باشگاه خبرنگاران جوان بررسی می‌کند؛

بهترین گزینه برای ریاست مجلس یازدهم کیست؟

موضوعی که اهمیت بیشتری نسبت به انتخاب نمایندگان مجلس دارد، انتخاب رئیس است.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، داستان انتخابات مجلس یازدهم با تمام خوبی‌ها و بدی‌هایش در اسفندماه به اتمام رسید و نام افرادی که قرار است در کرسی‌های این مجلس قرار بگیرند مشخص شد، اما موضوعی که شاید اهمیت بیشتری نسبت به نمایندگان مجلس داشته باشد انتخاب رئیس آن است و اینکه چه کسی قرار است بر صندلی ریاست خانه ملت تکیه بزند.

وظیفه رئیس مجلس طبق قانون چیست؟

شاید اولین سوالی که در این زمینه به ذهن برسد این باشد که اصولا وظیفه فردی که در این مقام قرار می‌گیرد چیست؟  در پاسخ به این سوال باید گفت که رئیس مجلس شورای اسلامی به عنوان رئيس دستگاه قانون‌گذاری جمهوری اسلامی ايران به‌وسیله رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای یک دوره یک ساله انتخاب می‌شود و با توجه به آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تکرار دوره ریاست مجلس منع قانونی ندارد.

چهره رئیس مجلس یازدهم چگونه باید باشد؟

رئیس مجلس همچنین رئیس هیئت رئیسه مجلس است و وظیفه اداره پارلمان را به عهده دارد و در صورت عدم حضور وی در جلسه، به ترتیب نواب اول و دوم رئیس عهده‌دار این سمت خواهند بود.

ناگفته نماند که بر اساس ماده ۲۱ آيين‌نامه داخلی مجلس، وظایف و اختیارات رئیس مجلس شورای اسلامی به شرح زير است:

۱- اداره جلسات مجلس به شرح مواد این آیین‌نامه.

۲- نظارت بر کلیه امور اداری، مالی، استخدامی و سازمانی مجلس.

۳- امضای کلیه احکام استخدامی بر اساس آیین‌نامه استخدامی کارکنان مجلس و سایر قوانین و مقررات.

۴- امضای کلیه نامه‌های مربوط به امور قانون‌گذاری و پارلمانی مجلس.

۵- حضور در نهادهای قانونی که رئیس مجلس شورای اسلامی عضو آنها است.

۶- ارائه گزارش کامل از تصمیمات و اقدامات هیات رئیسه در رابطه با مسائل مختلف مربوط به مجلس و واحدهای تابعه آن هر سه ماه یکبار به نمایندگان.

۷- سایر موارد مذکور د قانون اساسی و دیگر مقررات.

همچنين بر اساس ماده ۲۴ رئیس مجلس و سایر اعضای هیات رئیسه در مورد انجام وظایف محوله در این آیین‌نامه در برابر مجلس مسوولیت مشترک دارند.

 حال که تا حدودی وظایف رئیس مجلس مشخص شد باید دید اصولا شخصی که قرار است در این جایگاه قرار بگیرد باید دارای چه ویژگی‌های شخصیتی باشد که بتواند از پس مسئولیت‌های خود به خوبی برآید؟

چهره رئیس مجلس یازدهم چگونه باید باشد؟

مجلس عصاره فضایل ملت است

اکبر رنجبر زاده نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در این باره گفت: فرد منتخب برای ریاست مجلس بعد باید عصاره فضایل مجلس باشد، چرا که مجلس عصاره فضایل ملت است. بنابراین ریاست مجلس عصاره فضایل ملت محسوب می شود، به همین دلیل باید فردی در راس مجلس قرار بگیرد که مظهر سلامت اقتصادی، عدالت، تیز هوشی و نظم و انضباط باشد.

سیامک مره صدق نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی نیز تاکید می کند که حفظ استقلال قوا و داشتن شناخت کامل از جریانات سیاسی و روحیه استکبار ستیزی از جمله مواردی است که ریاست مجلس باید از آن برخوردار باشد. او معتقد است ریاست مجلس باید تمام تلاش خود را به کار بگیرد تا استقلال مجلس حفظ شود؛ در این مسیر ریاست مجلس نباید به دولت اجازه بدهد که قانون شکنی را در پیش بگیرد.

اما محمد حسن قدیری ابیانه در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن تاکید بر برخی ویژگی‌ها که باید درون رئیس مجلس وجود داشته باشد درباره شاخصه‌های رئیس مجلس یازدهم،گفته است: نمایندگان رئیس ندارند و رئیس مجلس یعنی رئیس جلسات مجلس، به همین دلیل در بسیاری از کشورها از رئیس مجلس به عنوان سخنگوی مجلس نام می‌برند؛ بنابراین مجلس نباید رئیس محور باشد، بلکه باید نماینده محور باشد و اینها نکات ابتدایی درباره جایگاه ریاست مجلس است؛ او همچنین باید حقوق نمایندگان را در نظر بگیرد، به مصالح کشور هم کاملا اشراف داشته باشد، نیازها و توانمندی ها را بشناسد، بتواند در آن شوراها یا جلساتی که شرکت می کند به خوبی از مواضع مجلس دفاع کند؛ باید شدیدا طرفدار قانون و قانونی عمل کردن باشد و سابقه فساد نداشته باشد؛ بلکه سابقه مبارزه با فساد داشته باشد و معتقد به نظام و پایبند به ولایت فقیه باشد فرد مومنی که به خاطر جاه طلبی هایش مثلا برای اینکه در دوره بعد به ریاست برسد به بده و بستان روی نیاورد.

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی هم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شاخصه‌های رئیس مجلس یازدهم،گفت: معتقدم مهم‌ترین ویژگی رئیس مجلس باید انقلابی بودن، اقتدار و کارآمدی در اداره مجلس است که باید در رفتار و عملکردش در گذشته مشخص باشد.

کرسی‌های ریاست مجلس اول تا دهم در اختیار چه کسانی بود؟

تمامی اینها ویژگی‌هایی هستند که براساس نظر اکثریت باید به عنوان ویژگی‌های اصلی رئیس مجلس در نظر گرفته شود، اما شاید بعد از گفتن این مطالب بعد نباشد به سابقه ریاست مجلس شورای اسلامی بعد از انقلاب اسلامی هم نگاهی انداخته شود.

چهره رئیس مجلس یازدهم چگونه باید باشد؟

اولین رئیس مجلس شورای اسلامی و عهده‌دار دوره اول، دوم و يكسال ابتدايی دوره سوم آن، مرحوم آیت‌الله علی‌اكبر هاشمی رفسنجانی بهرمانی بود.

پس از وی مهدی کروبی عهده‌دار سه سال از دوره سوم و همچنين دوره ششم مجلس شورای اسلامی شد.

علی اکبر ناطق نوری، رئيس ادوار چهارم و پنجم مجلس شورای اسلامی بود.

غلامعلی حداد عادل نيز رياست هفتمين دوره از مجلس را بر عهده داشت.

علی‌اردشیر لاریجانی هم در نهايت برای رياست دوره هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

چهره رئیس یازدهم بهارستان چگونه است؟

معمولا در مجالس مختلف افرادی عهده دار ریاست مجلس شده اند که سابقه زیادی در برهه‌های مختلف انقلاب داشته اند، پس در این دوره هم می‌توان شانس بیشتری برای افرادی که چنین سوابقی دارند در نظر گرفت. محمد باقر قالیباف، مصطفی میرسلیم، مرتضی آقاتهران، علی نیکزاد، فریدون عباسی، مسعود پزشکیان و علیرضا زاکانی اسامی هستند که بیش از دیگران اسم‌شان برای کرسی ریاست مطرح می‌شود؛ در حالی که زاکانی بامداد سه‌شنبه از نامزدی برای ریاست قوه مقننه انصراف داد. 

حال باید دید که در نهایت نمایندگان چه کسی را برای تکیه زدن به کرسی ریاست مجلس یازدهم انتخاب کرده و این فرد حاوی چه ویژگی‌های است تا با این انتخاب شکل نهایی خانه ملت در سال ۹۹ به طور کامل مشخص شود.

چهره رئیس یازدهم بهارستان چگونه است؟

نکته روشن در مورد رئیس مجلس این است که باید حلم داشته باشد، باید به قوانین کشور از جمله قانون اساسی آگاهی داشته و به عملکرد مجلس (اعم از بخش‌های اداری و مالی) دقت داشته باشد. توقع از رئیس مجلس این است که از طیف خاصی خط نگیرد، زیرا اگر قرار باشد رئیس مجلس تحت تاثیر طیف‌های مختلف باشد در مجلس به نفع مردم کاری صورت نخواهد گرفت. همه می دانند که کار برای مردم زمانی صورت می گیرد که رئیس مجلس عضو هیچ حزب، باند و جناحی نباشد.

اقتدار، شجاعت، عدم محافظه​‌کاری و عدم تعارف هم از جمله ویژگی​‌های دیگری است که رئیس قوه مقننه باید داشته باشد، همه گزینه ​هایی که برای ریاست مجلس مطرح شده​‌اند به کنار؛ اما رئیس مجلس علاوه بر صلاحیت​‌های عمومی باید فردی نترس بوده و از اقتدار لازم برخوردار باشد.

گزارش از فاطمه تورانلو

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا نیکرو
۲۳:۳۰ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
باقر قالیباف یا .....
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۱:۲۹ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
فقط دکتر قالیباف
Iran (Islamic Republic of)
امین زارعی
۱۱:۳۰ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
هر کی بشه رئیس مجلس باید به همراه همه نمایندگان دنبال قانون های شفافیت مجلس و سایر مجموعه ها باشه،بجز مسائل امنیتی و نظامی همه امور باید برای ما مردم شفاف باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
از زحمات جناب اقای رئیسی بسیار متشکرم . متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
علی مرادی
۱۲:۳۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
بهترین گزینه کسی است که حرف نزد و عمل داشته باشد این را بدان کسی که دهانش را باز میکند عملی در او نخواهد بود خاطر جمع باشید همانطور که بزرگترین خیانت را مجلس قبل در گرانی بنزین داشت حرف زیاد میزدند عملی نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
لامصب 100 متر زمین ندارم ، تا توش کشاورزی کنم .!!!
به نظر شما پشت بوم آپارتمان میتونم توت فرنگی و خیار و غیره پرورش بدم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
عزیز دلم خوش بحالت که یه سرپناه داری منو امسال من که بیش از نیم قرن ازعمرمان سپری شده حتی به اندازه ی یه جای پا زمین از خودمان نداریم که روش بایستیم هر کجا پامیزاریم یا مال کسی است که بایداجاره اش رو بدیم یا مال دولت باید عوارض بدیم .حال انکه عده ای از مسئولین ده ها ویا صدها دستگاه اپارتمان یا ویلا و یا هکتارها زمین دارند .بله اینه خدمت مسئولین به مردم .عملکرد نمایندگان مجلس از ادوار گذشته تا اخر مجلس دهم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
قالیباف از بقیه بهتره
United States of America
ناشناس
۰۸:۳۶ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
به نظر من میرسلیم بشه رئیس قالیباف هم 1400 رئیس جمهور بشه یا اینکه قالیباف بشه رئیس مجلس جلیلی بشه رئیس جمهور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
ان شاءالله که همین طور بشه
Japan
....
۰۴:۵۹ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
فقط موحد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
من که از خدامه قالیباف رییس شه
چون میخوام عملکردشو توی سال 1403 با حرفای الان بذارم کنار هم
یادش بخیر سال 84هم ازین ادما دیدیم که به اصلاح طلبا گفون لیبرال و امریکایی
نتیجه شو سال 92 دیدیم
ایشالا که تا هفتاد سال مجلس و دولت یکدست اصولگرا شن
بلکه قدر عافیت بدونن بعضیا
خلایق هرچه لایق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
برخلاف گفته امام خمینی مجلس در راس امور که نیست هیچ، در قاعده اش هم نیست. کلا تو باغ نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
منظور امام خمینی اینه که وظیفه‌ی مهمی است
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۵:۱۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
علی نیکزاد
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۰۵:۰۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
عملکرد جناب اقای قالیباف در شهرداری تهران نشان داد که واقعا مدیری لایق و کاربلد است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
فقط قالیباف انقلابی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
ایران تنها کشوری است که اگر حکومتی نداشته باشد بهتر اداره می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
ایران تنها کشوری است که اگر حکومتی نداشته باشد بهتر اداره می شود
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۰۲:۱۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
بهترین گزینه ریاست مجلس قالیباف هستش، از بین اسامی هم که گفتین بهترین هیئت رئیسه رو میشه انتخاب کرد یا برای ریاست کمیسیونهای مختلف انتخاب بشن
Lithuania
غلامحسین
۰۱:۲۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
قالیباف مرد شجاع و وطن پرست و مومن و دلسوز آگاه و پر تلاش است، و برای اداره مجلس بهترین گزینه است، ای کاش رئیس جمهور بود چونکه از نظر اجرایی فوق العاده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
جمعش کنیدمجلس میخواهیم چه کنیم فعلادرایران هرج مرج حاکم است.الکی به عده هم میلیونهاحقوق ندهیدکشورراه هواست باتورم وگرانی واختلاس ودزدی دولتی هاومدارک الکی دکتری که این حکام بی سواددارند
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۰:۰۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
بهتر از آقای قالیباف دکتر پزشکیان می باشد اما چون پشتیبان در مجلس ندارد همان قا لیباف باشد که کارشکنی تمام شود و صدا وسیما هم با ایشان مانند آقای رییسی همراهی میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
مجلس تو دوره های قبل چه گلی به سر مردم زده ،چه کار مثبتی برای مردم انجام داده ، کجا از حق مردم دفاع کرده و یک قانون به نفع مردم تصویب کرده که بخواد این دوره انجام بده ، پس فرقی نمی کنه که رئیسش کی باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
فرقی نمی کنه چه کسی رئیس این مجلس فرمایشی باشه ، مجلسی که بود و نبودش هیچ فرقی برای مردم نداره ،جمعش کنن یکم از بار مالی که به دوش مردم هست کم بشه
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل کاراموز
۲۳:۰۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
سه ماه مجلس تعطیل بود و خیلی ادارات دیگه پولی که دریافت میکنن از نظر شرعی حلال است .من 50سال سن آیا مجلس قانون تصویب کرد .کسانی که هیچ درآمدی نذارن
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۲۲:۴۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
این پست قسمت هر کی شد
فقط صلاح ملت را در نظربگیرد
و دچار سیاسی بازی های احزاب نشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
من
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۱۴:۱۲ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
لوس،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
مجلس فرمالیته است حالا هرکی رئیس میخواد باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
ایران ودنیا ونگاه جهان به ایران باانتخاب دکترقالیباف متحول میشود فقرا.جوانان بیکار.تولیدکنندگان.بنگاههای تولیدی تعطیل شده.اقتصاد کشور امیدوارباشند قالیباف می آید.شک نکنید شمارا دلسرد نکنند تابه مسیرفعلی خودادامه دهند فقط قالیباف میاید.ایران باوجود قالیباف گلستان خواهدشد حتی آمریکا به برجام برمیگردد روزهای طلایی با آمدن ورییس شدن قالیباف ازراه میرسد.مسیحا نفسی می آید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
باریک الله
Iran (Islamic Republic of)
رضا ابراهیمی
۲۰:۳۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
فقط قالیباف می تونه مجلس رو مدیریت کنه
Iran (Islamic Republic of)
اصغر
۱۸:۱۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
هرکی باشه طبق قانون کشش علمی و مالی منطقه حرف اول را می زند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
وقتی قانون اجرا نمیشه پس به قانون احتیاجی نداریم درنتیجه مجلس رو تعطیل کنیم بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
کل مجلس بود و نبودش یکیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
خوش به حال قالیباف منم اگه میدونستم با این تعداد رای میتونم رییس مجلس شم حتما کاندید میشدم تا امثال قالیباف به تعداد شغل هاشون اضافه نشه
بیچاره میر سلیم و قالیباف هم باید مجلس باشن هم مجمع
خدا بهشون انرژی و صبر بده این همه شغل رو بتونن مدیریت کنن و مثل همیشه خدمت کنن به مردم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
باید قالیباف باشه و بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
فقط دکتر قالیباف لایق ریاست حماسه.
Iran (Islamic Republic of)
arman.z
۱۶:۴۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
خب مینوشتی قالیباف دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
دکتر حاجی بابایی عالیه هم به قوانین مجلس کاملا آگاه میباشد و هم همیشه به فکر منافع مردم بوده تا فکر منافع دولت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
واقعا فکر میکنی رئیس توی ایران یعنی کسی که به همه چی مسلطه؟
مثل دبیرستانیا تحلیل میکنی
تازه کتاب علوم اجتماعی پایه دوازدهم رو خوندی؟
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته فرهنگی
۰۰:۴۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
احسنت به شما درست گفتی به خدا حاجی بابایی لایق ریاست جمهوری است وبس
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۶:۲۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
فقط قالیباف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
خب معلومه دیگه
قالیباف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
از کجا مطمئن هستیدقالیباف خوبه؟؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
از افتخاراتش. از زحمتهایی که کشیده و خواهد کشید. از اینکه یک مدیر با لیاقت هست و مثل بعضیا نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
تهران هرچی پروژه عمرانی داره مال قالیبافه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۳۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
بعید میدونم اگه مجلس نباشه اتفاقی واسه مردم بیفته پس تعطیل بشه بهتره و رئیس هم نمیخواد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
وظیفه رییس مجلس گوش بفرمان بودن از رهبری است کسی جز قالیباف فکر نمیکنم باشد هیچ وزیری شهامت اجرا نکردن ابلاغیه مجلس را نخواهد داشت
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۰۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
لطفا نگاهی به شرح وظایف قوا بندازید؛ بد نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ارجمند
۱۵:۱۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام و با قبولی طاعات و عبادات شما که مورد قبول درگاه حق تعالی قرار گیرد:
سردار محمد باقر قالیباف در تمامی پست و های مدیریتی سنگ تمام گذاشته(هشت سال دفاع مقدس،فرمانده نیروی انتظامی، شهردار تهران) و یک انقلاب بزرگ در تمامی این پست های مدیریتی انقلاب به پا کرد، که جا دارد در همین رسانه از ایشون تقدیر و تشکر کنم .لذا رئیس محترم مجلس فقط برازنده خودش هست و لاغیر،چون دلسوز قشر مستضعف هست و میتونه با تدابیر راهبردی برای برون رفت از وضعیت اقتصادی کشور گام بسیار بزرگی بردارد .انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۵۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام
راست میگی آخرین سنگ تمامش هم واگذاری سهام بانک سرمایه در قبال انبار خالی آهن به یک کلاهبردار بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
با توجه به اینکه نمایندگان مجلس با رای مردم انتخاب می شوند فردی را انتخاب کنید که
وکیل المله باشه نه وکیل الدوله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
دولت هم با رای اکثریت مردمی که در انتخابات شرکت کردند سرکار اومده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
اقای قالیباف هم دولت هم مجلس هم خودی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
انشاالله درمجلس جدید شاهد تلاش برای رونق تولید و افزایش اشتغال و رفع بیکاری برای ما جوانان تحصیلکرده و حل مشکلات معیشت و اقتصاد باشیم،متاسفانه بهترین دوران جوانی چندمیلیون جوان تحصیلکرده با دوران بی کفایت ترین و ناکارامدترین دولت و رییس جمهور ایران گره خورده،(روحانی و دولت او و مجلس فعلی و تبعات تصمیمات و حکمرانی غلط و ناکارآمد و حال و روز امروز کشور نتیجه همان انتخاب غلط و ازسر لجبازی و ناآگاهی بخشی از بدنه ملت بود که گریبان کل ملت راگرفته)انشاالله با روی کارآمدن مجلس جدید و انقلابی و سال آینده یک رییس جمهور انقلابی و متدین و دلسوز و متخصص و همکاری و هم افزایشی سه قوه، شاهد پایان این خزان و زمستان اقتصادی و دوران نکبت بارخواهیم بود،به امیدخدا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
قالیباف چون درد مردم رو بیشتر میدونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
قطعا تجربه و صراحت کلام آقای قالیباف اولویت قرار میده ایشون رو
Iran (Islamic Republic of)
ترانه
۱۴:۴۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
بایدکسی باشه فکرش فقط مردم باشه وازدل وجون کارکنه ومامردم همیشه بگیم خداخیرش بده نه نفرینش کنیم
Iran (Islamic Republic of)
علیم
۱۴:۳۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
چرا برای نامزدهای نمایندگان مجلس و ریاست جمهوری و شورا ومثل خبرگان .... آزمون مخصوص هنگام ثبت نام اخذ نمی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
در ان موقع بیسوادان حلق بگوش به مجلس نمی روند
Iran (Islamic Republic of)
شباهنگ 1
۱۵:۵۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
خطاب به 15:24 اتفاقا" برعکسش خواهد بود چون اونموقع افرادی که مدارک قلابی دارند وبا عناوین دکتر فلان ودکتربهمان شناخته میشن دیگه جایگاهی ننخواهند داشت وبردبا اونایی است که واقعا" تحصیلات دانشگاهی دارند ودر کلاسهای درس دانشگاهها شرکت کرده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
باید یکی باشه که راحت به دولت حرفاشو بزنه
آقای قالیباف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
شروع بکار مجلس انقلابی و جهادی یازدهم در گام دوم انقلاب و کشور:
بیانات رهبر انقلاب در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی
۱۳۹۸/۰۱/۰۱
KHAMENEI.IR
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
فقط سردار سازندگی جناب دکتر مهندس قالیباف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
صفحه اول روزنامه شرق و اعتماد را بخواتید تا ببینید مطهری در آخرین نطقش چه گفته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
چرت محب نیست دل محبین را درد می اورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
رئیس مجلس قالیباف،رئیس قوه قضائیه رئیسی،رئیس جمهور جدید هم احمدی نژاد با هدایت در رأس مقام رهبری،اینجور دوباره ایران به ریل اصلی پیشرفت و اقتدار عزت جهانی باز میگردد..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
البته احمدی نژاد رو تایید نمیکنم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
بهترین رییس جمهور فقط دکتر محمود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
رییسی تا الان عالی عمل کرده.خدا حافظ ایشون باشه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۵۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
صد در صد آقای قالیباف
مدیریت جهادی
خدمات بزرگی که در شهرداری انجام دادند
حفظ خط انقلاب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
فقط لاریجانی صفت نباشه.
Italy
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
موافق صدرصدممممم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
لاریجانی که دیگه نماینده نیست توکجای کاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
فقط قالیباف. بعضی افراد اعتماد به نفس اضافی دارند چطور جایی که قالیباف هست روشون میشه دم از ریاست مجلس بزنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
فقط قالیباف. بعضی افراد اعتماد به نفس اضافی دارند چطور جایی که قالیباف هست روشون میشه دم از ریاست مجلس بزنند.
Iran (Islamic Republic of)
درود بر قاليباف
۱۳:۰۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
دريغ و درد كه آقاي قاليباف بايد رئيس جمهور ميشد اما افكار برخي از ناآگاهان به كسي راي دادند كه حتي قادر نبود تورم را مهار كنه چه برسه به اداره كشور 85 ميليوني !!!.... قطعا آقاي قاليباف با دانش و تخصص و تجربه و روحيه جهادگري و سازندگي با عنوان رئيس مجلس و تنظيم قوانين به نفع اقشار ضعيف و محروم وكم درآمد جامعه را بعهده خواهند گرفت . دور بعدي رئيس مجلس نمايندگان به رياست جمهوري خواهند رفت مطمئن باشيد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
قالیباف
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۲:۴۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
اصلا از این بابت هیچ نگرانی ندارم // بالاخره یه اقای محترمی رییس میشه
United States of America
و.
۱۵:۵۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
خسته نباشی دلاور خدا قوت!!
Iran (Islamic Republic of)
جلال
۱۲:۴۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
آقای دکتر قالیباف یک فرد اجرایی می باشند و موفقیت خود را در گذشته نشان دادن . خیلی عالی میشد ایشان رئیس جمهور میشدن . ولی بناچار باید با ریاست مجلس بودن کنار بیایند . ولی هرچند قانون درستی هم تصویب شود ولی کسی که مجری خوب نباشد ، دیگر آن قانون بچه درد مردم می خورد . ضعف های اجرایی در دولت اخیر کمر مردم را شکسته است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
رییس قالیباف؛ نواب اول و دوم هم به ترتیب میرسلیم و نیکزاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
من نمیدونم واقعا این تیتر مقاله نمیخواد که yjc جان.
به جای قلم فرسایی مینوشتی
محمد باقر قالیباف
خلاص
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
باید فردی ریس بشه که کاخ نشین نباشه ، تا درد مردم رو بفهمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
علی ۳۱۳
۰۱:۱۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
فعلا که همه کاخ نشینن اگرم نباش پاشون باز شه به مجلس کاخ نشین میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
فقط قالیباف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
نمیشه با آزمون و خطا انتخاب کرد
کسانی که قبلا در کارای اجرائی پرونده موفقی داشتن باید بیان و این کلاف سردرگم انواع قوانین دست و پاگیر و بعضا غیرشفاف و مبهم را ساده شفاف و کارآمد کنن
من یکی که قالیباف را از همان زمانی که میخواست رئیس جمهور بشه بعنوان یک فرد فوق العاده کارآمد و موفق قبول داشتم که با انتخاب نشدنش کشور خیلی متضرر شد امیدوارم اینجا بیاد و برا مردم کاری کنه
-
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام اگر فرد با شعوری کاندید و انتخاب شود . شاید بتواند مدیریتی قانونمند ذاشته یاشد و از زد و بند های سیاسی ، مالی بعضی از نمایندگان نفوذی جلوگیری نماید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
ولی خداروشکر بیشتر نماینده ها برای مجلس یازدهم عوض شدن
Iran (Islamic Republic of)
م ح
۱۱:۲۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
اصلاح طلبها وقتی جون گرفتن که انقلابیون هریک دیگری رومقصردونست امیدرواریم همیشه این خط ولایت مداری حفظ بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
نگو اصلاح طلب بگو لیبرال
Iran (Islamic Republic of)
م ح
۱۱:۲۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
مرتضی آقا تهرانی اقای قالیباف بمونه برای ریاست جمهوری بعدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
نه بابا اقای قالیباف انشا الله ریاست مجلس و با اومدن اقای جلیلی برا ریاست جمهوری یاران خراسانی تکمیل میشه .
جمع خراسای ها .
اقا سید علی
اقا سید ابراهیم رییسی
اقا سردار قاانی
اقا قالیباف
وانشالله اخری هم اقا سعید جلیلی
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۴:۵۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
ان شاءالله
Iran (Islamic Republic of)
...
۰۷:۵۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام.مگر تقسیم پست و مقام است؟ توفیق خدمت رسانی در بهترین زمان و جایگاه کهفراهم شد باید رفت .
Iran (Islamic Republic of)
سرباز انقلاب
۱۱:۱۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
یعنی فک کنین روحانی وسط قالیباف و رئیسی چه حالی پیدا میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
من هم عاشق ریئسی هستم ولی تنش در دولت به صلاح نیست. احساسی تصمیم نگیریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
کلی تلاش کرد رای نیاره برا ریاست جمهوری حالا باید جلسه سران قوا بزارن..
خخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
این یک سال ازحکومتش که باقی مانده سکته نزنه خیلیه..............علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
دکتر قالیباف واسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
فکرش را بکن جلسه سران قوا یک طرف آقای رئیسی یک طرف آقای قالیباف وسط آقای روحانی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
محمد باقر قالیباف
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۰:۴۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
به لطف خدا آقای قالیباف رئیس مجلس میشه. انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
هر کی باشه فقط خدا ترس باشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۱۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
اولین کار مسکن باشه بعد خودرو
قیمت مسکن رو باید کارشناس تعیین کنه بعد سند زده بشه این یه کار ساده اس نمیدونم چرا اجرا نمیکنن مردمو اینقدر ذلیل نکنید
دومی هم خودرو قیمتشو از دلال بگیرن
کارشناس تا قیمت نذاشته طبق قیمت شرکت حق سند زدن نداشته باشه
این دو تا کارو انجام بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام
بدون شک قالیباف
حالا روز یه که قالیباف و انقلابیون خودشون به مردم ثابت کنند
بسم الله این گوی اینم میدون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
اولین کار مجلس رسیدگی به وضعیت قیمت خودرو است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
رسیدگی به قیمت خودرو به نیروهای جدایی پذیر تامیل مربوط میشه .
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۵:۰۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
اولین کار مجلس یازدهم رسیدگی به مشکلات مسکن و مسکن مهر که در دولت لیبرال تدبیر و تزویر راکت مانده سر سامان بدهد ان شاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
انشاءالله کسی انتخاب بشه که همه ی این ویژگی هارو داشته باشه:)
ملتمون سختی زیادی تحمل کردن درسته تحریمها هم تاثیر گذار هستند اما این جور مواقعست که باید مجلس و دولت و قوه قضائیه ورود کنند و مشکلاتو حل کنند
مردم همکاری بیشتری میکنند اگه ببینند مسئولان واقعا دغدغه ی حل مشکلات رو دارند
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۵:۰۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
ان شاءالله کسی باید انتخاب شود که تو دهان نوچه‌های وطن فروش آمریکا و انگلیس بزنه
Iran (Islamic Republic of)
ح
۰۹:۳۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
مجلس عصاره فضائل ملت است ملتی که ماسک را احتکار می کنند تا همنوعانش استفاده نکنند وخودشان سرمایه دار شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
شایسته تر از دکتر قالیباف داریم مگه؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
دکتر حاجی بابایی هم کم شخصی نیست ایشان لیاقت رییس جمهوری هستند.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
قالیباف
Iran (Islamic Republic of)
سید مسعود
۰۹:۰۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام
ان شاءالله آقای دکتر قالیباف
Iran (Islamic Republic of)
فاطمی
۰۹:۰۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
سه ماه با وجود کرونا مجلس تعطیل بود
کرونا نشون داد که خیلی از مسولین بود و نبودشون فرقی برا مردم نداره
مثل قیمت جهانی نفت ملی که در اقتصاد و سفره مردم هیچ تاثیری نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
البته بو و نبود مجلس دهم که در طول چهارسال کار مثبتی نکردن ولی انشاالله مجلس یازدهم عالی کار میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۸:۵۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
یک شخص جهادی و انقلابی و ولایی همچون سردار محمد باقر قالیباف إن شاءالله رئیس مجلس بعدی خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
بنگاه و نمایشگاه های اتومبیل سر و سامان بدین ببینین قیمت خودرو چی میشه
تو این مملکت همه شدند بنگاهی اونم با قیمت صعودی
واقعن قانونی برا خرید و فروش خودرو تعریف نشده
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا احمدی دهیار بهارلو
۰۸:۴۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
اميدوارم فردی شجاع و دلسوز برای مردم مثل آقای قالیباف رییس بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
یه فرد مستقل !! و ایران دوست !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
مگه داریم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
هرکسی باشد فقط و فقط شرف و جنم داشته باشد و جلو مافیای بنجل ساز قد علم کند
و تعرفه واردات خودرو را به زیر 5 درصد برساند تا مردم نفسی بکشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
شما هم لابد مافیای واردات هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
من حتی پراید بنجلی هم ندارم بعد از بیست و اندی سال کارمندی رسمی و مدرک فوق لیسانس
Canada
ناشناس
۰۸:۲۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
فقط جوان نخبه و تحصیلکرده صنعت شریف و یا.....
بدون اقامت خارجی و یا پاسپورت
شخصی که به دنبال حل مشکلات نظرش به دورن باشد .نه در خارج به دنبال حل مشکلات بگردد
یار در خانه است و تو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
ریس جمهور باید تجربه داشته باشه
همچین مسولیت مهمی رو نمیشه سپرد به یک جوان اگر این کار رو کنیم میشیم شبیه مکرون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
رییس مجلسه نه رییس جمهور.
Iran (Islamic Republic of)
مراد
۰۸:۲۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
باسلام امیدوام هرکدام که انتخاب شدندبه فکرمهارتورم واشتغال جوانان تحصیل کرده باشند.
Iran (Islamic Republic of)
مراد
۰۸:۲۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
باسلام امیدوام هرکدام که انتخاب شدندبه فکرمهارتورم واشتغال جوانان تحصیل کرده باشند.
Iran (Islamic Republic of)
مراد
۰۸:۲۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
باسلام امیدوام هرکدام که انتخاب شدندبه فکرمهارتورم واشتغال جوانان تحصیل کرده باشند.
United States of America
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
مگه امیرکبیر زنده بشه.
Czechia
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
ان شالله ...هرچند این مشکلات به این زودیها حل نمیشن
Germany
ناشناس
۱۴:۴۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
تا سیاست ۷ارجی به خجالت عادی برگرده
خدا هم نمی تونه این وضع رو درست کنه
آخرین اخبار