️خیز راهداری استان یزد برای رفع نقاط حادثه خیز و ایمن سازی جاده ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد، گفت: به منظور ارتقاء ایمنی محورها و کاهش تصادفات، نقاط حادثه خیز جاده های استان یزد شناسایی و مرتفع می شوند.

️خیز راهداری استان یزد برای رفع نقاط حادثه خیز و ایمن سازی جاده هابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، علی علیخانی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد، در اولین جلسه هماهنگی روسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ها در سال ۱۳۹۹، گفت: به منظور ارتقاء ایمنی محورها و کاهش تصادف در جاده های اصلی و روستایی، هر یک از ادارات راهداری شهرستان ها باید نقاط حادثه خیز را شناسایی کنند و پس از آن براساس نیرو و تجهیزات این نقاط را در دستور کار قرار دهند.

او به ضرورت اصلاح شیب شیروانی جاده ها، اشاره کرد و افزود: بر اساس بررسی های انجام شده بر روی تصادفات، شیب شیروانی جاده ها یکی از عوامل اصلی تصادفات منجر به فوت است که با اصلاح شیب شیروانی جاده ها یا به اصطلاح ملایم سازی شیب شیروانی جاده ها، می توان شاهد کاهش قابل توجه آمار فوتی ها شد.

️علیخانی ادامه داد: جاده ای که ساخته می شود به دلیل تبعیت از یکسری از آیین نامه های طرح هندسی راه ها، به خودی خود از یک استانداردی برخوردار است اما به لحاظ توپوگرافی منطقه بعد از تحویل جاده به راهداری، در بعضی موارد ناگزیر به ایجاد ارتفاع برای کاهش تاثیر رواناب ها در برخی محورها هستیم و یا به لحاظ شیب طولی لازم است در برخی جاها، ارتفاع خاکریزها بالاتر رود.

️مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد، با بیان اینکه علائم جاده ای زبان گویای جاده ها محسوب می شوند، تصریح کرد: علائم ایمنی علاوه بر هشدار و اطلاع رسانی سبب کاهش تصادفات جاده ای می شود به همین دلیل شستشو علائم بعد از بارندگی ها ضرورت بسیار زیادی دارد.

️او با اشاره به اهمیت لکه گیری و درزگیری محورها، گفت: درزگیری و لکه گیری درست و فنی محورها می تواند حداقل چهار تا پنج سال عمر آسفالت ها را طولانی تر کند.

️علیخانی افزود: در سال های گذشته و به ویژه پارسال درزگیری و لکه گیری محورهای استان یزد انجام شد و این موضوع قطعا در کاهش هزینه ها و افزایش رضایتمندی رانندگان و مسافران در ترددها موثر خواهد بود.

️مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد،‌ ادامه داد: اجرای طرح ابرار در راه های روستایی به طور کامل به حوزه راهداری واگذار شده است و در این زمینه تعامل روسای ادارات راهداری شهرستان ها با فرمانداران، بخشداران و دهیاران، نقش انکار ناپذیری در تسریع روند اجرای این طرح دارد.

️علیخانی، به ضرورت کنترل بارها و تناژ ناوگان حمل بار اشاره و تصریح کرد: یکی از موضوعات مهمی که در زمینه کنترل بارهای غیر مجاز پیش روی ماست، حفظ و نگهداری از راه ها در بخش های اصلی و روستایی است که هرچند پارسال آمار خوبی در این زمینه تهیه و در اختیار مسئولان ارشد استان قرار گرفت و با حمایت ویژه استاندار از اعتبارات یک درصد معادن، بخشی از خسارات وارده تامین شد، اما این رقم در مقابل خساراتی که تناژ غیر مجاز برخی ناوگان به راه ها وارد می کند، خیلی ناچیز است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد، اظهارکرد: مرمت و بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل نیز باید به موقع انجام شود، زیرا ممکن است موارد دیگری اتفاق بیفتد و این بازسازی ها به بارندگی های بعدی برسد که طبیعتا این امر، خسارت جبران ناپذیری را برجای می گذارد.

او در ادامه اضافه کرد: بنا بر دستور صریح معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، هر نوع اتفاقی که در حوزه شهرستان ها رخ می دهد باید تحت عنوان اقدام سریع در سامانه ثبت شود تا بر اساس حداکثر زمان اعزام به محل حادثه و اقدامات انجام شده در محل، رتبه شهرستان و استان در کشور مشخص شود.

علیخانی ابراز امیدواری کرد: تا پایان ماه مبارک رمضان دو الی سه ایستگاه پلیس راه، در سطح استان یزد راه اندازی می شود که به نظر می رسد اهمیت زیادی در زمینه کاهش تصادفات بین شهری داشته باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد، در پایان ضمن قدردانی از زحمات عوامل راهداری در زمستان پارسال و عید نوروز امسال، گفت: برنامه های حوزه راهداری در سال جدید نیز به صورت مستمر و مطابق با برنامه ریزی مناسب، با امکانات و توان داخلی استان و استفاده بهینه از ماشین آلات اجرایی می شود.


انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.