افزایش 25 درصدی کلنی های زنبور عسل درمریوان

مدیر جهاد کشاورزی مریوان گفت:پیش بینی می‌شود امسال تعداد کلنی‌های این شهرستان به ۲۵ درصد افزایش یابد.

 سید عزیز هاشمی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،گفت:شهرستان مریوان به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب و وجود مراتع و دشت‌های پوشیده از پوشش گیاهی ظرفیت و پتانسیل بسیار خوبی برای تولید عسل دارد.

او افزود: سالانه حدود ۲۰۰ تن عسل طبیعی و سالم در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شد.

هاشمی با اشاره به افزایش کلونی‌های زنبور عسل در این شهرستان، گفت: زنبورداران مریوانی سال گذشته ۳۰هزار کلونی داشتند که با حمایت جهاد کشاورزی و تشویق و ترغیب زنبورداران این تعداد کلونی امسال ۲۵ درصد افزایش می یابد.

مدیر جهاد کشاورزی مریوان بیان کرد: از ۳۰ هزار کلنی زنبور عسل در این شهرستان، ۲۷ هزار مورد آن مدرن و سه هزار مورد دیگر نیز به صورت بومی و سنتی است.

وی از فعالیت ۷۲۰ زنبوردار در این شهرستان خبر داد و افزود:مریوان بعد از شهرستان‌های سقز و سنندج رتبه سوم تولید عسل را در کردستان به خود اختصاص داده است.

در استان کردستان با ۲۳۲ هزار کلنی سنتی و مدرن زنبور عسل برای ۱۸ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.

عسل طبیعی کردستان در کشور به لحاظ کیفیت رتبه اول را دارا بوده و توسعه این صنعت با توجه به پتانسیل‌های طبیعی و نیروی انسانی جزء اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی کردستان است.

کردستان با مساحت  بیش از سه میلیون هکتار، یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار مرتع، ۳۰۰ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار مزارع، سرزمینی مناسب برای زنبورداری است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.