شهردار منطقه پنج شیراز گفت: با جمع آوری به موقع علف‌های هرز قبل از رویش بیشتر و متراکم شدن آنها، از خسارات ناشی از آتش سوزی‌های احتمالی علف‌های هرز به محیط زیست در فصل گرما جلوگیری می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فرود بذرافشان گفت: اراضی باز و بایر در محدوده شهرداری منطقه پنج به سبب بارش‌های بهاری پوشیده از علف‌های هرز شده‌اند که با گرم شدن هوا و پایان فصل بهار خشک و امکان آتش سوزی افزایش پیدا می‌کند.

او با بیان این که، پاکسازی و جمع آوری علف‌های هرز زمین‌های بایر در دستور کار معاونت خدمات شهری منطقه قرار گرفته است، افزود: با جمع آوری به موقع علف‌های هرز قبل از رویش بیشتر و متراکم شدن آنها، از خسارات ناشی از آتش سوزی‌های احتمالی علف‌های هرز به محیط زیست در فصل گرما جلوگیری می‌شود.

بذرافشان ادامه داد: هم اکنون در بولوار دولت، شهرک‌های کوشک میدان، دستغیب و گلها، قسمتی از بولوار‌های ابوذر غفاری و محراب، بولوار احمد ابن موسی، زمین‌های اطراف بوستان ۵۰ هکتاری مادر، بولوار صنعت، اراضی باز اطراف معابر شهرک کارگاهی شهید دستغیب و ... با بهره بردن از ماشین آلات مورد نیاز در حال انجام عملیات پاکسازی هستیم.

او بیان کرد: حذف به‌موقع علف‌های هرز و ممانعت از رشد بی رویه آن‌ها بالاخص در حاشیه شهر و در مجاورت منازل مسکونی، راهکار ساده‌ای است که برای پیشگیری هر حادثه احتمالی از آتش سوزی در فصل گرما و به هدر رفتن منابع مالی و زیست محیطی خواهد شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.