بیمه درمان تکمیلی یک نیاز همگانی

یکی از فاکتورهای داشتن رفاه، استفاده از خدمات مناسب در حوزه سلامت است. جایی که ما سعی می کنیم از محصولات یا خدمات در زمینه بهداشت و درمان استفاده کنیم تا بتوانیم تا حد زیادی سلامت جسم و روان خود را تضمین کنیم.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  هدف ما از کسب درآمد واقعاً چیست؟ اگر این سوال را از افراد زیادی بپرسید، اکثر پاسخ ها حول محور آسایش و آرامش و خرید وسایل یا خدماتی برای رسیدن به این آرامش و آسایش و رفاه است. به همین دلیل است که کارمندان حقوق خود را از ابتدای ماه برای خرید خدمات یا محصولاتی تقسیم می کنند که بتوانند آرامش نسبی و رفاه برای خود و خانواده شان فراهم آورند.

بیمه درمان تکمیلی یک نیاز همگانی

یکی از فاکتورهای داشتن رفاه، استفاده از خدمات مناسب در حوزه سلامت است. جایی که ما سعی می کنیم از محصولات یا خدمات در زمینه بهداشت و درمان استفاده کنیم تا بتوانیم تا حد زیادی سلامت جسم و روان خود را تضمین کنیم. اما دو مسئله مهم در این گونه هزینه ها هست که کمی نیاز به تفکر دارد. اول اینکه هزینه های مربوط به درمان عمدتاً غیر قابل پیش بینی از لحاظ مبلغ هستند و دوم اینکه زمان وقوع مشکلی که نیاز به درمان داشته باشد هم مشخص نیست. بنابراین پس انداز کردن برای زمانی که نیاز به درمان داشته باشیم هم سخت می شود.

چطور باید هزینه های درمان را پوشش داد؟

معمولاً یک سری خدمات عمومی در زمینه درمان در کشور وجود دارد که همه افراد جامعه می توانند از آن بهره مند شوند. یکی از این خدمات عمومی دفترچه های بیمه خدمات درمانی (برای کارکنان دولت یا نیروهای مسلح) و یا بیمه تأمین اجتماعی (عمدتاً برای کارکنان بخش خصوصی) است و دیگری دفترچه های بیمه سلامت یا ایرانیان که برای عموم مردم تدوین شده است، که تا حدی می تواند از حداقل حقوق درمانی شما را بهره مند سازد. به این معنی که شما می توانید با در دست داشتن دفترچه درمانی از مراکز دولتی یا مراکز طرف قرارداد این گونه بیمه ها استفاده کنید و خدمات درمانی حداقلی را دریافت کنید.

اما استفاده از این دفترچه ها کافی به نظر نمی رسد. چرا که اولاً در بسیاری از موارد، فقط درصد و مبلغ کمی از هزینه درمان یا تشخیصی را پرداخت می کند. و ثانیاً این دفترچه ها در بسیاری از بیمارستان ها و مراکز درمانی خصوصی پذیرفته نمی شود.

بیمه درمان تکمیلی یک نیاز همگانی

راهکار بعدی خرید بیمه تکمیلی درمان است. بیمه های تکمیلی به دو صورت گروهی و خانوادگی فروخته می شوند. بیمه تکمیلی به صورت گروهی فقط مختص کارخانجات و سازمان ها و شرکت هایی است که تعداد پرسنل و افراد تحت تکفل آن ها بالای 50 نفر باشد. بنابراین اگر در یکی از این شرکت ها یا سازمان ها کار می کنید، می توانید با تسهیلاتی که شرکت شما در اختیارتان قرار می دهد، از خدمات بیمه تکمیل درمان استفاده کنید.

برای افرادی که شغل آزاد دارند و یا در شرکتی کار می کنند که تعداد نفرات لازم برای بیمه گروهی را ندارد، می توانند به صورت انفرادی یا خانواده اقدام به خرید بیمه تکمیلی نمایند.

در حال حاضر بیمه تکمیلی انفرادی و خانواده توسط بیمه سامان عرضه می شود. شما می توانید با تماس با نمایندگی بیمه سامان شرایط بیمه تکمیلی انفرادی را از کارشناسان این شرکت بپرسید و با مقایسه قیمت در طرح های مختلفی که ارائه شده است، طرحی را که متناسب با شرایط و بودجه شما است انتخاب کنید.

پرداخت حق بیمه در بیمه تکمیلی سامان به صورت نقدی و قسطی امکان پذیر است و افرادی که بیمه نامه های دیگری نظیر بیمه عمر سامان هم داشته باشند می توانند از تخفیفات بیشتری بهره مند شوند.

بیمه تکمیلی سامان دارای پوشش های بیمارستانی و عمل های جراحی در بیمارستان یا اعمال جراحی محدود است. همچنین پوشش های دیگری نظیر زایمان، نازایی، رفع عیوب انکساری چشم، دندانپزشکی و خدمات آزمایشگاهی، پرداخت هزینه های مربوط به ویزیت و دارو و آمبولانس را داراست.

همچنین خرید بیمه تکمیلی به شما این آرامش را خواهد داد که با تأمین منابع مالی بیشتر می توانید به فکر درمان در سطوح بالاتر هم باشید و از ترس هزینه ها درمان خود را رها نکرده و از خدمات درمانی با کیفیت از بهترین بیمارستان های خصوصی و مراکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی در سراسر کشور استفاده کنید.

همچنین زمانی که معرفی نامه از شرکت بیمه سامان داشته باشید می توانید بدون پرداخت هزینه بیمارستان، درمان را پیگیری کنید. حتی بدون معرفی نامه هم می توان از خدمات بیمه تکمیلی استفاده کرد، و بعد از اتمام درمان با ارائه فاکتور ها و تشخیص پزشک، هزینه ها را از شرکت بیمه دریافت کرد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار