رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور :

هیچ صنف و یا کارگاهی نباید بدون مهارت باشد

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در جلسه شورای مهارت قزوین گفت: هیچ صنف و یا کارگاهی نباید بدون مهارت و کارگر ماهر باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، هاشمی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در جلسه شورای مهارت با اشاره به اینکه استان قزوین با قابلیت‌های فرهنگی می‌تواند پیشتاز توسعه مهارت در کشور باشد، گفت: هیچ صنف و یا کارگاهی نباید بدون مهارت و کارگر ماهر باشد و می‌توانیم مرکز سنجش و صلاحیت حرفه‌ای در استان قزوین راه اندازی کنیم.

هاشمی، مهارت آموزی را تنها راه نجات کشور در شرایط کنونی دانست و گفت: مهارت آموزی می‌تواند نقشه راه موثری برای ایجاد اشتغال در کشور فراهم کند.

او افزود: در جهان پیشرفته، مهارت حرف اول را می‌زند و اگر توجه نکنیم آینده ما بسیار بهت برانگیز خواهد بود.

هاشمی افزود: هیچ وامی هم نباید بدون صلاحیت فنی و مهارت به افراد جویای کار پرداخت شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، گفت: باغداری منبع بسیار مهم اشتغالزایی در استان قزوین است و دپارتمان آموزش کشاورزی و باغداری به استان قزوین اهدا می‌شود تا علاقمندان به این رشته‌ها برای آموزش به استان قزوین بیایند.

او افزود: در بخش گردشگری نیز استان قزوین مقصد ملی است و حاضریم برای قزوین مرکز هتل داری و گردشگری راه اندازی کنیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: لازمه توسعه مهارت است پس شورای مهارت استان قزوین باید قدرتمند شود.

او افزود: حکومت نقش هدایت و تسهیل گری دارد و ما باید به خوداشتغالی توجه داشته باشیم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه ایجاد اشتغال در بین بانوان کشور بسیار قوی است و از طریق دستیابی به مهارت می‌توان زندگی افراد را تغییر داد، گفت: گواهی مهارت آموزی ارزش جهانی دارد، اما در کشور به آن توجهی نمی‌شود.

جمالی پور، استاندارهم در این جلسه گفت: حدود ۶۰ سال است که به صورت جدی در حوزه صنعت ورود کرده ایم، اما وضعیت صنعت درست نیست.

استاندار با بیان اینکه نظام آموزش ما مبتنی بر مهارت نیست و آموزش محض به فرزندان داده می‌شود، خاطرنشان کرد: هیچ نگاهی برای شناخت مهارت در فرزندان ما وجود ندارد و این موضوع نشان دهنده هدر دادن منابع کشور است.

جمالی پور با تأکید بر اینکه باید مهارت آموزی را در مدارس آغاز کنیم گفت: امروز در امر توسعه و صنعت سرمایه گذاری کردیم، اما منافع ما همچنان سودمند نیست.

او افزود: مشکل اساسی کشور امروز نوع نگاه و ساختار مهارتی است چرا که پول دادن به مردم تحقیرآمیز، اما مهارت یاد دادن به مردم کرامت انسانی را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام /ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.