آموزش در عشایر با روش‌های مختلف ادامه دارد

سرپرست آموزش و پرورش عشایرخوزستان گفت: مناطق عشایری را می‌توان از نظر پوشش شبکه اینترنت به دو دسته فاقد اینترنت و دارای اینترنت تقسیم کرد.

مرادعلی سعیدی پور سرپرست آموزش و پرورش عشایرخوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: مناطق عشایری را می‌توان از نظر پوشش شبکه اینترنت به دو دسته فاقد اینترنت و دارای اینترنت تقسیم کرد.

او با اشاره به وضعیت مالی مردم عشایری افزود: استفاده از گوشی هوشمند در برخی مناطق و خانواده عشایری به علت مشکلات مالی وهمچنین شرایط زندگی در کوهستان و در سیر بودن و با توجه به حساس بودن و آسیب پذیر بودن گوشی هوشمند در برابر ضربات امکان پذیر نیست.

سعیدی پور ادامه داد: با این حال در مناطقی که امکانش هست از شبکه شاد استفاده می‌شود و معلم به صورت آنلاین کلاس‌های خود را برگزار می‌کنند و تا کنون تمام معلمان عشایر به عضویت شبکه شاد در آمده اند.

سعیدی پور با اشاره به سخنان وزیر آموزش و پرورش در مورد روش‌های جایگزین گفت: برای مناطق فاقد اینترنت و دانش آموزان کم بضاعت روش‌های جایگزینی درنظرگرفته شده است که می‌توان به ارسال بسته‌های آموزشی شامل فیلم‌های آموزش، جزوات و خلاصه مطالب کتب درسی و هم چنین حضور معلم و تددیس فرد به فرد اشاره کرد.

سرپرست آموزش و پرورش عشایرخوزستان تصریح کرد: با همکاری سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان تا کنون بیش از ۵ هزار بسته آموزشی برای دانش آموزان ارسال شده است همچینهر مدرسه به صورت جداگانه در چندین مرحله اقدام به تهیه بسته‌های آموزشی و ارسال برای دانش آموزان کرده است.

این مقام مسئول گفت: بسیاری از معلمان و راهبران آموزشی بخاطر عشق فراوانی که به دانش آموزان خود دارد به این روش‌ها بسنده نکرده و شخصا با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و حضور در روستا دانش آموزان را به صورت فردی آموزش دادند و هیچ دانش آموز عشایری خوزستانی نیست که از روش‌های جایگزین شبکه شاد بهره‌ای نبرده باشد مگر اینکه به علت کوچ زودهنگام از محدوده استان خارج شده باشد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار