باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

چالش‌های کرونایی تولیدکنندگان نوشت افزار/ راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر از شهریورماه

شیوع کرونا بازار نوشت افزار را با مشکلاتی مواجه کرده است که در این گزارش به آن می پردازیم.

حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان- با شیوع کرونا و تعطیلی مدارس،بازار نوشت افزار هم مانند دیگر کسب و کارها با کسادی روبه رو شد و همین موضوع مشکلات زیادی را برای تولیدکنندگان نوشت افزار به وجود آورد که در این گزارش به آن می پردازیم.

تغییر رفتار مصرف کننده نوشت افزار با شیوع کرونا

سعید حسینی مدیرعامل مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت نوشت افزار ایرانی اسلامی در کشور پس از شیوع بیماری کرونا گفت: در تولید نوشت افزار ایرانی اسلامی مشکلی وجود ندارد بیشترین مشکل تولید کنندگان در زمینه بازار نوشت افزار است یعنی  تولید کننده با ابهام در زمینه میزان تولید نوشت افزار روبه روست  از جمله این ابهامات  مشخص نبودن زمان بازگشایی مدارس، تغییر رفتار مصرف کننده، کاهش یا افزایش مصرف برخی لوازم التحریر به دلیل شرایط کرونا و در خانه ماندن  و شرایط اقتصادی مردم است چرا که شرایط اقتصادی مردم بازار مصرف نوشت افزار در کشور را کوچکتر خواهد کرد.

او افزود: تولید کننده نوشت افزار  نمی تواند پیش بینی کند چه میزان لوازم التحریر باید تولید شود چون بازگشایی مدارس مشخص نیست و تصمیمات ستادکرونا در این باره به صورت هفتگی گرفته می شود از این رو معلوم نیست در پاییز هم با تعطیلی مدارس روبه رو می شویم یا نه. تعطیلی مدارس در پاییز میزان مصرف کیف دانش آموزان را کاهش می دهد شاید میزان مصرف لوازم التحریری که برای درخانه ماندن به آن نیاز دارند مانند دفتر ، دفتر نقاشی و مدادرنگی افزایش یابد؛ براساس این ها معادلات تولید کننده نوشت افزار برای تولید تغییر می کند.

چالش هایی که سرراه تولید کننده نوشت افزار در شرایط کنونی جامعه قرار دارد ایجاد فروشگاه های اینترنتی برای بازار نوشت افزار تا شهریور ماه

مدیرعامل مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی ادامه داد: مشغول جمع آوری اطلاعات درباره تاثیر آموزش مجازی در دوران پساکرونا بر بازار نوشت افزار هستیم تا بتوانیم به یک پیش بینی درباره میزان  مورد نیاز برای تولید نوشت افزار در کشور برسیم .تولید کننده نوشت افزار در حال حاضر علاوه بر آن با چالش نقدینگی هم مواجه است. اسفندماه زمان اوج فروش بود اما تاثیرات تعطیلی اسفندماه  زنجیروار ادامه پیدا کرد تا به تولید کننده رسید و او را هم تحت تاثیر قرار داد. مبالغی را که قرار بود پس از چند ماه به تولید کنندگان نوشت افزار در اسفند ماه بدهند به آنها ندادند به همین دلیل تولید کنندگان با چالش نقدینگی مواجه شده اند.

حسینی بیان کرد: باتوجه به اینکه امسال، سال جهش تولید است به فکر این هستیم که نوشت افزار را توسعه بدهیم و نوشت افزارهایی را تولید کنیم که نمونه خارجی آن در کشور وجود ندارد و بحث فروش اینترنتی نوشت افزارها چندان جدی نبود چون نوشت افزار جزء کالاهایی است که کودک باید آن را از نزدیک ببیند سپس آن را تهیه کند از این رو قصدداریم چند فروشگاه اینترنتی برای فروش نوشت افزار راه بیندازیم؛ تا شهریور ماه حتما این فروشگاه های اینترنتی ایجاد می شود فقط باید دید سهم تولید کنندگان نوشت افزار از بازار فروش اینترنتی چقدر می شود.

او ادامه داد: باید تدابیری را برای راه اندازی فروش اینترنتی نوشت افزار و سایر راه حل هایی که در زمینه حل مشکلات نوشت افزار مطرح است اتخاذ کنیم؛ موجودی های بازار نوشت افزار بد نیست باید برای حل چالش های تولید کننده جمع بندی داشته باشیم، فعلا وضعیت کاغذ در شرایط خیلی بدی نیست. در حال حاضر بیشتر نگران فروخته نشدن نوشت افزارهایی هستیم که تولید می شوند.

بازار نوشت افزار با ابهام روبه رو ست

مجتبی رمضان پور تولید کننده دفتر تحریر در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت شغلی نوشت افزار‌ها در کشور پس از شیوع بیماری کرونا گفت: وضعیت کار تولید کنندگان نوشت افزار مبهم است. ابهام آنها در زمینه زمان بازگشایی مدارس است چرا که نمی‌دانند مدارس چه زمانی باز می‌شود و به چه طریقی کلاس‌ها برگزار می‌شود. تولید کنندگان نمی‌توانند نوشت افزار تولید نکنند و این نگرانی وجود دارد که نوشت افزار تولید شود، اما مصرف کننده‌ای در بازار وجود نداشته باشد.

او افزود: تولیدکنندگان نوشت افزار همچنان نوشت افزار‌های مورد نیاز جامعه را تولید می‌کنند، اما میزان تولیدشان به اندازه سال‌های قبل نیست. تمام همکارانم که در زمینه تولید نوشت افزار فعالیت می‌کنند همین کار را انجام می‌دهند، چون هیچ فروشی انجام نمی‌شود، فروش اینترنتی را هم شروع کردیم، اما چون باید خریدار، نوشت افزار را ببیند، بعد آن را خریداری کند در زمینه فروش اینترنتی نوشت افزار با مشکل مواجه هستیم.

چالش هایی که سرراه تولید کننده نوشت افزار در شرایط کنونی جامعه قرار دارد ایجاد فروشگاه های اینترنتی برای بازار نوشت افزار تا شهریور ماه

تولید کننده دفتر ادامه داد: درصورتی نوشت افزار می‌تواند اینترنتی فروخته شود که خریدار قبلا آن نوشت افزار را در نمایشگاه‌های نوشت افزار دیده باشد و با کیفیت محصولات نشان تجاری نوشت افزار آشنایی داشته باشد در غیر این صورت کسی نوشت افزار را از طریق فروش اینترنتی تهیه نمی‌کند.

او ادامه داد: تولید کنندگان نوشت افزار باید ذخیره تولید داشته باشند تنها میزان تولید نوشت افزار را نسبت به سال‌های قبل کاهش دادیم. در این وضعیت قیمت کاغذ، اگر کسی بخواهد سرمایه زیادی را بگذارد، متضرر خواهد شد. میزان تولید نوشت افزار تحت الشعاع قیمت کاغذ در بازار است و بازار نوشت افزار مبهم است. تقاضای نوشت افزار نسبت به سال قبل مشخص نیست و معلوم نیست تقاضای نوشت افزار در کشور چگونه پیش می‌رود؟

رمضان پور گفت: مشخص نیست تقاضای مصرف کننده در زمینه انواع نوشت افزار چگونه باشد به دلیل اینکه امسال دانش آموزان نصف سال را به مدرسه نرفتند و معلوم نیست به کیف، ظرف غذا و قمقمه هم نیاز پیدا می‌کنند یا نه. در برخی نوشت افزار‌ها مانند دفتر و مداد وضعیت به گونه دیگری است. هم اکنون هم این کالا‌ها استفاده می‌شود، اما میزان استفاده از آن نسبت به سال‌های قبل کاهش یافته است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
خیلی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
لوازم تحریر خیلی گرونه پول نداریم بخریم. شما رو به خدا سیستم مجازی رو ادامه بدید . فقط سوالات امتحانات رو در همه پایه ها تستی سازمان سنجش بده . نمره و ابزار فشار را از معلم بگیرید .
آخرین اخبار