لکه سیاه سیب پرخسارت‌ترین بیماری از نظر اقتصادی در کاشت سیب

کارشناس مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی مهابادگفت:بهترین اقدام در کنترل لکه سیاه سیب جلوگیری از استقرار و انتقال عامل بیماری در باغ است.

شمس برهان کارشناس مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: در سطح شهرستان ۶ هزار و ۴۴۰ هکتار باغ سیب وجود دارد که حدود ۱ هزار و ۵۶۰ هکتار آن را باغات غیر بارور تشکیل می‌دهد.

او با اشاره به شیوع بیماری لکه سیاه سیب در فصل بهار اضافه کرد:بهترین اقدام در کنترل لکه سیاه سیب جلوگیری از استقرار و انتقال عامل بیماری در باغ است.

او با اشاره به اقدامات بعمل آمده برای کنترل لکه سیاه سیب افزود: صدور اطلاعیه پیش آگاهی در پاییز مبنی بر جمع آوری برگ‌های ریخته شده، شخم یا بیل کاری کف باغات، برگزاری کلاس‌های آموزشی در روستا‌های آلوده برای باغداران، بازدید‌های مستمر کارشناس حفظ نباتات و کارشناسان پهنه به منظور ردیابی، پایش، خروج اسپور‌ها و ظهور آلودگی در باغات آلوده، نصب و راه اندازی دستگاه اسپور تراپ و تلفیق با داده‌های هواشناسی (دیتالایگر) به منظور تعیین زمان مناسب مبارزه با بیماری، درخواست قارچکش موثر و کارآمد به مدیریت حفظ نباتات و اعلام کمبود قارچکش، تلاش جهت تامین و تدارک قارچکش بمنظور کنترل بیماری لکه سیاه سیب از جمله موارد صورت گرفته برای مبارزه با لکه سیاه سیب در این حوزه است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.