نماینده خرم آباد خطاب به هیئت رئیسه مجلس:

چرا اجازه نمی‌دهید طرح متناسب‌سازی حقوق در صحن مطرح شود؟/ لاریجانی: تغییر انجام شده در قانون بار مالی دارد

نماینده خرم آباد به اجرا نشدن قانون متناسب سازی اعتراض کرد.

چرا اجازه نمی‌دهید طرح متناسب‌سازی حقوق در صحن مطرح شود؟/ لاریجانی: تغییر انجام شده در قانون بار مالی داردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ محمد بیرانوندی، نماینده خرم آباد در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به هیئت رئیسه پارلمان اظهار کرد: آیا شک دارید که بازنشستگان همان گردانندگان چرخ دیروز مملکت هستند؟ آیا شک دارید بازنشستگان همان کسانی هستند که ما در شعار‌های مان آنان را مایه عزت و افتخار مملکت می‌دانیم؟ آیا همین مجلس دهم در ماده ۳۰ برنامه ششم توسعه دولت را مکلف نکرد تا حقوق بازنشستگان و مشاغل را متناسب سازی کند؟

بیرانوندی افزود: چرا اجازه نمی‌دهید طرح سه فوریتی یا دو فوریتی متناسب‌سازی که به امضای بیش از یکصد و بیست نفر از همکاران نماینده رسیده است، مطرح شود؟ لطفاً این طرح را به بهانه اصل ۷۵ کنار نگذارید.

او گفت: ما زمان طرح شده در قانون را از سه سال به ۲ سال تغییر داده‌ایم. بازنشستگان اعلام وصول این طرح را در یکشنبه آینده چشم به راهند.

در ادامه لاریجانی، رئیس مجلس در پاسخ به این مسئله گفت: قانون برای این موضوع وجود دارد و علت این مسئله را به شما توضیح دادم.

رئیس مجلس ادامه داد: قانون برنامه می‌گوید ظرف سه سال باید این متناسب‌سازی اتفاق بیفتد و دولت باید قانون را اجرا کند. شما می‌خواهید تعداد سال را از سه به دو تغییر دهید که این بار مالی دارد و قابل طرح نیست.

لاریجانی افزود: اما اگر شما بخواهید بر همان قانون برنامه نظارت کنید، باید بقیه دستگاه‌ها این مسئله را عمل کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار