بسته اخبار حوادث ۲۳ اردیبهشت ماه ۹۹؛

کشف ۲۵ فقره سرقت مسلحانه در سیستان و بلوچستان/کشف بیش از ۸ تن روغن قاچاق در زهک

مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهمترین حوادث امروز سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه سال ۹۹ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری عاملان سرقت‌های مسلحانه در جنوب شرق کشور

با تلاش شبانه روزی پلیس ۷ نفر از عاملان سرقت‌های مسلحانه در جنوب شرق کشور دستگیر و ۲۵ فقره انواع سرقت مسلحانه و به عنف کشف شد.

سرهنگ ابراهیم ملاشاهی"رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان  گفت: پلیس آگاهی با همکاری دیگر رده‌های عملیاتی سطح استان در بررسی پرونده‌های سرقت‌های مسلحانه و به عنف، در هفته گذشته ۷ نفر از عاملان این سرقت‌ها را شناسایی و تحت مراقبت قرار دادند.

او  افزود: در این راستا مأموران انتظامی شهرستان‌های "زاهدان"، "ایرانشهر"، " مهرستان"و "سرباز" با هماهنگی‌های قضائی این سارقان را در عملیات‌های مختلف دستگیر کردند.

سرهنگ ملاشاهی بیان داشت: در پی دستگیری این سارقان، یک دستگاه خودرو و ۲ دستگاه موتورسیکلت مسروقه، ۱۴ دستگاه تلفن همراه و مقادیری وجه نقد مسروقه، یک قبضه سلاح کلاش، یک قبضه کلت کمری و چند قبضه سلاح سرد کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: متهمان در بازجویی‌های به عمل آمده به یک فقره سرقت مسلحانه منزل، یک فقره سرقت مسلحانه مغازه، یک فقره سرقت مسلحانه خودرو، ۵ فقره سرقت مسلحانه تلفن همراه، ۲ فقره سرقت به عنف منزل، ۲ فقره سرقت به عنف موتورسیکلت و ۱۳ فقره سرقت وجه نقد و تلفن همراه اعتراف کردند.

او با اشاره به ادامه تحقیقات از متهمان برای کشف دیگر جرایم احتمالی خاطر نشان کرد: پلیس سیستان و بلوچستان بر تداوم اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی به ویژه در برخورد با جرایم خشن و سرقت‌های به عنف و مسلحانه برای افزایش رفاه اجتماعی شهروندان با حداکثر توان خود ادامه خواهد داد و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

توقیف ۸ تن و ۴۰ کیلوگرم روغن خوراکی قاچاق در زهک

فرمانده انتظامی شهرستان زهک از کشف ۸ تن و ۴۰ کیلو گرم روغن خوراکی قاچاق در بازرسی از یک انبار و دستگیری یک متهم خبر داد.

سرهنگ "آیت الله قره گوزلو  اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت عمومی این شهرستان در پی دریافت گزارشی مبنی بر اینکه فردی سودجو مقادیر قابل توجهی روغن خوارکی خارج از شبکه را در انباری به صورت غیر مجاز دپو کرده است، بررسی موضوع را دردستور کار قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان زهک افزود: با اقدامات تخصصی و اشراف اطلاعاتی، ماموران موفق به شناسایی انبار مورد نظر شده و پس از هماهنگی قضایی به همراه نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت از این انبار‌ها بازرسی کردند و موفق به کشف ۸ تن و ۴۰ کیلو روغن خوراکی، ۲۲۴ عدد روغن چرخ خیاطی و یک قبضه سلاح شکاری غیر مجاز شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان گمرک ارزش ریالی این محموله ۶۵۰ میلیون ریال برآورده شده است، تصریح کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تکمیل تحقیقات به مراجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ"قره گوزلو" با تاکید بر برخورد قاطع پلیس با متخلفان و سودجویان، از شهروندان خواست با ارائه گزارش‌ها و اطلاعات خود از طریق تلفن ۱۱۰ به مراکز پلیس، در افزایش امنیت اجتماعی و اقتصادی جامعه اثرگذار باشند.

خواب آلودگی راننده ایسوزو حادثه آفرید

واژگونی یک دستگاه کامیونت ایسوزو در سه راهی "دشتک" شهرستان "هامون" یک کشته برجای گذاشت.

سرهنگ دوم "حسین نوری" سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان هامون  بیان داشت: ساعت ۰۳:۰۰ بامداد امروز در پی گزارش یک فقره واژگونی در سه راهی "دشتک" شهرستان بلافاصله ماموران انتظامی پاسگاه دشتک به همراه عوامل امدادی به محل اعزام شدند.

او  افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد یک دستگاه کامیونت ایسوزو یخچال دار از جاده منحرف و واژگون شده است.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان هامون تصریح کرد: در این حادثه متأسفانه راننده خودرو به علت شدت جراحات وارده در دم فوت کرد.

سرهنگ دوم نوری خاطر نشان کرد: علت تامه این حادثه رانندگی توسط کارشناسان پلیس راه ناتوانی راننده در کنترل خودرو به علت خستگی و خواب آلودگی اعلام شده است.

او با ابراز تاسف از این حادثه دلخراش از رانندگان خواست به ازای هر دو ساعت رانندگی حداقل پانزده دقیقه استراحت در برنامه سفر خود داشته باشند تا شاهد حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.

دستگیری سارق حرفه‌ای خودرو و قطعات خودرو

رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان از دستگیری سارق حرفه‌ای خودرو و قطعات خودرو با ۱۳ فقره سرقت در شهرستان زاهدان خبر داد.

سرهنگ "ابراهیم ملاشاهی گفت: در پی وقوع سریالی چند فقره سرقت قطعات و اموال داخل خودرو در سطح شهرستان زاهدان، موضوع دستگیری سارقان در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

او  افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با حضور در صحنه‌های سرقت و جمع آوری سرنخ‌های موجود مشخصاتی کلی را از یک سارق حرفه‌ای بدست آوردند.

رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به منظور پیشگیری از سرقت‌های مشابه و دستگیری سارقان، با همکاری دوایر تجسس کلانتری‌ها گشت‌های هدفمندی راه اندازی شد.

سرهنگ ملاشاهی بیان داشت: در نهایت یکی از واحد‌های گشت کلانتری ۱۵ در هنگام گشت زنی در سطح حوزه به راننده یک دستگاه خودروی پژو پارس مشکوک که پس از استعلام مشخص شد خودروی مذکور دارای سابقه سرقت است.

این مقام مسئول در ادامه گفت: با انتقال راننده خودروی مذکور به پلیس آگاهی و در نتیجه تحقیقات علمی به عمل آمده وی به فعالیت بزهکارانه خود اعتراف و در ادامه به ۳ فقره سرقت خودرو و ۱۰ فقره سرقت اموال و قطعات خودرو در سطح شهرستان زاهدان معترف شد.

رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی از شهروندان خواست به منظور پیشگیری از وقوع سرقت خودرو و اموال و قطعات خودرو، ضمن رعایت هشدار‌های پلیسی و نکات امنیتی، در صورت مشاهده موارد مشکوک سریعاً با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

یک کشته و یک مجروح، در برخورد پژو ۴۰۵ و کامیون حامل سوخت قاچاق

برخورد یک دستگاه پژو ۴۰۵ با کامیون حامل سوخت قاچاق در محور "زاهدان-کورین" یک کشته و یک مجروح برجای گذاشت.

سرهنگ "حمید رضا اکبری" فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان بیان داشت: در پی گزارش یک فقره تصادف در محور "زاهدان- کورین"، بلافاصله ماموران فرماندهی بخش کورین به همراه عوامل امدادی به محل اعزام شدند.

او  افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد یک دستگاه پژو ۴۰۵ با یک سرنشین با یک دستگاه کامیون حامل سوخت قاچاق به شدت برخورد کرده است.

سرهنگ اکبری تصریح کرد: در این حادثه متأسفانه راننده پژو به علت شدت جراحات وارده در دم فوت کرد و راننده کامیون نیز مجروح و به مراکز درمانی منتقل شد.

سرهنگ اکبری با اشاره به کشف ۷ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع از کامیون مذکور تصریح کرد: علت تامه این حادثه رانندگی توسط کارشناسان پلیس راه انحراف به چپ خودروی کامیون اعلام شده است.

کشف ۷ تن و ۳۵۷ کیلوگرم روغن خوراکی

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از کشف ۷ تن و ۳۵۷ کیلوگرم روغن خوراکی احتکار شده در بازرسی از یک انبار خبر داد.

سرهنگ "احمدثمره حسینی" در گفت گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر گفت: مأموران دایره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی این فرماندهی در راستای شناسایی و برخورد با محتکران کالا و مجرمان اقتصادی موفق شدند یک انبار روغن خوراکی را در بازار "الغدیر" شناسایی کنند.

او  افزود: ماموران این فرماندهی پس از شناسایی انبار ضمن هماهنگی با مقام قضائی به همراه بازرسان اداره تعزیرات و اداره صنعت و معدن از محل بازدید و ۷ تن و ۳۵۷ کیلوگرم روغن خوراکی احتکار شده کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل عنوان کرد: برابر اعلام کارشناسان اداره صنعت و معدن و تجارت ارزش روغن‌های احتکار شده ۶۱۳ میلیون و ۹۸۰ هزار ریال برآورد شده است.

او  خاطر نشان کرد: فرد متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضائی معرفی شد.

سرهنگ ثمره حسینی در ادامه از شهروندان خواست هرگونه اخبار مربوط به قاچاق و احتکار کالا و ارز را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کرده و خدمتگزاران خود را در این راه یاری کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار