موزائیک‌های شگفت‌انگیز ۲۲۰۰ ساله + تصاویر

در شهری در یونان باستان که در ترکیه امروزی قرار دارد، موزائیک‌هایی باورنکردنی کشف شد که به دو قرن پیش از میلاد مسیح (ع) تعلق دارد.

موزائیک‌های شگفت‌انگیز ۲۲۰۰ ساله + تصاویربه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در زوگما شهری در یونان باستان که در ترکیه امروزی قرار دارد، موزائیک‌هایی باورنکردنی کشف شد که به دو قرن پیش از میلاد مسیح (ع) تعلق دارد. با وجود قدمت موزائیک‌ها، خیلی خوب حفظ شده‌اند و مثل روز اولشان به نظر می‌رسند.

این سایت وقتی به دلیل ساخت سد در نزدیکی جنوب ترکیه در سال ۲۰۰۰، مورد تهدید سیل قرار گرفت مورد توجه جامعه باستان شناسی بین المللی قرار گرفت. هنگامی که پروفسور کوتالماش گورکای از دانشگاه آنکارا و تیم باستان شناسان شروع به کاوش کردند، موزائیک های شیشه‌ای شگفت انگیز و به خوبی حفظ شده پیدا کردند که غنی از رنگ بودند.

وی گفت: هنوز مناطقی از این منطقه کشف نشده‌اند. اینجا خانه‌های منقوش سنگی وجود دارد. به یکی از این خانه‌ها رسیده‌ایم و خانه شامل شش فضاست. ما همچنین در کاوش هایمان سه موزائیک جدید کشف کرده‌ایم.

مردم در یونان باستان برای تزئین خانه‌های خود از موزائیک‌هایی با تصویر شخصیت‌های اساطیر یونان باستان استفاده می‌کردند.

پس از کشف این موزائیک‌های باستانی، کاوشگران بیشتر سعی خود را صرف احیا و حفاظت این آثار کردند. باستانشناسان برآورد می‌کنند این شهر باستانی ۲ تا ۳ هزار خانه داشته باشد که ۲۵ خانه در مسیل قرار دارند.

یونانیان سه قرن پیش از میلاد، هنگامی که آنجا را تأسیس کردند، نام سولوکیه را روی آن گذاشتند.

منبع: تابناک

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار