جدیدترین جزئیات از تمدید قرارداد مستاجران برای دو ماه؛

صاحبخانه‌ ها حق بیرون کردن مستاجران را ندارند

رییس اتحادیه مشاوران املاک کشوری گفت: صاحبخانه‌‌ها در طی ۲ ماه آینده حق بیرون کردن مستاجران و یا افزایش قیمت اجاره را ندارند.

مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه املاک کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با بیان اینکه از امروز طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا تمدید قرارداد اجاره مستاجران برای مالکان الزامی شد، گفت: تمامی مالکان در صورت درخواست مستاجر باید قرارداد اجاره خود را تا دو ماه با همان شرایط قبلی تمدید کنند و البته اجازه هیچ‌گونه افزایش قیمتی در این دو ماه برای مالکان وجود ندارد.

او اظهار کرد: طبق این مصوبه هیچ دادگاهی در این ایام برای تخلیه واحدهای مسکونی حکمی را صادر نمی‌کند و این بدان معناست که در طول این دو ماه دادگاه‌ها برای رسیدگی به تخلیه واحد‌های مسکونی مستاجران حکمی را صادر نمی‌کنند و در نتیجه مستاجران در این ایام نباید نگران تخلیه واحد مسکونی خود باشند.

خسروی با اشاره به اینکه در ایام کرونا‌یی، شرایط کشور تغییر کرده است، گفت: وزارت راه و شهرسازی با استفاده از ابزار اجرایی که دارد، می‌تواند مالکان را برای تمدید قرارداد‌های اجاره مستاجران مجبور کند در حالی که پیش از این دوران، هیچ گونه ابزار اجرایی برای بازار اجاره وجود نداشت و مالکان خود می‌توانستند مستاجرها را مجبور به تخلیه واحد مسکونی خود کند.


بیشتر بخوانید: سرگردانی اجاره‌نشین‌ها؛ مالکانی که از ترس کرونا خانه اجاره نمی‌دهند! 


رئیس اتحادیه املاک کشوری توضیح داد: در این ایام به هیچ عنوان قیمت واحد‌های اجاره‌ای تغییری نخواهد کرد، اما بعد از دو ماه مالکان خود می‌توانند قیمت‌های اجاره را تغییر دهند و یا مجدد قرارداد‌های اجاره خود را تمدید کنند چرا که مالکیت در قانون محترم است و مالکان خود برای اجاره واحد‌های مسکونی خود تصمیم می‌گیرند.

قیمت‌های اجاره و خرید ملک کاهش می‌یابد

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشوری بیان کرد: قیمت اجاره، خرید و فروش مسکن از ۴ مؤلفه تاثیر می‌گیرد که عبارت است از بورس، ارز، حامل‌های انرژی و طلا که با توجه به نوسانات و کاهش قیمت در بازار جهانی ممکن است در آینده نه تنها قیمت‌های اجاره و یا خرید ملک افزایش نیابد بلکه ما امیدواریم  شاهد کاهش قیمت مسکن هم باشیم.

خسروی تصریح کرد: برخی از کارشناسان اعلام کردند که قیمت اجاره و قیمت خرید و فروش مسکن با رشد ۳۸ درصدی در آینده نزدیک روبه‌رو می‌شود که من تمامی این رشد قیمتی را تکذیب می‌کنم، چرا که کشور چین اعلام کرده است که از دلار برای معاملات خود استفاده نخواهد کرد و ممکن است این موضوع بر تمامی بازار‌های اقتصادی کشور از جمله بازار مسکن، ساخت و سازها تاثیر بگذارد و ما شاهد تثبیت قیمت مسکن و کاهش آن در آینده نزدیک باشیم.


بیشتر بخوانید: هیچ دادگاهی حکم تخلیه برای مستاجران صادر نکرد/طرح جدید مسکنی در راه است 


رئیس اتحادیه املاک کشور با اشاره به اینکه مستاجرانی که خود تمایل به تخلیه واحد مسکونی را دارند هیچ نگرانی بابت مشکلات کرونا نداشته باشند، افزود: هم اکنون شرایط به حالت عادی بازگشته است و مالکان اجازه بازدید از واحد مسکونی را می‌دهند و مشاوران املاک هم همانند ماه‌های گذشته اقدام به انجام معاملات خود در حوزه خرید، فروش و اجاره می‌کنند.

او توضیح داد: در طول یکی دو ماه گذشته به علت شیوع ویروس کرونا برخی از مالکان اجازه بازدید از ملک را به متقاضیان می‌دادند که این خود موجب ایجاد مشکلات بسیار زیادی برای مستاجران شده بود که خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده و همچنین مصوبه جدید هیئت دولت برخی از این مشکلات در حوزه اجاره مسکن برطرف شده است.

خسروی تاکید کرد: مالکان نباید به هیچ عنوان در طول دو ماه آینده مستاجران خود را مجبور به تخلیه واحد مسکونی کنند چرا که دولت با استفاده از این ابزار اجرایی که به دست آورده با مالکان برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۰:۳۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
پس حقوق صاحبخانه چه میشود .متاسفانه با این قوانین صاحبخانه میلی به اجاره ی ملکش نخواهد داشت .بهتر است تاوان ان را دولت متقبل شود تا صاحبخانه.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۷:۳۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
کرونا گفته آخر تیر ماه داره می ره! می بایست تمام اجاره نامه ها تا یک سال تمدید بشه. کشور ما کرونا رو خیلی شوخی گرفته.
Iran (Islamic Republic of)
1
۲۰:۰۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
دولت از کیسه خلیفه می بخشد او برای مستاجران جه کار می کند موجری که جز یک خانه اجاره ای چیزی دیگری ندارد چه کند
Iran (Islamic Republic of)
محقق
۱۴:۴۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
کدوم صاحبخونه حرف شما راگوش میده اونم نیاز به خونه اش داره مشکل را حل کنید
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۵۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
وای چه خبر خوشی دیگه فکر کنم داریم خونه دار می شیم....
به جای این قوانین مزخرف فکری به حال خانه دار شدن اقشار ضعیف کنید
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۵۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
وای چه خبر خوشی دیگه فکر کنم داریم خونه دار می شیم....
به جای این قوانین مزخرف فکری به حال خانه دار شدن اقشار ضعیف کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
دوماه به چه درد میخوره؟ بعد دوماه کرونا تموم میشه؟
آخرین اخبار