رئیس فدراسیون اسکواش: ایرانیان حاضر در کرسی‌های بین المللی، ساکت و بله قربان‌گو نباشند

سلیمانی گفت: ایرانیان حاضر در کرسی‌های بین المللی اگر می‌خواهند از کرسی خود استفاده کنند، ساکت و بله قربان‌گو نباشند.

مسعود سلیمانی، رئیس فدراسیون اسکواش ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص شرایط این روزا‌های اسکواش ایران اظهار داشت: با توجه به گرفتاری ها‌ی  ویروس کرونا برای تمام دنیا، اسکواش مثل بسیاری از رشته‌های دیگر دچار چالش شده است. از طریق شبکه‌های مجازی، برنامه‌های استعداد‌ها و پویش‌ها را ادامه دادیم. برنامه‌های مجازی و زنده فدراسیون، مخاطبان خاص خودش را پیدا کرد. فرصتی برای ما ایجاد شد تا فدراسیون جلسات خود را به صورت مجازی دنبال کند و توانستیم تقویم سال ۹۹ که تحویل وزارت ورزش داده بودیم را به روز رسانی کنیم.

رئیس فدراسیون اسکواش: ایرانیان حاضر در کرسی‌های بین المللی، ساکت و بله قربان‌گو نباشند

استفاده نکردن از کرسی‌های بین‌المللی ریشه در خلقیات ایرانی‌ها دارد

سلیمانی درباره کرسی‌های بین المللی ورزش ایران و استفاده نشدن به بهترین شکل ممکن از این کرسی‌ها بیان کرد: علت این موضوع شاید ریشه در خلقیات ما دارد. هر کسی که مسئولیتی دارد و می‌خواهد این مسئولیت را به نفر بعدی واگذار کند، همچون چوب رقابت‌های دو امدادی باید به این موضوع نگاه کند. هر زمان و در هرجایی اگر نگاه کنید، نفر قبلی این چوب را به زمین انداخته است. من تجربه و تحقیقی در دیگر فدراسیون‌ها دارم. گاهی نفر قبلی، رو در روی سیستم جدید قرار می‌گیرد.


بیشتر بخوانید: رئیس فدراسیون اسکواش بازنشسته نیست


هر فدراسیونی باید شورای راهبردی کسب کرسی بین‌المللی داشته باشد

وی ادامه داد: باید بدانیم، فدراسیونی می‌تواند موفق باشد، که با حوزه بین الملل وزارت ورزش هماهنگ باشد و در فدراسیون خودش شورای راهبردی کسب کرسی ایجاد کند. ما نیز در بین این همه کشور عربی، برای کسب کرسی در فدراسیون اسکواش غرب آسیا تلاش کردیم و همچنان در سال دوم کار خود هستیم. این کار زمانی ارزش دارد که این همه هجمه علیه کشورمان به وجود آمده است. اعتماد کردن کشور‌های عربی در این وضعیت به ایرانی‌ها نشان می‌دهد که ما راه خودمان را درست انجام داده ایم.

رئیس فدراسیون اسکواش: ایرانیان حاضر در کرسی‌های بین المللی، ساکت و بله قربان‌گو نباشند

با ریاست احتمالی "کیم" در فدراسیون اسکواش آسیا، وضعیت ایران بهتر می‌شود

رئیس فدراسیون اسکواش درباره نتیجه این کرسی برای اسکواش ایران بیان کرد: زمانی که این مسئولیت را در بین فدراسیون‌های اسکواش غرب آسیا به دست آوردیم، یکی از استراتژی‌های مان، برای کشور‌هایی که اسکواش ندارند، راه اندازی این رشته بود. از این ظرفیت استفاده کردیم و به آن‌ها تحمیل کردیم که موافقت آن‌ها را برای عضویت درآمدنشان به کنفدراسیون اسکواش غرب آسیا بگیریم. وقتی در این هجمه بتوانیم این چنین کشور‌ها را دور هم جمع کنیم، می‌توانیم کرسی‌های بیشتری را برای خودمان به دست بیاوریم. در حال حاضر نایب رئیسی فدراسیون اسکواش آسیا را در نشانه گرفتیم و با افراد موثر همچون "کیم" رئیس فدراسیون اسکواش کره‌جنوبی ارتباط برقرار کردیم و نهایتا با ریاست احتمالی این شخص، اسکواش ایران باز هم قدمی رو به جلو خواهد داشت.

ایرانیان حاضر در کرسی‌های بین المللی، ساکت و بله قربان‌گو نباشند

سلیمانی درباره نقش ارتباطات قوی برای استفاده از کرسی‌های بین المللی تصریح کرد: یکی از مواردی که مهم است، یادگرفتن زبان خارجی به صورت کامل است. من از این موضوع به عنوان اولویت دوم نام می‌برم. کاریزما و به قول خودمان جنم یک شخص می‌تواند خیلی مهم باشد. یعنی ما از ۱۰ سال پیش این کار را در دستور کار قرار دادیم که ایرانیان حاضر در کرسی‌های بین المللی، ساکت و بله قربان‌گو نباشند.


بیشتر بخوانید:سلیمانی: تا هفته آینده درباره لیگ اسکواش تصمیم می‌گیریم


از سوی فدراسیون جهانی، ۲ سفارش تحقیق به ایران شده است

او گفت: مسئولیت پژوهش فدراسیون جهانی اسکواش را ۱۰ سال پیش با همین فرمول‌ها در مارسی فرانسه به دست آوردیم. ما اعلام کردیم که فدراسیون ما از مدیریت دانش کافی برخوردار است تا همه اعضای هیئت علمی که تاثیرگذار هم هستند، جمع کردیم و به عنوان سرمایه‌های انسانی، پیشرفت‌هایی را به دست آوردیم. ما در زمینه پژوهش و توسعه، کاملا پیش‌رو هستیم. حالا ۲ سفارش تحقیق به ایران شده است. موضوع اول، چرا اسکواش سالم‌ترین ورزش دنیاست و در مرحله بعد سیستم برتر انرژی اسکواش کدام بحث را شامل می‌شود.

رئیس فدراسیون اسکواش: ایرانیان حاضر در کرسی‌های بین المللی، ساکت و بله قربان‌گو نباشند

هر چقدر فرآیند تصویب اساسنامه، بلندتر باشد، دچار مشکل می‌شویم

سلیمانی درباره تاخیر در تصویب اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی و تاثیر این موضوع در روند فدراسیون‌ها بیان کرد: اگر قانون به این شکل بود که می‌گفتند فلان رئیس فدراسیون باید برود و اگر امثال من با این طرح مقاومت نمی‌کردند، هیچوقت فلان فدراسیون تعلیق نمی‌شد؛ بنابراین باید به قانون احترام بگذاریم و این روند را کوتاه کنیم. هر چقدر فرآیند تصویب اساسنامه، بلندتر باشد و به درازا بکشد، دچار سردرگمی می‌شویم و نمی‌توانیم تصمیم درستی بگیریم. حتی در کوچکترین موارد تقویم فدراسیون هم دچار مشکل می‌شویم. پیشنهاد می‌کنم این موضوع از طریق دولت باید کوتاه‌تر باشد تا بتوانیم به سرعت پاسخگوی فدراسیون‌های بین المللی باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار