رئیس سابق دپارتمان داوری گفت: اعتراف داوران درباره اشتباهاتشان در زمین بازی درست نیست، چون جو را به هم می‌ریزد.

رفعتی: اعتراف داوران به اشتباهشان درست نیست/ مجیدی جامعه فوتبال را متشنج نکندبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، داود رفعتی رئیس سابق دپارتمان داوری فوتبال کشورمان درباره نقل قول‌های داوران فوتبال در برنامه‌های تلویزیونی  اظهار کرد: به نظرم بهتر است داوران فعال در هیچ یک از برنامه‌های تلویزیونی شرکت نکنند و دوستان هم اشتباه کردند و باید مطالبی درباره  تفریحات و علاقمندی‌های خود بیان می‌کردند. اعتراف داوران درباره اشتباهاتشان در داوری درست نیست، چون جو را به هم می‌ریزد.  

رفعتی درباره اینکه اعتراف داوران شجاعت آن‌ها را می‌رساند، گفت: نه داوران در مسابقات جام جهانی و جام ملت‌های آسیا از اشتباهات خود نمی‌گویند و اشتباه در یک مسابقه ممکن نیست که پیش نیاید و به طور حتم این اتفاق رخ می‌دهد. همچنین هیچ کس هم نمی‌تواند تضمین کند که در آینده رخ نمی‌دهد و اشتباهات در داوری همیشه وجود دارد. داور یک انسان است و به طور حتم اشتباه می‌کند، اما اگر داور به اشتباهش اعتراف کند درست نیست. به هر حال اشتباه در بازی استقلال مقابل صنعت نفت آبادان مربوط به داور مسابقه نبود و کمک داور و داور پشت دروازه یک تصمیمی به اشتباه یا درست گرفتند و آن موقع هر تصمیمی گرفتند تمام شد. من از فرهاد مجیدی خواهش می‌کنم که صبر  داشته باشد و جامعه فوتبال را متشنج نکند و بهتر است حرفی نزند.  

او درباره اینکه  اشتباه داوری در بازی استقلال و صنعت نفت آبادان در نتیجه لیگ برتر تاثیر گذار بود، اظهار کرد: من نمی‌توانم بگویم که به این صورت نبود، اما به طور حتم در همه لیگ‌های فوتبال به خصوص فصل نوزدهم اشتباهات وجود داشته است و تضمینی وجود ندارد که اشتباهات در لیگ بعدی وجود نداشته باشد. اشتباهات در مورد تیم قهرمان هم وجود داشته که به نفع یا ضررش تمام شده است. همچنین اشتباهات داوری برای استقلال هم به نفع یا ضررش بوده است. من فکر می‌کنم دامن زدن به این مسائل کار خوبی نیست و از داوران خواهش می‌کنم که در هیچ برنامه‌ای شرکت و مصاحبه نکنند. مهمترین موضوع این است که مربیان و بازیکنان رودروی داوران قرار نگیرند و این موضوع برای فوتبال ما خوب نیست.  

رفعتی درباره اینکه اطلاعی از وضعیت VAR (کمک داور ویدیویی) دارد، گفت: اطلاعی در این باره ندارم تا صحبت کنم.


بیشتر بخوانید: فدراسیون فوتبال: داوران طبق آیین‌نامه حق مصاحبه ندارند


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
مجیدی کلا همینجوریه فقط چیزایی که به ضررش هست رو میگه چیزایی که به نفعش هست رو نمیگه مثل اعتراضش به عدم پرداخت حقوق بازیکنای استقلال که به محض اینکه حقوق خودشو گرفت رفت دفتر سعادتمند واسه جلسه الانم لابد بازم دنبال بهانست که ول کنه بره
آخرین اخبار