بازسازی بنای تاریخی تکیه بختیاری‌ها در اردل

بنای تاریخی تکیه بختیاری‌ها در شهرستان اردل بازسازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهرداد جوادی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: بنای تاریخی فرهنگی تکیه بختیاری‌ها در شهرستان اردل تعمیر، مرمت و بازسازی شد.

او افزود: برای تعمیر، مرمت، بازسازی و تجهیز این بنای تاریخی افزون بر دو میلیارد ریال هزینه شده است.

جوادی اضافه کرد: پارسال برای ارتقای کمی و کیفی خدمات‌رسانی به گردشگران ورودی به شهرستان اردل علاوه بر تأمین زیرساخت‌ها، شش کانکس سرویس بهداشتی و حمام به ارزش چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در مکان‌های گردشگری این شهرستان مستقر شد.

او ادامه داد: این تعداد کانکس سرویس بهداشتی و حمام در حاشیه سد کارون ۴، باغ رستم، سرداب رستم‌آباد، حاشیه رودخانه کاج، دشتک و پارک دزپات و تپه نورالشهدای اردل مستقر شد است.

جوادی گفت: اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در دو سال گذشته شش میلیارد ریال برای تأمین زیرساخت‌های گردشگری در پارک دزپارت اردل اختصاص داده است.

او افزود: این مبلغ برای محوطه سازی، سنگ چینی و استحکام‌بخشی هزینه شد.

جوادی اضافه کرد: از تمامی سرمایه‌گذاران بخش‌های خصوصی، نیمه‌دولتی و دولتی برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مرتبط با میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری حمایت می‌شود.

او ادامه داد: در این راستا استعلام‌ها و مجوز‌های قانونی در کوتاه‌ترین زمان ممکن صادر و تسهیلات مورد نیاز به متقاضیان واجد شرایط سرمایه‌گذاری در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اعطا خواهد شد.

اردل از شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری است که مرکز آن (شهر اردل) در فاصله ۹۵ کیلومتری جنوب غربی شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.