که وی برای آمریکا دارد. او همان مردی است که دوبار ترامپ را در دیدارهایش یکی در سنگاپور در سال ۲۰۱۸ میلادی و دیگری در هانوی -پایتخت ویتنام- در سال ۲۰۱۹ میلادی تحقیر کرد و در هیچ یک از این دو دیدار نیز هیچ امتیازی به او نداد تا جایی که همه محاسبات ترامپ به هم ریخت و نادرستی ارزیابی اش از این رهبر جوان ۳۶ ساله آشکار و نیز استواری موضعش که پیش از صحبت از هرگونه خلع سلاح شیمیایی یا بالستیکی خواستار لغو کامل و کلی تحریم‌های تحمیلی آمریکا به کره شمالی است، آشکار شد.

رهبر کره شمالی پشتوانه ملت‌های مظلوم و در صدر آن‌ها ملت‌های عرب، ملت ایران و جهان سوم است که از زورگویی‌ها و رفتار‌های مستکبرانه آمریکا رنج می‌برند و این مرد حتی لحظه‌ای در کمک به ارتقای تسلیحات دفاع از خود و در صدر آن‌ها فناوری موشک‌های بالستیک و حتی فناوری هسته‌ای نیز تردید نمی‌کند.

در انتهای این مطلب آمده است: ما در روزنامه رأی الیوم خدا را سپاس می‌گوییم که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، به رأس امور در این کشور بازگشته است و کارهایش را انجام می‌دهد اگرچه اعتراضاتی نیز به سیاست‌های داخلی‌اش داریم، اما او الگویی برای ملت‌های جهان سوم در چگونگی برخورد با زور گویی آمریکا و نیز الگویی در ارتقای قدرت بازدارندگی هسته‌ای و بالستیکی‌اش است که امنیت را برای کره شمالی در برابر همسایگانی که به رهبری آمریکا آروزی نابودی کره شمالی را دارند به ارمغان آورده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۵:۱۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
امیدوارم رهبر کره شمالی یه سفر بیاد ایران. یعنی این سفر آمریکا و اسراییل رو به سکته میندازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
لبخندش منو را کشته (و هم ،آمریکا، کره جنوبی، ژاپن، تایوان و اسرائیل و ... را ولی به دو گونه متفاوت!).
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
همه تا موقعي حامي اون هستند كه افراط گرايي نكنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
کره شمالی کشور خیلی مرموزیه سیاست جالبی داره و برای اینکه خودشو مخوف نشون بده کارایی می کنه که خیلی عجیبن

نصف این شایعاتم خودش می سازه برای به فکر فرو بردن همه و مانور دادن رو قدرت خودش
آخرین اخبار