استاندار اردبیل:

نخ دوخت برای اولین بار در کشور در اردبیل تولید می‌شود

استاندار اردبیل گفت: نخ دوخت برای اولین بار در کشور در مجموعه نساجی ابریشم سبلان اردبیل تولید خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در بازدید از مجموعه نساجی ابریشم سبلان اردبیل با بیان اینکه با نصب و راه اندازی این واحد نخ دوخت نیز تولید می‌شود گفت: نخ دوخت در ایران تولید نمی‌شود و همه نخ‌های دوخت در واحد‌های تولیدی وارداتی است.

او بیان کرد: با توجه به اظهار مشاور و راه اندازی این طرح می‌توان برای اولین بار در ایران تولید"نخ دوخت روزانه" در سه شیفت کاری چهار گروه در این مجموعه فعالیت کنند.

استاندار اردبیل گفت: بعد از واگذاری کارخانه نساجی ابریشم سبلان به بخش خصوصی، خریدار این مجموعه به احیاء و بازسازی آن اقدام کرده، سالن‌های بافندگی، دوزندگی و تولید نخ در حال مرمت است.

بهنام جو افزود: تمام دستگاه‌های نصب شده در این کارخانه از برند‌های معتبر ایتالیا و آلمان است و با راه اندازی این مجموعه محصولات تولیدی برند خواهد بود.

او با اشاره به اینکه خریدار مجموعه تا نیمه دوم سال جاری برای راه اندازی آن وقت لازم دارد افزود: دستگاه ها، ماشین آلات نصب شده و سالن‌های کارخانه سال هاست بدون استفاده رها شده و برای راه اندازی آن با کمک تکنیسن‌های داخلی و خارجی بیش از ۶ ماه زمان لازم است.

استاندار اردبیل اظهار کرد: قرار داد واگذاری این واحد مابین بانک ملی و خریدار بعد از تصحیح تنظیم شده و بانک ملی نیز برای تامین تسهیلات سرمایه در گردش قول مساعد داده است.

بهنام جو گفت: در این مجموعه بیش از هزار نفر از نیرو‌های بومی می‌توانند صاحب درآمد و شغل شوند و برای راه اندازی آن بیش از ۵۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

او در ادامه از کارخانه داروسازی امید فارمد پارسیان بازدید و در راستای تسریع اجرای زیرساخت‌های لازم از قبیل برق، گاز و راه قول مساعد داد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.