عشایر اندیکا صاحب مدرسه می‌شوند

سرپرست آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: کلنگ مدرسه ۲ کلاسه عشایری یادگار امام در شهرستان اندیکا به زمین زده شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مرادعلی سعیدی پور سرپرست آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: ساختن مدرسه از جمله کار‌هایی است رضایت خداوند متعال را در پی دارد و آثار معنوی آن تا زمانی که حتی یک آجر از آن باقی است می‌ماند و ساخت مدرسه در عشایر و مناطق محروم شور و شعفی در دل مردم منطقه ایجاد می‌کند که دل هر آدمی سر ذوق می‌آید.

او افزود: منطقه عشایری اندیکا بزرگترین منطقه عشایری خوزستان و یکی از بزرگترین‌ها در کشور است که باید برای رفع محرومیت‌های موجود و برقراری عدالت آموزشی همه ارگان‌ها و خیرین دست در دست هم دهند تا این منطقه و دیگر مناطق عشایری خوزستان از محرومیت خارج شوند.

عشایر اندیکا صاحب مدرسه می‌شوند

سعیدی پور اظهار داشت: به همت خیر گرانقدر به نام نظرپور که سال ها است خارج از استان زندگی می‌کند، اما قلبش هنوز با زادگاه خودش است، یک مدرسه 2 کلاسه با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد ریال امروز کلنگ زنی شد و ان شالله برای سال تحصیلی جدید مورد استفاده قرار می‌گیرد، ضمن اینکه آموزش و پرورش عشایر خوزستان در ۱۴ شهرستان فعالیت می‌کند که در مجموع حدود ۷۰۰ مدرسه را زیر نظر دارد که بسیاری از این مدارس چادری، کانکسی و یا ساختمانی غیراستاندار هستد که برای استاندارکردن آن‌ها تا کنون تلاش‌های زیادی صورت گرفته است.

این مقام مسئول اذعان داشت: در ۵ سال گذشته بیش از ۱۵۰ مدرسه عشایری به کمک خیرین و اداره کل نوسازی مدارس ساخته شده است و این کار با نگاه ویژه مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان ادامه دارد و امیدوام که درچندسال آینده هیچ مدرسه غیر استانداردی در عشایر وجود نداشته باشد.

عشایر اندیکا صاحب مدرسه می‌شوند

سرپرست آموزش و پرورش عشایر خوزستان بیان کرد: تفاهمنامه‌ای سه جانبه بین بنیاد قلم چی، اداره کل‌های آموزش و پرورش و نوسازی مدارس خوزستان به امضا رسیده است که در سال تحصیلی آینده بیش از ۱۰۰ مدرسه عشایری یک تا ۳ کلاسه با روش‌های روز مدرسه سازی وارد چرخه‌ی تعلیم و تربیت می‌شوند که این امر می‌تواند یک انقلاب بزرگ در مدرسه سازی عشایری باشد.

او در ادامه گفت: گاهی ساخت چندین مدرسه عشایری با توجه به اینکه عمدتا یک یا دوکلاس هستند هزینه‌ای برابر با ساخت یک مدرسه در شهرستان‌ها دارد و این امر اگر مورد توحه قرار گیرد خیر‌های زیادی می‌تواند به امر مدرسه سازی ورود کنند.

سعیدی پور در پایان با تقدیر و تشکر از خیرینی که تا کنون در عشایر خوزستان مدرسه ساخته اند افزود: چشم سر و چشم دل دانش آموزان عشایری به دستان پرسخاوت شما خیرین گرامی دوخته شده است و امید وارم با ورود همه خیرین مدرسه ساز در محیط عشایری دل همه‌ دانش آموزان عشایری شاد شود.

عشایر اندیکا صاحب مدرسه می‌شوند

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار