از ادعای عامل نگهداری دارو‌های غیرمجاز تا نیرنگ مرد جوان برای سرقت در سایت واسطه گر/ ماموریت ضربتی پلیس در ۳۰ دقیقه

مهم‌ترین حوادث امروز (چهاردهم اردیبهشت ماه ۹۹) را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سرهنگ عباس صارمی ساداتی فرمانده انتظامی مشهد گفت: تیم‌های تجسس کلانتری شهید نواب صفوی مشهد مرحله دیگری از طرح امنیت محله محور را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی در مرحله اول این عملیات، سرنخ دارو‌های غیرمجاز را در خانه‌ای مسکونی پیدا کردند و پس از هماهنگی با مقام قضایی، خانه مذکور که در بلوار طبرسی شمالی مشهد بود مورد بازرسی قرار دادند.
 
فرمانده انتظامی مشهد ادامه داد: ماموران در بازرسی از خانه مسکونی ۱۲۷ جعبه ۵ عددی آمپول‌های غیرمجاز و خارج از شبکه توزیع را کشف و صاحبخانه و برادرش را به کلانتری هدایت کردند.
 
صارمی بیان کرد: صاحبخانه در اظهارات اولیه خود مدعی شد برادرش که مدتی قبل از همسرش جدا شده و در خانه اش زندگی می‌کند که چندی قبل هنگام مسافرکشی، یکی از مسافران کیف دستی خود حاوی این دارو‌ها را داخل خودرو جا گذاشته و او نیز فکر فروش دارو‌ها در پنجراه مشهد به سرش می‌زند که نتوانسته نقشه خود را عملی کند و این دارو‌ها را به داخل خانه بازگردانده است.
 
او تصریح کرد: بنا بر اظهار نظر اولیه کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی در بررسی احراز کیفیت، این دارو‌ها قابلیت مصرف انسانی نداشته و باید معدوم شوند که در این رابطه پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.
 
از ادعای عامل نگهداری دارو‌های غیرمجاز تا نیرنگ مرد جوان برای سرقت در سایت واسطه گر/ ماموریت ضربتی پلیس در ۳۰ دقیقه

 

فریب فروشندگان موتورسیکلت در سایت واسطه گر مجازی

فرمانده انتظامی مشهد تاکید کرد: تیم‌های تجسس کلانتری شهید نواب صفوی مشهد دقایقی پس از کشف دارو‌های غیرمجاز، در پی گیری پرونده سرقت‌های سریالی موتورسیکلت با همکاری یکی از مالباختگان، متهم را در حالی که سوار بر موتورسیکلت مسروقه در میدان پنجراه مشهد حرکت می‌کرد شناسایی و دستگیر کردند.
 
صارمی اظهار کرد: جوان ۳۱ ساله که چند فقره سابقه سرقت وجه نقد و طلا و دلار در کارنامه سیاه خود دارد در برابر شواهد و ادله غیرقابل انکار اعتراف کرد: به فروشندگان موتورسیکلت که در سایت واسطه گر مجازی آگهی فروش درج می‌کردند مراجعه و موتورسیکلت آن‌ها را به بهانه بررسی وضعیت موتوری به سرقت می‌برده است.
 
او افزود: این جوان که تاکنون به ۶ فقره سرقت موتورسیکلت با این روش اعتراف کرده مدعی شد برای بعضی از موتورسیکلت ها، پلاک و قولنامه جعلی تهیه می‌کرد و در مواردی نیز با مالباختگان تماس گرفته و از آنان در قبال تحویل وسیله نقلیه سرقتی درخواست مژدگانی کرده است.
 
فرمانده انتظامی مشهد ادامه داد: تحقیقات از این متهم برای کشف دیگر سرقت‌های انجام شده توسط او در حالی ادامه دارد که بررسی‌های پلیسی نشان می‌دهد او در مواردی نیز موتورسیکلت سرقتی را برای سرقت یک موتورسیکلت دیگر، نزد فروشنده به امانت می‌گذاشته تا بتواند پس از جلب اعتماد، نقشه خود را عملی سازد.
 

دستگیری ۲ موبایل قاپ در مشهد

صارمی بیان کرد: در پی اعلام خبری مبنی بر موبایل قاپی ناموفق در سطح حوزه استحفاظی کلانتری طبرسی، ماموران انتظامی بلافاصله به محل اعزام شدند.
 
او تصریح کرد: با حضور پلیس در محل و در بررسی‌های اولیه مشخص شد ۲ سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت قصد سرقت تلفن همراه یک شهروند را دارند که ماموران انتظامی با همکاری مردم پس از واژگون شدن موتورسیکلت یکی از متهمان را دستگیر و متهم دیگر به صورت پیاده از محل متواری شد.
 
فرمانده انتظامی مشهد تاکید کرد: با انتقال متهم به کلانتری مشخص شد که وی سابقه دار است و ماموران کلانتری طبرسی با اشراف اطلاعاتی پس از شناسایی مخفیگاه همدست متهم، این فرد را که دوباره با استفاده از پشت بام خانه شهروندان قصد فرار داشت نیز در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.
 
صارمی اظهار کرد: ماموران انتظامی در بازرسی به عمل آمده از مخفیگاه متهمان مقادیری موادمخدر و تعداد ۷ دستگاه تلفن همراه سرقتی را کشف و تاکنون سه شاکی در این زمینه شناسایی و تحقیقات کماکان ادامه دارد.
 

دستگیری متهمان سرقت از منازل در تربت حیدریه

سرهنگ علی اکبر کیانی فرمانده انتظامی تربت حیدریه گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت وسایل منزل و طلا در سطح شهرستان تربت حیدریه، پی گیری موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با جمع آوری اطلاعات اولیه از شیوه سرقت‌های انجام شده و با اشراف اطلاعاتی متوجه شدند که متهمان با چند دستگاه خودرو با پلاک‌های مسروقه اقدام به سرقت می‌کنند که شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر شدند.
 
فرمانده انتظامی تربت‌حیدریه ادامه داد: متهمان که همگی از استان‌های دیگر کشور می‌باشند با اجاره منزل موقت در مشهد از سطح شهرستان‌های استان سرقت و اموال مسروقه را به مشهد منتقل می‌کردند.

کیانی بیان کرد: متهمان در ابتدا منکر هرگونه سرقتی بودند ولی در مواجهه با ادله و مستندات پلیس به ناچار به ۱۷ فقره سرقت منزل و طلا اعتراف کردند.

او با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی، تصریح کرد: تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

کشف ۹۲ کیلو موادافیونی توسط پلیس تربت حیدریه

سرهنگ علی اکبر کیانی فرمانده انتظامی تربت حیدریه گفت: با هوشیاری ماموران انتظامی ایستگاه بازرسی شهید شیردل کامه مقدار ۹۲ کیلو موادافیونی در این شهرستان کشف شد.

او افزود: ماموران ایستگاه بازرسی شهید شیردل کامه هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در سطح محور به یک دستگاه سواری پژوپارس که به سمت مشهد در حرکت بود، مشکوک شدند.
 
فرمانده انتظامی تربت حیدریه ادامه داد: ماموران انتظامی پس از هدایت خودرو موردنظر به داخل ایستگاه در بازرسی دقیق از آن مقدار ۹۲ کیلوگرم تریاک در قالب ۸۶ بسته وکیوم شده که به طرز ماهرانه‌ای جاساز شده بود را کشف و در این زمینه ۲ متهم را نیز دستگیر کردند.

کیانی بیان کرد: متهمان دستگیرشده پس از تشکیل پرونده مقدماتی به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

افزایش کشفیات مواد مخدر در تربت جام

سرهنگ غلام محمد قهستانی فرمانده انتظامی تربت جام گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر با مشارکت سایر یگان‌های انتظامی این شهرستان از ابتدای امسال تا به امروز ۷۸ کیلو و ۳۴۰ گرم انواع مواد مخدر در عملیات‌های مختلف در سطح شهرستان کشف، که این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۲۵۷ درصدی برخوردار بوده است که این نشان دهنده عزم جدی پلیس به منظور مبارزه با مواد مخدر می‌باشد.

او با اشاره به اینکه در این زمینه ۲۴ قاچاقچی و توزیع کننده مواد مخدر در این شهرستان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند،افزود: برقراری آرامش و ارتقاء احساس امنیت مهمترین خواسته شهروندان از پلیس است پس باید با همکاری مردم در جهت ایجاد نظم و امنیت قدم برداریم.

فرمانده انتظامی ضمن تربت جام تشکر از همکاری خوب مردم با نیروی انتظامی، ادامه داد: پلیس با تمام توان نسبت به اجرای طرح‌های مبارزه با مواد مخدر به صورت مستمر در سطح شهرستان ادامه خواهد داد.
 
 
انتهای پیام//ا.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.