گرامیداشت روز قدس با اجرای برنامه های فرهنگی

امام جمعه اصفهان گفت:باید تلاش شود با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی یوم الله روز قدس گرامی داشته شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در جلسه ستاد هماهنگی بزرگداشت روز قدس و حماسه سوم خرداد استان با بیان اینکه نباید به سبب شیوع کرونا در کشور برنامه‌های دینی مردم مانند مراسم احیا و شب‌های قدر را تعطیل کرد گفت: می‌توان اینگونه مراسم را در برخی از مکان‌های بزرگ و روباز با رعایت فاصله و دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور برگزار کرد.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد همچنین روز قدس را فرصت مناسبی برای تبیین جریان قدس دانست و افزود: صدا و سیما باید به اجرای برنامه‌هایی در رسانه ملی، اهمیت روز قدس و چرایی برگزاری راهپیمایی در این روز مهم را تبیین کند.

او گفت: در کنار برنامه‌های جانبی و فرهنگی به جای برنامه ریزی برای رژه خودرو‌ها در روز قدس اگر در رسانه‌های جمعی عنوان شود که این راهپیمایی با حضور گروه‌های موتور سوار و دوچرخه سوار در یکی از خیابان‌ها و میدا‌ن‌های کم تردد شهر برگزار می‌شود، بار مثبتی خواهد داشت که در این خصوص صدا و سیما و رسانه‌های جمعی دیگر به خوبی می‌توانند به پوشش این مراسم بپردازند.

 رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان در این جلسه در خصوص چگونگی برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: در شهرستان‌هایی که وضعیت سفید در آن‌ها اعلام شده برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در آن شهر‌ها بلامانع خواهد بود.

 

گرامیداشت روز قدس با اجرای برنامه های فرهنگی


محمد علی احمدی با اشاره به استفاده از فضای مجازی و جوانان برای تبیین اهداف روز قدس افزود: در محل‌هایی که راهپیمایی برگزار نمی‌شود فعالیت‌های محل محوری انجام شود تا اهالی هر محله بیش از پیش با اهداف روز جهانی قدس آشنا شوند.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) هم در این جلسه با بیان اینکه وضع اصفهان در دو هفته آینده سفید نخواهد بود گفت: از همین امروز برای شهر اصفهان برنامه ریزی‌های خاصی برای روز قدس در حال شکل گیری است.

 سردار مجتبی فدا با اشاره به اینکه باید از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی برای تبیین اهداف روز قدس استفاده کنیم، افزود: با استفاده از فضای مجازی و رسانه‌ها برای رده‌های سنی متفاوت با جذابیت‌های مخصوص به خودمسابقات فرهنگی برگزار کنیم.

او با اشاره به تقارن روز قدس و روز آزادسازی خرمشهر گفت: تقارن این دو روز با یکدیگر برای اهالی اصفهان یک ویژگی خاص و منحصر به فرد دارد چراکه با یاری خدا و همت دو لشکر ۱۴ امام حسین (ع) و همچنین لشکر ۸ نجف اشرف، آزادسازی خرمشهر محقق شد.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (ع) گفت: در روز قدس رژه نیرو‌های موتوری و خودرویی را خواهیم داشت که با نوشته‌ها و پلاکارد‌هایی که بر روی آن‌ها نصب می‌شوند، انزجار خود را از استکبار جهانی به دنیا اعلام خواهند کرد که در این خصوص از صدا و سیما انتظار می‌رود پوشش خبری مناسبی را به جهانیان مخابره کند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.