روایت خسروی از بازی جنجالی استقلال و صنعت نفت

پیشکسوت داوری فوتبال ایران درباره بازی جنجالی فصل گذشته تیم‌های استقلال تهران و صنعت نفت آبادان صحبت‌هایی را مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، علی خسروی، پیشکسوت داوری فوتبال ایران، درخصوص حواشی اخیر در اظهارات علی اکبریان داور دیدار فصل گذشته تیم های فوتبال استقلال تهران و صنعت‌نفت آبادان و اشتباهات رخ داده در آن بازی، بیان کرد: من فکر می‌کنم برخی از برنامه‌ها از سوی رسانه‌ها باید با احساس مسئولیت بیشتری عنوان شود. من یکی از افرادی هستم که در صدا و سیما کار می‌کنم. اما سعی می‌کنم امنیت و آرامش را ایجاد کنم. حالا اتفاقی در ۶ ماه پیش رخ داده و اینکه در این مقطع زمانی به آن پرداخته می‌شود، درست نیست.

روایت خسروی از بازی جنجالی استقلال و صنت نفت

مگر خود من که داور بودم، اشتباه نکردم؟

خسروی ادامه داد: داوران به هیچ‌عنوان در خصوص مسائل داوری نباید اظهار نظر کنند. اگر بگویند از فلان رنگ و ماشین و شغل خوشم می‌آید اشکالی ندارد. اما داور فعال نباید درخصوص رقابت‌های که در حال حاضر یا گذشته برگزار شده  و  قضاوت کرده است، اظهار نظر کند. مگر خود من که داور بودم، اشتباه نکردم؟


بیشتر بخوانید: صفیری: جریمه داورانی که بدون کسب مجوز مصاحبه کنند را بررسی می‌کنیم


در یک بازی به اشتباه به مومنی کارت زرد دادم

خسروی به‌عنوان اعتراف از اشتباهات رخ داده در زمان داوری‌اش گفت: می‌توان به بازی پرسپولیس و سپاهان که همه دنیا دیدند و تنها من ندیدم، اشاره کنم. همچنین محمد مومنی در بازی استقلال و ابومسلم یک پنالتی از من گرفت که بازی با وجود اشتباه من ٢ بر یک به ضرر استقلال تمام شد. در بازی سایپا و بهمن که سال بعد مومنی برای سایپا بازی می‌کرد، به محض اینکه در محوطه جریمه روی زمین افتاد، من به مومنی اخطار دادم. به او گفتم این اخطار تلافی پارسال که گولم زدی! بعد در تصاویر تلویزیونی مشخص شد که نباید به مومنی اخطار می‌دادم.


بیشتر بخوانید: اعتراف داور معروف/ گل استقلال را به اشتباه مردود اعلام کردم


روایت خسروی از بازی جنجالی استقلال و صنت نفت

گل استقلال به نفت سالم بود

کارشناس داوری فوتبال گفت: من حرف اکبریان را نمی‌توانم قبول کنم. اگر اکبریان معتقد است که کمک داور اشتباه کرده است، همان لحظه باید بازی را متوقف می‌کرد و حتی اگر همه عوامل تیم استقلال هم اخراج می‌شدند، باید حق به حقدار می‌رسید. ما خودمان هم نمی‌دانستیم که در آن صحنه چه اتفاقی افتاده است و با اکبریان و الوندی که صحبت کردم، به من گفتند که اوت گرفتیم. طبق قوانین تصمیم را برعهده کمک داور گذاشتیم. حنیف عمران‌زاده هم بعد‌ها گفت که علی خسروی پدر علم فیزیک ایران است. اما بعد‌ها در یکی از برنامه‌ای تلویزیونی مشخص شد که توپ اوت نشده و گل استقلال سالم بوده است.

کار اکبریان حرفه‌ای نبود

خسروی درباره ممنوع‌المصاحبه شدن داوران ایرانی پس از ماجرای اخیر گفت: به نظر من کار خوبی کردند. درباره مسائل و اشتباهات فردی نباید صحبت کنیم. همین حالا اگر راجع‌به محیط کاری‌مان حرف‌هایی بزنیم که درست نباشد، آیا ایجاد آشوب نمی‌کنیم؟ اعتراف امروز من حالت شوخی را داشته است، اما برخی حرف‌ها را نباید بزنیم. فکر می‌کنم  بچه‌های ما و هم آن برنامه رسانه‌ای به صورت حرفه‌ای وارد این ماجرا نشدند. استقلالی‌ها اگر آن بازی را با برد پشت سر می‌گذاشتند، هفته آخر رقابت حساسی با پرسپولیس برای قهرمانی داشتند و شاید قهرمان می‌شدند. نباید چنین التهابی درست می‌شد، اما به نظر من هم آن گل درست بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ssss
۰۹:۱۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
فوتبال پاک هم آرزوست
آخرین اخبار