آیا نفت سوریه آمریکا را خفه می‌کند؟

به نظر می‌رسد که ترامپ قصد دارد نقشه‌های آینده خود را برای نفت و گاز سوریه، اکنون اجرایی کند.

آیا نفت سوریه آمریکا را خفه می‌کند؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در نوامبر ۲۰۱۹ دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به طور علنی از اشتهای خود برای نفت سوریه و نقشه هایش برای ادامه حضور اشغالگران آمریکایی در شرق سوریه پرده برداشت و گفت: "کشورش با کمک کرد‌ها میدان‌های نفتی سوریه را از اشغال "داعش" بیرون آورده است و اکنون اجازه نمی‌دهد این گروه تروریستی، این میدان‌ها را دوباره به دست بیاورد و آمریکا شماری از نظامیان خود را برای حفاظت از نفت در سوریه نگه می‌دارد"

به نظر می‌رسد که ترامپ قصد دارد نقشه‌های آینده خود را برای نفت و گاز سوریه، اکنون اجرایی کند. چراکه نظامیان اشغالگر آمریکایی تلاش گسترده‌ای را برای تقویت حضور خود در مناطق نفت و گاز سوریه در حومه شرقی و جنوب شرق حسکه آغاز کرده اند.

در همین راستا آن‌ها به منظور قرار دادن سوریه در مقابل کار انجام شده، پایگاه‌های خاصی را در میادین نفتی "العمر" و "کونیکو" در حومه دیر الزور مستقر و شروع به تحکیم و تقویت مواضع خود در حومه جنوب شرقی الشدادی و حومه شرقی الحسکه کرده اند.

لازم به ذکر است که منطقه‌ای که از المالکیه در شمال تا الشدادی در جنوب واقع شده است به اضافه مناطق العیربیه و الهول، سراسر میادین نفتی و گازی هستند. این مناطق در امتداد مرز‌های سوریه و عراق واقع شده اند.

منابع آگاه گفته اند پایگاه جدید اشغالگران آمریکایی در منطقه الجزرات واقع در مرز‌های اداری بین رقه و دیر الزور قرار گرفته است و این منطقه از نظر اداری، از توابع استان دیر الزور است و بخشی از قلمرو عشیره "البقاره" است.

از زمان تأسیس پایگاه در آوریل گذشته تا اول ماه مه، حدود ۳۰۰ کامیون وارد این پایگاه شده است کمااینکه مقادیری سلاح و مواد لجستیکی در میدان نفتی العمر پیاده شده است.

روشن است که هدف آمریکا از دست اندازی بر ثورت نفت و گاز سوریه و کشاندن پای نیرو‌های قسد به این ماجرا، فراهم کردن مقدمات تجزیه جغرافیای سوریه و در نهایت خدمت به منافع رژیم صهیونیستی و مجازات سوریه به خاطر سرکشی در مقابل سلطه جویی آمریکاست بدونن اینکه خود حتی یک دلار هزینه کند.

اما قطعا محاسبات آمریکا برای ادامه حضور نامشروع در خاک سوریه، درست نخواهد بود، زیرا منطقه‌ای این کشور به اشغال خود دراورده است بیابان خشک و بی آب و علف نیست بلکه سرزمینی است که ملتی با ریشه هزاران ساله در آنجا زندگی می‌کنند که اجازه نخواهند داد خاکشان به اشغال مهاجمان متجاوز در آید.

حتی رشوه‌های هنگفتی که اعلام کرده بود در ازای همکاری به اهالی این مناطق می‌دهد هم کمکی به اشغالگران نکردند و اهالی روستا‌های حومه تل تمر در حومه حسکه با سد کردن راه کاروان نظامی اشغالگران آن‌ها را مجبور به بازگشت کردند. اهالی دو روستای ام الغدیر و ثامنه رحیه در حومه جنوبی قامشلی هم در تاریخ بیست و دوم ماه گذشته یک کاروان از اشغالگران را – که توسط پست دیده بانی ارتش سوریه متوقف شده بود – سنگ باران کرده و آن‌ها را مجبور به عقب نشینی کردند.

این اعتراضات، مقدمه ظهور گروه‌های مقاومت مردمی علیه اشغالگران در این مناطق است که به مرور زمان شکل خواهند گرفت؛ و تنها در این صورت است که ترامپ احمق و پمپئو، وزیر خارجه احمق ترش خواهند فهمید که کار‌ها آنگونه که در مغز کوچک آنهاست – به صرف داشتن قدرت نظامی - پیش نخواهد رفت.

منبع: العالم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار