جوان سیاه‌پوست آمریکایی به دست پدر و پسر سفیدپوست به قتل رسید

دادستان کل ایالت جورجیا از دادستان فدرال آمریکا خواست تا درباره مرگ نوجوان سیاه پوستی که با شلیک گلوله ۲ یا ۳ مرد سفید پوست کشته شده است تحقیقات کامل انجام دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کریستفور کار، دادستان عمومی ایالت جورجیا گفت که رسما از از دادستان فدرال آمریکا و وزارت دادگستری ایالات متحده درخواست کرده است که تحقیقات جامعی درباره احمد آربری، نوجوان سیاه پوستی که با شلیک گلوله ۲ یا ۳ مرد سفید پوست کشته شده است تحقیقات کامل انجام دهد.

دادستان عمومی جورجیا گفت: «ما متعهد هستیم که این پرونده را از ابتدا به صورت کامل و شفاف بازنگری کنیم. خانواده احمد، افکار عمومی و دولت محلی جورجیا سوالات زیادی درباره این مساله دارند، ما با مجریان قانون در سطح ایالتی و فدرال باید به این سوالات پاسخ دهیم.»


بیشتر بخوانید:


به دنبال انتشار فیلمی دلخراش شلیک این دو مرد سفیدپوست که هفته پیش منتشر شده است موجی از خشم مردم آمریکا را در برگرفته است.

این فیلم نشان می‌دهد یک مرد سیاه پوست غیر مسلح در حال ورزش کردن در یک پارک است که مورد هجوم مسلحانه دو مرد سفید، که ظاهرا پدر و پسر هستند، قرار می‌گیرد. احمد پس از اصابت گلوله چندین متر راه می‌رود و ناگهان بر زمین می‌افتد و جان می‌دهد. پلیس این دو نفر که گرگوری مک میشل و تراویس مک میشل نام دارند را بازداشت کرده است.

به دنبال انتشار این ویدیو تجمعات اعتراضی در بعضی از شهر‌های آمریکا صورت گرفته است که خواستار اجرای عدالت برای قاتلین این مرد سیاه پوست هستند.

این درحالی است که این اتفاق چندماه پیش روی داده است، اما پلیس و دادستانی آمریکا تا کنون هیچ خبری درباره آن منتشر نکرده بودند. تنها پس از انتشار فیلم این حمله وحشیانه و بازتاب گسترده آن در شبکه‌های اجتماعی دادستانی خواستار بررسی این اتفاق شده است.

این برای اولین بار نیست که سیاه پوستان آمریکایی بدون دلیل و به دلایل نژادپرستانه توسط سفیدپوستان نژادپرست قربانی می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار