تیم منتخب زیر ۲۳ ساله‌های لیگ برتر فوتبال/ جوان‌های امروز، آینده سازان فردا

بازیکنان جوان زیادی در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشورمان فعالیت می‌کنند که ستاره‌های لیگ هستند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در نوزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران، جوان های زیادی حضور دارند که برای تیم هایشان تاثیرگذار هستند.

از محمد محبی در سپاهان اصفهان که پیشنهاد رسمی از گرانادا اسپانیا دارد تا علی شجاعی در نساجی مازندران و عارف غلامی (استقلال تهران). به همین دلیل تیم منتخبی از زیر ۲۳ ساله های لیگ آماده کردیم که گزارش آن را در زیر می خوانید.

معراج اسماعیلی:

دروازه بان جوان تیم ملی امید و باشگاه ذوب آهن که در لیگ نوزدهم نیز برای ذوبی ها بازی کرد، آینده دروازه بانی ایران محسوب می شود. او با سن کم در تیم ذوب آهن ۷  بازی انجام داد و عملکرد خوبی نیز داشت. او در بازی های مقدماتی المپیک ۲۰۲۰ نیز برای تیم ملی امید در هر ۳ بازی حضور پیدا کرد.

تیم منتخب زیر ۲۳ ساله‌های لیگ/ جوان‌های امروز، آینده دار‌های فردا

عارف آغاسی: 

مدافع جوان فولاد خوزستان که در تیم جواد نکونام یکی از مدافعان اصلی محسوب می شود، عملکرد درخشانی داشته و در خط دفاع خوب بازی می کند. او به دلیل برخی مشکلات در زمان کرانچار به تیم ملی دعوت نمی شد اما با آمدن استیلی یکی از مدافعان اصلی تیم ملی امید لقب گرفت. آغاسی به جز حضور در فولاد سابقه بازی در تیم تراکتور را دارد و در نقل و انتقالات نیز تیم های زیادی به دنبال جذب او بودند.

این بازیکن در لیگ نوزدهم برای فولاد ۱۳ بازی انجام داد.

عارف غلامی: 

مدافع این روزهای استقلال که از ذوب آهن به جمع آبی ها اضافه شد، در زمان استراماچونی و فرهاد مجیدی یکی از بهترین بازیکنان استقلال در خط دفاعی ۳ نفره بود و عملکرد خیلی خوبی ارائه می داد. او هر چند به دلیل مصدومیت برخی بازی ها را از دست داد اما درخشش چند ماهه در استقلال سبب شد تا محبوب هواداران باشد.

تیم منتخب زیر ۲۳ ساله‌های لیگ/ جوان‌های امروز، آینده دار‌های فردا

او چندی پیش نیز دچار حاشیه هایی شد که ختم به خیر شد. غلامی که پیش از مسابقات مقدماتی المپیک یکی از کاپیتان های تیم امید بود اما به دلیل درگیری لفظی با یکی از مربیان، تیم ملی را در مسابقات نهایی مقدماتی المپیک همراهی نکرد.

احسان قهاری:

مدافع جوان نساجی مازندران که ۲۱ ساله است، پدیده این فصل نساجی مازندران لقب می گیرد. او که حتی به تیم ملی نیز دعوت نشد، در لیگ برتر هفت بازی انجام داد که برای بازیکن ۲۱ ساله خوب است.  این بازیکن در حال حاضر با شماره ۲۲ برای تیم فوتبال نساجی مازندران بازی می‌کند و  آخرین بازی قهاری نیز برای تیم فوتبال نساجی مازندران مقابل تیم ماشین سازی بود. 

امید نورافکن: 

کاپیتان تیم ملی فوتبال امید ایران که در تیم سپاهان بازی می کند، ستاره تیم زیر ۲۳ ساله های ایران است. او که سابقه بازی در استقلال و شارلوا را دارد، در این فصل در تیم زردپوش عملکرد خیلی خوبی ارائه کرده و در ۱۸ بازی لیگ برتر یک گل زده است.

نورافکن در لیگ قهرمانان آسیا نیز ۲ بازی کرد و یک گل زد.

تیم منتخب زیر ۲۳ ساله‌های لیگ/ جوان‌های امروز، آینده دار‌های فردا

این بازیکن که کاپیتان تیم ملی فوتبال امید ایران است، ستاره مورد علاقه امیرقلعه نویی نیز محسوب می شود.

رضا دهقانی: 

هافبک دفاعی جوان و جنگنده نساجی مازندران که در تیم ملی امید هم حضور داشت، در لیگ نوزدهم ۱۹ بازی انجام داد که یک پاس گل داده و بازیکن محبوب  محمود فکری است. آخرین بازی او مقابل ماشین سازی تبریز بود.

این بازیکن که در پست هافبک دفاعی بازی می کند، بسیار جنگنده است و در بازی های مقدماتی المپیک ۲۰۲۰  بود.

جعفر سلمانی: 

ستاره باشگاه صنعت نفت آبادان که در تیم ملی امید نیز حضور داشت، جعفر سلمانی است. این بازیکن جوان که در این فصل ۱۹ بازی انجام داد، موفق به گلزنی در یک بازی نیز شده است و بازیکن دونده ای محسوب می شود. 

آخرین بازی جعفر سلمانی برای  نفت آبادان مقابل سایپا بود که  در این مسابقه نود دقیقه برای تیمش بازی کرد. سلمانی همچنین در لیگ نوزدهم ۲ پاس گل داده و ستاره تیم اسکوچیچ محسوب می شد و این مربی به او علاقه زیادی داشت.

تیم منتخب زیر ۲۳ ساله‌های لیگ/ جوان‌های امروز، آینده دار‌های فردا

هافبک ۱۷۶ سانتی متری آبادانی ها به احتمال زیاد در پایان فصل به یکی از تیم های بالای جدولی لیگ می پیوندد.

علی شجاعی:

شماره ۱۰ مازنی ها که در لیگ نوزدهم عملکرد خوبی داشته و رونالدوی تیم ملی امید بود، در این فصل ۱۶ بازی برای نساجی انجام داده که حاصل آن ۴ گل و ۲ پاس گل بود. این بازیکن عضو تیم ملی امید بود اما موفق نشد همراه با این تیم به مقدماتی المپیک ۲۰۲۰ برسد.

آخرین بازی علی شجاعی مقابل ماشین سازی بود که  شجاعی در این مسابقه نود دقیقه بازی کرد و یک گل به ثمر رساند و یک پاس گل داد.

هافبک نساجی البته به عنوان یک هافبک خشن بود و در این فصل تاکنون ۵ اخطار گرفته است.

محمد محبی: 

ستاره جوان تیم فوتبال سپاهان اصفهان که در لیگ نوزدهم پدیده فوتبال ایران لقب گرفت، از بوشهر چهره شد و با درخواست قلعه نویی به سپاهان پیوست. این بازیکن که برای تیم ملی امید و تیم ملی بزرگسالان بازی کرد، چهره محبوب اصفهانی ها است و از گرانادا اسپانیا نیز پیشنهاد رسمی دارد.

تیم منتخب زیر ۲۳ ساله‌های لیگ/ جوان‌های امروز، آینده دار‌های فردا

محبی که در مقابل پرسپولیس در بازی رفت لیگ گل زیبایی به ثمر رساند، تاکنون ۱۸ بازی در لیگ برتر کرده که ۴ گل زده است و همچنین در مقدماتی جام جهانی رو در روی بحرین و عراق بازی کرد. 

مهاجم سپاهان در لیگ برتر ۲ بار نیز اخراج شده و در لیگ قهرمانان آسیا نیز یک گل به ثمر رسانده است.

امیرحسین حسین زاده: 

ستاره سایپا در لیگ نوزدهم حسین زاده است. این بازیکن جوان در این فصل فوتبال ایران ۲۰ بازی انجام داده و بازیکن بسیار تاثیرگذاری است.

حسین زاده در بیشتر بازی های فولاد به میدان رفته و ۳ گل به ثمر رسانده است. او در تیم ملی امید در بازی های مقدماتی المپیک ۲۶ دقیقه بازی کرد. حسین زاده از تیم های مطرح لیگ برتری برای فصل آینده پیشنهاد همکاری دریافت کرده است.

مهدی قائدی:

ستاره استقلال تهران در لیگ نوزدهم مهدی  قائدی بود. او که در لیگ نوزدهم برخلاف گذشته حواشی کمتری داشت، زیر نظر استراماچونی بار دیگر چهره شد و در ۲۰ بازی ۹ گل به ثمر رساند و ۶ پاس گل داد. او که زوج دیاباته در لیگ بود، عملکرد خوبی ارائه داد و حالا گفته می شود از قطر و انگلیس پیشنهاد دارد.

تیم منتخب زیر ۲۳ ساله‌های لیگ/ جوان‌های امروز، آینده دار‌های فردا

همچنین قائدی در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا نیز یک بازی انجام داد و در تیم ملی فوتبال امید ایران در بازی های مقدماتی المپییک ۲۰۲۰ حضور داشت.

قائدی برخلاف  محبی در زمان ویلموتس به تیم ملی فوتبال ایران دعوت نشد.

تیم منتخب زیر ۲۳ ساله های لیگ برتر: 

معراج اسماعیلی، عارف آغاسی، عارف غلامی، احسان قهاری، امیدنورافکن، رضا دهقانی، رضا جبیره، علی شجاعی، محمد محبی، امیرحسین حسین زاده و مهدی قائدی.

بازیکنان نیمکت نشین:

حبیب فرعباسی، متین کریم زاده، محمد خرم الحسینی، صابر حردانی.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار