در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

آخرین اقدامات دانشگاه خوارزمی برای مقابله با کرونا

معاون پژوهشی دانشگاه خوارزمی از اقدامات انجام شده برای مقابله با ویروس کرونا گفت.

جمشید شنبه زاده، معاون پژوهشی دانشگاه خوارزمی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اقدامات این دانشگاه برای مقابله با کرونا گفت: دانشگاه خوارزمی برای مقابله با کرونا اقداماتی در چند بعد انجام داده است که در چنین بحرانی، اولین مسئله این بود که بفهمیم که تجربیات جهانی و داخلی برای پیشگیری از کرونا چه نکاتی هستند. یعنی تجربیاتی که در  محیط دانشگاهی اتفاق افتاد  را در داخل کتابچه‌ای ذکر کردیم تا از آنها استفاده کنیم.

او درباره تولید محصولات اولیه برای پیشگیری از کرونا توسط دانشگاه خوارزمی مطرح کرد: در زمینه تولید محصولات اولیه اقداماتی انجام داده و آن‌ها را در بازار توزیع کردیم. از دیگر اقدامات دانشگاه خوارزمی راه اندازی کارگروه تحقیقاتی کروناست که هدف آن طرح‌های تحقیقاتی یا کار‌های بنیادی در زمینه مقابله با کرونا یا کار‌های مشابه است.

فعالیت دورکاری با امکانات دانشگاه خوارزمی در روزهای کرونایی

شنبه زاده درباره امکانات موجود برای مقابله با ویروس کرونا گفت: یکی از شرکت‌های فناوری دانشگاه خوارزمی تجهیزاتی را برای جلوگیری از پیامد‌های ویروس کرونا فراهم کرده است. در مسیر دیگر سعی کردیم بستر خدمات الکترونیکی را هم برای مقابله با ویروس ایجاد کنیم که نقش آن این است که کارمندان به ویژه آن‌هایی که فرزندان کوچک دارند و نمی‌توانند از منزل خارج شوند درست همانند زمانی که در محیط کار هستند، می توانند از طریق این بستر الکترونیکی وظایف خود را به عنوان فعالیت دورکاری انجام دهند.

بسترسازی مناسب برای دفاع از پایان نامه ها به شیوه الکترونیکی

معاون پژوهشی دانشگاه خوارزمی با اشاره به امکانات ایجاد شده برای آموزش مجازی اظهار کرد: برای محیط‌های آموزشی دانشگاه، بستری را آماده کرده ایم تا آموزش‌های مجازی، دفاع از پایان نامه‌ها و ... در این حوزه به صورت کاملا الکترونیکی ارائه شوند تا نیازی به رفت و آمد دانشجویان و افراد دیگر در این شرایط سخت کشور نباشد.

شنبه زاده درباره امکانات ایجاد شده برای مدارس و صنایع در مقابل ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع آن مطرح کرد: در استان البرز اگرمدارس قصد آموزش الکترونیکی را دارند، خانواده‌ها یا معلمان می‌توانند به صورت کاملا رایگان و مجانی از این سیستم استفاده کنند که ما آن را راه اندازی کرده و نامه اش را در سطح استانی فرستادیم تا عملی شود.


بیشتر بخوانید:

پردیس تهران و کرج دانشگاه خوارزمی از هم تفکیک نمی‌شوند

شرایط حذف درس و ترم در دانشگاه خوارزمی

اجرای طرح ۲۰۲۰ در دانشگاه خوارزمی/ خبر خوش برای دانشجویان متأهل دانشگاه خوارزمی

ظرفیت آموزش مجازی دانشگاه خوارزمی ۴ برابر می‌شود

برگزاری دوره زبان فارسی برای دانشجویان خارجی در دانشگاه خوارزمی


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.