رئیس شورای سیاستگذاری نمازجمعه فارس تاکید کرد:

برگزاری نماز جمعه در ۴۷ شهر استان فارس

رئیس شورای سیاستگذاری نمازجمعه فارس از برگزاری نماز جمعه در ۴۷ شهر استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت‌الاسلام حسین ملک‌ مکان  رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه فارس بیان کرد: معیار سفید بودن وضعیت شهرستان‌ها از نظر نبود آلودگی ویروسی به تصمیم‌گیری ستاد ملی مبارزه با شیوع کرونا مرتبط است،مسئولان استانی یا مقامات شهرستان‌ها در این باره تصمیم‌گیرنده نیستند و شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه فارس تابع اعلام وزارت بهداشت است.

او، تصریح کرد: بر اساس اعلام شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فهرست شهرستان‌های سفید هر ۱۴ روز یک بار و فهرست لیست شهرستان‌های زرد هر چهار تا پنج روز یک بار بازنگری می‌شود.

ملک مکان ادامه داد: برای اقامه نماز جمعه رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی اعلامی در دستور کار قرار گرفته است و نظارت بر اجرای گندزدایی برعهده بازرسان سازمان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی، با همکاری نیروهای مردمی آموزش‌دیده شبکه بهداشت است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه فارس با اشاره به اینکه مسئولان شهرها و شهرستان‌ها باید با همکاری نهادهای نماز جمعه و ائمه جماعات اماکنی را که قرار است نماز جمعه در آن برگزار شود را  از قبل گندزدایی و ضدعفونی کنند، افزود: تمام تمهیدات لازم برای آن که افراد کمترین تماس را با یکدیگر و محیط داشته باشند پیش‌بینی شده است.

او، اضافه کرد: براین اساس نمازگزاران باید از خانه وضو بگیرند، ماسک و دستکش به همراه داشته باشند، پرهیز از اجتماع  در وضوخانه ها، خودداری از دست‌دادن و روبوسی با یکدیگر، رعایت فاصله اجتماعی یک متر از دو سو و ۱۳۰ سانت از صف جلو و عقب و اینکه کفش‌ها را در کیسه‌های نایلونی یکبار مصرف قرار دهند.

ملک مکان اظهار کرد: سرویس‌های بهداشتی مساجد و محل برگزاری نماز بسته است تا تردد عمومی در چنین مکانی انجام نشود و تمام ورودی‌ها و خروجی‌ها و نیز مکان‌هایی که مردم امکان دارد با آن‌ها تماس داشته باشند از قبل ضدعفونی و تمام مهرها برچیده می‌شود تا همگان نیز از مهر و سجاده شخصی استفاده کنند، ضدعفونی وسایلی از جمله میکروفن‌ها الزامی بوده و افزون بر آن مسئولان موظف‌اند تمام نکات بهداشتی را به‌ صورت پوستر و بنر در دید عموم نمازگزاران قرار دهند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه فارس تاکید کرد: حضور افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای  از جمله بیماری ریوی و قلبی در مکان‌های عمومی خطرناک بوده  یا مشکوک به بیماری هستند نباید در مساجد و مکان‌های زیارتی تا رفع کامل بیماری کرونا حضور یابند.

او، گفت: در چند روز آینده تنها نمازهای واجب و آن هم به صورت مختصر برگزار می شود که اجتماع نمازگزاران تنها برای برگزاری نماز به ‌صورت مختصر و در حد ضرورت و واجبات  بوده و جلسات قرآن‌خوانی و سخنرانی‌های مذهبی برگزار نمی شود.

ملک مکان بیان کرد: بر اساس آخرین اعلام‌ در ۱۷ اردیبهشت‌ماه امسال شهرستان‌های آباده، اوز، ارسنجان، اقلید، بختگان، بوانات، بیضا، پاسارگاد، خرامه، خرم‌بید، خفر، خنج، داراب، رستم، زرقان، زرین‌دشت، سپیدان، سروستان، فراشبند، فیروزآباد، قیروکارزین، کوار، کوه‌چنار، لامرد، ممسنی، مهر و نی‌ریز در وضعیت سفید قرار گرفته اند و نماز جمعه این هفته در این شهرها برگزار می‌شود.

بنا بر اعلام مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر هفدهم اردیبهشت ۹۹ تعداد ۱۰۱ هزار و ۶۵۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به ۶۴۱۸ نفر رسید.

در استان فارس، علاوه بر شیراز، در شهرستان‌های فسا، نی‌ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، خفر، فراشبند، خرامه ، لامرد، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده، اوز، خنج، مرودشت، سپیدان، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، بیضا ، کوهچنار و سرچهان بیماران مبتلا به کرونا شناسایی شده‌اند.

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و سه بیمارستان شهید چمران، شهید فقیهی و شهید بهشتی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می‌دهند، و نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز تجهیز شده که مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.