صرفه جویی ۳۵۰ هزار دلاری در بندر امام با تولید داخلی بویه پلی اتیلن

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از ۳۵۰ هزار دلار صرفه جویی ارزی و کاهش هزینه در نگهداری علائم کمک ناوبری آبراه‌های بندر امام خمینی (ره) خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: به دنبال طراحی و ساخت ۲۵ فروند بویه پلی اتیلن اقیانوسی برای اولین بار در کشور و تعویض بیش از ۵۰ درصد بویه‌ها با تولیدات داخلی در آبراه‌های مجتمع بندری امام خمینی (ره)، ۳۵۰ هزار دلار صرفه‌جویی ارزی همراه با کاهش هزینه نگهداری در بروز‌رسانی و نگهداری علائم کمک ناوبری حاصل شد.

او با اشاره به پیشرفت ۸۵ درصدی در اجرای پروژه طراحی و ساخت ۲۵ فروند بویه پلی اتیلن بیان داشت: بویه‌های پلی اتیلن اقیانوسی برای اولین در کشور با دانش و توان داخلی طراحی و تولید شده است. همچنین بهره برداری از این بویه‌ها به منظور حفظ ایمنی آبراه خورموسی، کاهش هزینه‌های نگهداری و تعمیر و کاهش هزینه‌های بهره برداری از علائم کمک ناوبری در مجتمع بندری امام خمینی (ره) از ماه آینده آغاز می‌شود.

دریس در تشریح مزیت‌های این نوع از تولیدات داخلی اظهار کرد: در همین زمینه بیش از ۵۰ درصد بویه‌های فلزی این بندر با بویه‌های جدید پلی اتیلن جایگزین خواهد شد که با توجه به وزن پایین این بویه‌ها (در حدود یک تن) نسبت به بویه‌های فلزی جابه جایی با سهولت و ایمنی بیشتر صورت می‌گیرد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) افزود: ساخت این تعداد بویه در کشور در مقایسه با تأمین بویه پلی اتیلن مشابه خارجی صرفه جویی ارزی معادل ۳۵۰ هزار دلار را به دنبال داشته و بویه‌های یاد شده دارای تاییدیه‌های لازم در طراحی و ساخت از موسسه رده بندی هستند.

انتهای پیام/گ

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.