در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

جزئیات زمین لرزه ۵.۱ ریشتری در شمال و مرکز ایران/دستور ویژه وزیر کشور به استاندار تهران

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور درباره جزئیات زمین لرزه تهران توضیحاتی داد.

علی بختیاری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: ساعت ۰۰:۴۸:۲۱ امشب (جمعه) زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۱ ریشتر در مرز استان‌های مازندران و تهران حوالی شهرستان دماوند رخ داد.

وی افزود: این زمین لرزه در طول جغرافیایی: ۵۲.۰۵ و عرض جغرافیایی ۳۵.۷۸ در عمق ۷ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

به گفته بختیاری نزدیک‌ترین شهر‌هایی که این زمین لرزه در آن‌ها احساس شد ۶ کیلومتری شهرستان دماوند، ۱۳ کیلومتری رودهن، ۱۶ کیلومتری بومهن در استان تهران و در نزدیکترین مراکز استان‌ها در ۵۸ کیلومتری مرکز استان تهرانو ۹۶ کیلومتری مرکز استان البرز است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور از مردم خواست تا آرامش خود را حفظ کنند و در کمال خونسردی نکات احتیاطی را رعایت کنند.

بنا بر پیگیریه به عمل آمده از مرکز پایش (ژئوفیزیک) زمین لرزه ۵.۱ ریشتری مرز استان‌های تهران و مازندران تا این لحظه ۴ پس لرزه ۲ تا ۲.۵ ریشتری داشته است.

ساعت ۰۱:۴۰

بختیاری گفت: بنا بر گزارش اداره کل مدیریت بحران استان مازندران و فرمانداری شهرستان دماوند از زمین لرزه ۵.۱ ریشتری در مرز استان‌های تهران و مازندران تا این لحظه خسارتی گزارش نشده است.

ساعت ۰۱:۴۳

او با بیان اینکه  به دنبال وقوع زلزله در استان تهران وزیر کشور در دستوری به استاندار تهران و رئیس سازمان مدیریت بحران از آن‌ها خواست با سرعت نسبت به ارسال تیم‌های مجهز امدادی به منطقه اقدام نمایند، گفت: عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در این دستور خواستار امدادرسانی سریع و بهینه به آسیب دیدگاه احتمالی، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و مراقبتی درباره بیماری ویروس کرونا در منطقه دماوند تهران شد.

او افزود: وی همچنین ارزیابی از خسارات و اقدام به موقع جهت حل مسکلات مردم را از موارد ضروری در امدادرسانی مورد تاکید قرار داد.

ساعت ۰۱:۴۶

بختیاری افزود: بامداد امروز، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴ ریشتر در استان لرستان حوالی شهرستان فیروز آباد به وقوع پیوست.

او با بیان اینکه طول جغرافیایی: ۴۸.۰۸ و عرض جغرافیایی ۳۳.۸۱ است که در عمق ۱۶ کیلومتری زمین این حادثه اتفاق افتاده است، ادامه داد: نزدیک‌ترین شهر‌هایی که این زمین لرزه را احساس کردند، ۱۰ کیلومتری شهرستان فیروز آباد در استان لرستان، ۱۸ کیلومتری الشتر در استان لرستان، ۲۷ کیلومتری سراب دوره در استان لرستان است و نزدیک‌ترین مراکز استان‌هایی که این حادثه در آن‌ها احساس شد؛ ۴۳ کیلومتری خرم آباد و ۱۰۹ کیلومتری کرمانشاه بود.

بختیاری تاکید کرد: هموطنان آرامش خود را حفظ کنند و به هیچ عنوان به شایعات مطرح شده در خصوص زمین لرزه و موضوعات پیرامون آن توجه نکنند و حتما اخبار را از منابع خبری رسمی کشور پیگیری کنند.

ساعت ۰۲:۱۵

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: بنا بر گزارش اداره کل مدیریت بحران استان مازندران و فرمانداری شهرستان دماوند از زمین لرزه ۵.۱ ریشتری در مرز استان‌های تهران و مازندران تا این لحظه خسارتی گزارش نشده است.

ساعت ۰۲:۲۰

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور: بنا بر پیگیریه به عمل آمده از مرکز پایش (ژئوفیزیک) زمین لرزه ۵.۱ ریشتری مرز استان‌های تهران و مازندران تا این لحظه ۸ پس لرزه ۱.۹ تا ۲.۵ ریشتری داشته است.

ساعت ۰۲:۴۰

بختیاری افزود:  بر اساس گزارش اداره کل مدیریت بحران استان لرستان از زلزله ۴ ریشتری شهرستان الشتر تا لحظه مخابره خبر خسارتی اعلام نشده است.

ساعت ۰۲:۴۲

او ادامه داد: بنا به گزارش فرمانداری شهرستان دماوند، زمین لرزه ۵.۱ ریشتری تا این لحظه ۶ مصدوم و فوت ۱ مرد ۶۰ ساله (در حین فرار) را به همراه داشته است.

ساعت ۰۳:۱۰

او افزود: بنا بر پیگیریه به عمل آمده از مرکز پایش (ژئوفیزیک) زمین لرزه ۵.۱ ریشتری مرز استان‌های تهران و مازندران تا این لحظه ۱۶ پس لرزه ۱.۷ تا ۳.۹ریشتری داشته است؛ که آخرین آن دارای شدت ۳.۵ ریشتر است.

ساعت ۰۳:۳۴

بختیاری افزود: پاکسازی ریزش کوه در ساعت ۰۲:۳۰ بامداد روز جمعه مورخ ۱۹ اردیبهشت ۹۹ در استان تهران و محور تهران - لواسانات محدوده کمرخانی صورت گرفت که یک لاین از محور به علت ریزش کوه مسدود شده بود و با تلاش راهداران اکنون مرتفع و پاکسازی شد.

ساعت ۰۳:۵۵

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور افزود: بنا بر پیگیری به عمل آمده از مرکز پایش (ژئوفیزیک) زمین لرزه ۵.۱ ریشتری مرز استان‌های تهران و مازندران تا این لحظه ۱۸ پس لرزه ۱.۷ تا ۳.۹ ریشتری داشته که آخرین آن دارای شدت ۱.۷ ریشتر است.

ساعت ۰۴:۳۰

او ادامه داد: بنا بر پیگیری به عمل آمده از مرکز پایش (ژئوفیزیک) زمین لرزه ۵.۱ ریشتری مرز استان‌های تهران و مازندران تا این لحظه ۲۲ پس لرزه ۱.۶ تا ۳.۹ ریشتری داشته که آخرین آن دارای شدت ۱.۶ ریشتر است.

ساعت ۰۴:۳۰

بنا بر پیگیری به عمل آمده از مرکز پایش (ژئوفیزیک) زمین لرزه ۵.۱ ریشتری مرز استانهای تهران و مازندران تا این لحظه ۲۲ پس لرزه ۱.۶ تا ۳.۹ ریشتری داشته که آخرین آن دارای شدت ۱.۶ ریشتر است.

ساعت ۰۴:۳۴

بختیاری تصریح کرد: در استان اصفهان به عنوان استان معین تهران ضمن اعلام اماده باش به اعضای مدیریت بحران این استان جلسه ای فوری برای ارایه خدمات احتمالی مورد نیاز به تهران مطابق با وظایف تعیین شده تشکیل شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۹ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
همینو کم داشتیم. علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۱:۳۳ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
بیشترین احساس و مازندران داشت چون گسل مشا بود .. قشنگ مثل گهواره تکون خورد خونه ما
آخرین اخبار