عدم تخصیص اعتبار به اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی برای مهار آتش‌سوزی جنگل‌ها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از عدم تخصیص اعتبار به این اداره کل برای مهار آتش‌سوزی جنگل‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حمید قاسمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در اولین جلسه شورای معاونین اداره کل حفاظت محیط زیست این استان با اشاره به آغاز فصل گرما و لزوم برنامه‌ریزی، تدبیر و آمادگی‌های لازم در راستای بروز آتش‌سوزی در سطح مراتع و جنگل‌ها، اظهار کرد: باوجود تلاش‌های اداره کل و حضور میدانی محیط بانان و نیرو‌های این اداره کل در صحنه‌های مختلف، هیچ‌گونه اعتباری در سال جدید از سوی سازمان برنامه‌و بودجه در خصوص اطفای حریق در جنگل‌ها به این اداره کل اختصاص نیافته است.

او با بیان این‌که هدف و دغدغه اصلی ما فرهنگ‌سازی و ایجاد ساز و کاری به منظور به حداقل رساندن خسارات ناشی از آتش‌سوزی به جنگل‌های استان به ویژه منطقه ارسباران است، افزود: ایجاد و تجهیز نیرو‌های واکنش سریع یگان حفاظت محیط زیست از جمله این اقدامات است.

او از هماهنگی با تشکل‌های زیست‌محیطی جهت حضور میدانی در مواقع بحران و آتش‌سوزی‌ها و بهره‌گیری از پتانسیل نیرو‌های مردمی و بومی منطقه و همچنین استفاده از ظرفیت هیات‌های ورزشی مانند کوهنوردی، موتورسواری و اتومبیلرانی ویژه شرایط سخت و کوهستانی خبر داد.

قاسمی، علاوه بر لزوم حضور فعال و به موقع رسانه‌های درصحنه به منظور انعکاس دقیق و درست اخبار در مواقع رخداد آتش‌سوزی، همچنین بر ضرورت برنامه‌ریزی و تولید محتوا‌های مناسب آموزشی در بحث پیشگیری و فرهنگ‌سازی پیش از وقوع حوادث به‌ویژه از سوی رسانه‌ها تاکید کرد.

اوضمن تقدیر و تشکر از تلاش نیرو‌های نظامی و انتظامی به‌ویژه سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران در مواقع آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع طی سالیان گذشته، از هماهنگی‌های لازم و برگزاری جلسات با این عزیزان از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی نیز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی محیط زیست استان آذربایجان شرقی، اولین جلسه شورای معاونین اداره کل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان شرقی در سال ۹۹ با موضوع پیشگیری از آتش‌سوزی با محوریت جنگل‌های ارسباران و تشریح اقدامات و تدابیر لازم برای پیشگیری از این قبیل حوادث در سال جاری برگزار شد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: محیط زیست ، جنگل کاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.