افزایش ۲۹ پله‌ای رتبه دانشگاه اصفهان در بین هزارو ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان

مدیر پژوهشی دانشگاه اصفهان گفت: براساس اعلام موسسة RUR، رتبه علمی دانشگاه اصفهان درمقایسه با سال میلادی ۲۰۱۹، ۲۹ پله صعود کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی مومنی مدیر پژوهشی دانشگاه اصفهان افزود: براساس اعلام موسسة RUR، این واحد دانشگاهی در جایگاه ۵۹۱ در بین هزار و ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد که درمقایسه با سال ۲۰۱۹ میلادی ۲۹ پله ارتقا یافته است.

او افزود: موسسه RUR (Round University Ranking) از سال ۲۰۱۰ تاکنون یکی از موسساتی است که به بررسی و رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان می‌پردازد و در حال حاضر این موسسه با همکاری Clarivate Analysis (متولی فهرست ISI و JCR) در ۵۴ هزار نمای دانشگاهی از ۸۰ کشور جهان تعداد هزارو ۱۰۰ دانشگاه برتر را مشخص و به طور سالانه رتبه‌بندی می‌کند.

او گفت: دانشگاه‌هایی از آمریکا، اروپا و روسیه، آسیای غربی، استرالیا و آسیای شرقی دربین این هزارو ۱۰۰ دانشگاه برتر یافت می‌شوند.

مدیر پژوهشی دانشگاه اصفهان افزود: شاخص‌های مورد استفاده در این رتبه‌بندی چهار دسته اصلی در محور‌های آموزش، پژوهش، بین المللی‌سازی و درآمدزایی است که در هر دسته، پنج شاخص عددی شده برای هر دانشگاه محاسبه می‌شود و از نکات متمایز درباره این موسسه، ورود به بررسی میزان اقبال و اعتماد بین المللی به هر دانشگاه است که نتایج آن برای تحلیل برندسازی در دانشگاه می‌تواند استفاده شود.

دانشگاه اصفهان در بررسی انجام شده در سال ۲۰۱۹ میلادی با ۳۷ و ۹ دهم امتیاز از ۱۰۰ امتیاز، رتبه ۶۲۰ از هزار و ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان را داشته است و در بررسی انجام شده در سال ۲۰۲۰ با ۴۰ و سه دهم امتیاز به رتبه ۵۹۱ صعود کرده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.