در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

محاسبه قیمت خودرو با فرمول نرخ تمام‌شده به اضافه ۵درصد سود/ قیمت نهایی محصولات هنوز مشخص نیست

یک منبع آگاه گفت: قیمت هر خودرو با توجه به فرمول «قیمت تمام‌شده به علاوه حداکثر ۵ درصد سود تولیدکننده» محاسبه خواهد شد.

یک منبع آگاه در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از تعیین سیستم قیمت گذاری خودرو خبر داد و گفت: در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار، سازمان حمایت با شورای رقابت برای تعیین فرمول جدید قیمت گذاری خودرو به توافق رسیدند.

او افزود: بنا بر تصمیم گیری‌های انجام شده قیمت مصرف‌کننده هر خودرو با توجه به فرمول «قیمت تمام‌شده به علاوه حداکثر ۵ درصد سود تولیدکننده» محاسبه خواهد شد. البته سود حداکثری زمانی لحاظ خواهد شد که واحد تولید بهره‌وری ۷۰ درصدی در خطوط تولید داشته باشد.

او تاکید کرد: این به معنای آن است که خودروساز‌هایی که بهره وری مناسب را نداشته باشند از حداکثر سود بهره‌مند نخواهند شد و سود کم‌تری برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

این منبع آگاه تصریح کرد: در گذشته هم شورای رقابت بر اساس فرمولی مشخص و فاکتور‌هایی مثل میزان ارزبری، نرخ تورم اعلامی، هزینه‌های مواد اولیه و نهاده‌های تولید، دستمزد کارگران و مواردی از این قبیل قیمت تمام‌شده خودرو‌ها را مشخص می‌کرد.

او گفت: در سیستم قیمت گذاری جدید هم سازمان حمایت و شورای رقابت قیمت تمام شده محصولات را تعیین کرده و حداکثر ۵ درصد سود به آن اضافه می‌کنند.

این منبع آگاه با تاکید بر این که قیمت نهایی محصولات هنوز مشخص نشده است تصریح کرد: ابتدا سازمان حمایت از مصرف کنندگان تولید کنندگان قیمت تمام شده محصولات را استخراج کرده و در کمیته تخصصی خودرو اعلام می‌کند تا بعد از رای گیری در جلسه تنظیم بازار ارائه شده و درباره آن تصمیم گیری می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۹:۰۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
افزایش قیمت روی تعمیر و نگهداری خودرو دست مردم با این شرایط دشوار درامدی اثر بدی دارد
نمیشه یطرف حقوق رو فریز کنی و یطرف رها!!!
آخرین اخبار