نارضایتی ۸۷ درصد کاربران از سرعت اینترنت

بر اساس جدیدترین نظرسنجی انجام شده در سایت وزارت ارتباطات، ۸۷.۳ درصد کاربران از وضعیت سرعت اینترنت در ایام قرنطینه کرونا ناراضی هستند.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مردم مدت‎ها است با اختلال و کندی در شبکه اینترنتی کشور به خصوص اینترنت‌های ثابت، مواجه بوده و با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند. با وجود نظرسنجی‌ها و پیگیری‌های وزیر ارتباطات در این زمینه و آگاهی از سلیقه و مشکلات مردمی در نحوه استفاده از اینترنت، اما گویا همچنان این نقص‌ها به قوت خود پا برجاست.

چند روز پیش وزارت ارتباطات باردیگر با انتشار یک نظرسنجی در سایت خود، وضعیت رضایت کاربران از دریافت سرویس اینترنت را جویا شد. این نظرسنجی از حدود ۴ روز گذشته در سایت وزارت ارتباطات منتشر شده و کاربران باید به این سوال که «آیا از افزایش سرعت اینترنت در ایام قرنطینه راضی هستند؟» با دو جواب بله و یا خیر پاسخ دهند. نتایج به دست آمده از این نظرسنجی تاکنون نشان می دهد که ۸۷.۳ درصد کاربران با انتخاب گزینه «خیر» نارضایتی خود را از سرعت اینترنت اعلام کرده اند و تنها ۱۲.۷ درصد کاربران نسبت به این سرویس ابراز رضایت داشته اند.

این نظرسنجی در حالی اعلام می شود که اواخر فروردین ماه نیز وزیر ارتباطات در صفحه شخصی خود در اینستاگرام ، اقدام به انتشار نظرسنجی درباره وضعیت اینترنت کرد که در آن نظرسنجی نیز ۶۸درصد پاسخ دهندگان اعلام کردند که درگیر افت سرعت اینترنت هستند.

نتایج این نظرسنجی ها از آن جهت دارای اهمیت است که موضوع افت کیفیت اینترنت از اسفندماه تاکنون و پس از شیوع بحران کرونا و خانه نشینی کاربران، بارها مطرح شده است.

کاربران اینترنت به دفعات در شبکه‌های اجتماعی به وزیر ارتباطات و سایر مسئولان موضوع کندی سرعت اینترنت خانگی و اینترنت موبایل را اعلام کرده‌اند و حتی وضعیت وخیم سرویس اینترنت خانگی، باعث برنامه‌ریزی برای تغییر تکنولوژی ADSL به VDSL در برخی نقاط کشور توسط اپراتورهای اینترنت شده است.

نتیجه نظرسنجی فروردین ماه وزیر ارتباطات نیز شاهدی بر این ادعا است که کاربران تمایل بیشتری به استفاده از اینترنت خانگی با کیفیت دارند و در صورتی که اینترنت خانگی در منزلشان دایر شود آن را به ۴G ترجیح می‌دهند. در همین حال ۷۵ درصد کاربران، قیمت اینترنت خانگی و ۲۵ درصد قیمت اینترنت موبایل را برای برقراری اتصال مناسب دانسته اند.

 

منبع: مهر


بیشتر بخوانید: ۹۰ هزار مشترک اینترنت ثابت از فیبر نوری استفاده می‌کنند/ افزایش دوبرابری استفاده از اینترنت ثابت در روز‌های قرنطینه


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
متاسفانه بیست بیست رامیگبریم بعد کلی الاف کردن وپاس دادن به این واون وتبلیغ محصولاتشان وساعتها پشت خط که نگه می دارند تازه کارشناسان سرکارمان می گذارند وسولات بی مورد.مثلآ گوشی چه مارکیه یا مودم چی هست یا کدام چراغ خاموش کدام روشن درصورتی که اصل مشکل رامیدونند ولی میخان مردمو سرکاربزارن واقعا که متاسفم با این احترام به مشتری.آخه شعاراینه که همیشه حق بامشتری است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
دررابطه باسرعت چنان مثل روزروشن دروغ میگوید چون من حدود 5ساله که ازمخابرات اشتراک دارم هیچ زمانی به کندی الان نبوده .مثل شیرآب میمونه اگریک گوشی موبایل ..وای فایش راروشن کنی میبایست اون یکی راخاموش کنی تاصفحه برایت بازشود والا هردوگوشی کارنمیکند.!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد محمودی
۱۷:۰۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
متاسفانه بیست بیست رامیگبریم بعد نیم ساعت پشت خط که نگه می دارند تازه کارشناسان سرکارمان می گذارند واقعا که!!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمدمهدی
۱۴:۴۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام
حداقل کاری که باید انجام بشه اینه که حداقل 10 درصد هزینه های بسته های اینترنت به خصوص اپراتور ها رو پایین بیارن
بعدشم رو موضوع سرعت فکری کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
متاسفانه بیست بیست رامیگبریم بعد کلی الاف کردن وپاس دادن به این واون وتبلیغ محصولاتشان وساعتها پشت خط که نگه می دارند تازه کارشناسان سرکارمان می گذارند وسولات بی مورد.مثلآ گوشی چه مارکیه یا مودم چی هست یا کدام چراغ خاموش کدام روشن درصورتی که اصل مشکل رامیدونند ولی میخان مردمو سرکاربزارن واقعا که متاسفم با این احترام به مشتری.آخه شعاراینه که همیشه حق بامشتری است.
Iran (Islamic Republic of)
میرا
۱۱:۰۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
واقعا این چه وضعشه
اینترنت همراه اول افتضاح شده . من کارم با اینترنت موبایلمه .هرچه میگذره سرعت افتضاحتر میشه . من دیشب ده دقیقه سعی میکردم که فقط صفحه گوگل رو برام بالا بیاره ...همه سختیا یه طرف اینترنت هم یه طرف.. بماند که همین اینترنت بدون کیفیت رو باید کلی هزینه بدیم بابتش
لطفا لطفا به مسئولین اطلاع رسانی کنید که متوجه سمتشون باشن که مسئول هستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
متاسفانه بیست بیست رامیگبریم بعد کلی الاف کردن وپاس دادن به این واون وتبلیغ محصولاتشان وساعتها پشت خط که نگه می دارند تازه کارشناسان سرکارمان می گذارند وسولات بی مورد.مثلآ گوشی چه مارکیه یا مودم چی هست یا کدام چراغ خاموش کدام روشن درصورتی که اصل مشکل رامیدونند ولی میخان مردمو سرکاربزارن واقعا که متاسفم با این احترام به مشتری.آخه شعاراینه که همیشه حق بامشتری است.
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۳:۰۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
وزیر ارتباطات با خودش چه فکری می کنه؟ خدمت به مردم!
سرعت اینترنت در ایران تقریبا یک بیستم کشورهای تایوان و سنگاپوره! این یعنی چی؟
در عصر فناوری، ایران رتبه 118 دنیا رو در سرعت اینترنت به خودش اختصاص میده!
بماند در هزینه استفاده از اینترنت هم در حق ما جفا میشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
متاسفانه بیست بیست رامیگبریم بعد کلی الاف کردن وپاس دادن به این واون وتبلیغ محصولاتشان وساعتها پشت خط که نگه می دارند تازه کارشناسان سرکارمان می گذارند وسولات بی مورد.مثلآ گوشی چه مارکیه یا مودم چی هست یا کدام چراغ خاموش کدام روشن درصورتی که اصل مشکل رامیدونند ولی میخان مردمو سرکاربزارن واقعا که متاسفم با این احترام به مشتری.آخه شعاراینه که همیشه حق بامشتری است.
آخرین اخبار