‌مراسم احیاء در حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران برگزار نمی‌شود

استاندار قم موافقت با برگزاری مراسم احیاء در حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران را منوط به نظر ستاد ملی مقابله با کرونا دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم ، سرمست،استاندار قم روز سه شنبه  در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در استانداری قم برگزار شد، با اشاره به تصمیمات استان در خصوص برگزاری مراسم احیاء در حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: این تصمیم منوط به نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا است و تاکنون موافقتی در این زمینه صورت نگرفته و استان کما فی السابق با مصوبات قبلی عمل خواهند کرد.

او با بیان اینکه در صورت تغییر تصمیمات در این زمینه به سرعت مردم در جریان قرار خواهند گرفت، افزود: بقاع متبرکه و امامزادگانی که دارای فضای باز هستند می‌توانند با حفظ فاصله اجتماعی برنامه شب احیاء داشته باشند.

استاندار قم با بیان اینکه در مساجدی که دارای فضای باز هستند مراسم شب‌های احیا برگزار خواهد شد، تصریح کرد: صدا و سیما نیز باید نمایش این حضور شکوهمندانه ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در دستور کار قرار دهد.

سرمست با تأکید بر اینکه در حاضر عمده نگرانی بازگشت استان به روز‌های تشدید بیماری است، تصریح کرد: با همه تلاش‌های صورت گرفته استان اکنون در وضعیت منطقه زرد قرار گرفته، اما متخصصان معتقدند به دلیل رفتار ناشناخته این ویروس در صورت رعایت نکردن ممکن است منجر به شیوع مجدد بیماری شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.