روحانی:

شرط اصلی رسیدن به مرحله سفید رعایت پروتکل‌های بهداشتی است/ برگزاری نماز عید فطر در برخی شهرها روز شنبه بررسی می‌شود

رئیس جمهور گفت: باید به طور پیوسته و مداوم به مردم یادآور شد که از شرایط اصلی رسیدن به مرحله سفید رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونابه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور امروز (پنجشنبه، ۲۵ اردیبهشت) در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا، با استناد به گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی مقابله با کرونا، از همکاری خوب و صمیمانه مردم در رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی و مراقبتی قدردانی کرد و گفت: گروه‌های ناظر از جمله مسئولان مساجد و بسیج برای راهنمایی مردم و اجرای این دستورالعمل‌ها کمک‌های شایانی کردند.

رئیس جمهور افزود: بار‌ها تأکید کرده‌ام که انسجام و وحدت مسئولان در سطوح مختلف و در سراسر کشور و همراهی خوب مردم، از مهم‌ترین عوامل اصلی موفقیت در مدیریت و کنترل ویروس مرگبار کرونا بوده است و باید آن را پاس داشت و قدردان بود.

روحانی با اشاره به اختلاف نظر موجود بین مسئولان برخی کشور‌های توسعه یافته که همواره در مدیریت به عنوان الگو و معیار توسعه یافتگی شناخته می‌شدند، اظهار کرد: شاهدیم در برخی از کشور‌ها مسئولان دچار سردرگمی شده و فضای دو قطبی در این کشور‌ها پدید آمده است.

رئیس جمهور افزود: این اختلاف و دودستگی از جمله در بازگشایی و بازفعالیت مشاغل و کسب و کار‌ها سبب شده که مدیریت ویروس کرونا را با مشکل مواجه کند.

روحانی با قدردانی از انسجام و وحدت موجود در کشور تأکید کرد: همگان با رعایت وحدت و انسجام بیشتر برای عبور از این شرایط سخت موظف و مکلف هستیم.

رئیس جمهور با اشاره به نامشخص بودن زمان برای پایان کرونا و پیش‌بینی و اظهارنظر متخصصان جهان مبنی بر آموزش و آمادگی مردم برای زندگی با این ویروس گفت: باید از تمامی راه‌ها و امکانات برای آموزش دایمی و در دسترس قرار دادن اطلاعات دقیق در این زمینه به مردم استفاده شود که یکی از این راه‌ها پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت و رسانه‌ها است.

روحانی افزود: باید زمینه دریافت اطلاعات از علایم بروز این بیماری و حالات گوناگون مبتلایان و چگونگی مقابله با این ویروس در مراحل مختلف فراهم و آگاهی‌های لازم به مردم داده شود.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت و ضرورت زنده نگه داشتن روز جهانی قدس به بررسی‌های انجام شوده توسط مسئولان کمیته‌های امنیتی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: در عین حال که این روز در محکومیت رژیم اشغالگر قدس و حمایت از فلسطین مظلوم اهمیت دارد، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مراقبتی نیز ضروری است که البته این موضوع نیز به وضعیت شهر‌های مختلف و نسبت به میزان کنترل بیماری کرونا بستگی دارد.

روحانی وظیفه رسانه‌ها و دستگاه‌های تبلیغی را در این زمینه بیشتر و سنگین‌تر خواند و تصریح کرد: باید نسبت به سال‌های گذشته با استفاده از شیوه‌های متنوع و تأثیرگذارتر در مسیر محکومیت رژیم اشغالگر صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین گام برداشت.

رئیس جمهور همچنین به بررسی چگونگی و شرایط برگزاری نماز عید سعید فطر در کمیته‌های امنیتی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت بسیار زیاد این مراسم باشکوه معنوی، مشورت و رایزنی‌هایی با مسئولان ذی‌ربط انجام شده و پیشنهاد‌های ارائه شده در این زمینه در جلسه روز شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا بحث و بررسی خواهد شد تا بتوانیم در شهر‌های سفید و زرد و با حفظ شرایط و دستورالعمل‌های بهداشتی نماز عید برگزار شود.

روحانی همچنین به بازفعالیت و بازگشایی بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: این موضوع در کمیته امنیتی و اجتماعی در هفته‌های اخیر مورد بررسی قرار گرفته است.

رئیس جمهور اضافه کرد: مشورت‌هایی با متولیان حرم‌های مطهر انجام گرفته و آنان شرایط و مراحلی را به همراه دستورالعمل‌های خاص، تدوین و تاریخ آن را نیز مشخص کرده‌اند که پس از تصویب در جلسه آینده ستاد مقابله با کرونا اعلام خواهد شد.

روحانی گفت: آنچه اهمیت دارد این است که بازگشایی‌ها باید با رعایت فاصله‌گذاری‌های هوشمند اجتماعی صورت گیرد و چنانچه از این موضوع غفلت شود قطعا موجب بازگشت و شیوع دوباره بیماری می‌شود و ناگزیر از اجرای مجدد محدودیت‌ها خواهیم شد؛ بنابراین به طور پیوسته و مداوم باید به مردم یادآور شد که از شرایط اصلی رسیدن به مرحله سفید رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد که با افزایش تعداد شهر‌های سفید و نزدیک شدن به مرحله مهار ویروس، بتوان سایر مشاغل و مراکز پررفت و آمد نظیر ورزشگاه‌ها و مراکز فرهنگی را نیز بازگشایی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسین
۱۱:۵۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
بابا با جون مردم بازی نکنید حالا یه امسال برگزار نشه مگه چیزی میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
موندم چرا همه چی ازاد شده الا مساجد .یه اتبوس که ۳۰ نفر ظرفیت داره ۶۰ نفر سوار میشن .اونم از وضع مترو .بازار و هر جایی. حالا گیر دادن به مساجد که هر نماز میانگین ده نفر نمیشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
با این کاراشون فقط میخوان مردم رو به کشتن بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
با توجه به اینکه مدارس قرار بود آخرین جایی باشند که دایر می شوند و قرار بود در مناطق سفید مورد بررسی قرار گیرد آیا لابی قدرتمند مدارس غیر دولتی موجب بازگشایی ناگهانی و خطرناک حتی در شهرهای با وضعیت قرمز شد ؟
yjc لطفا پیگیر این موضوع شوید .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۳۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
خبرنگاران yjc کسایی که اینجا نظر میدهند بخشی از مردم هستند که نظراتشان چکیده ی نظرات مردم جامعه هست، حتی مثبت و منفی دادن به نظر ها هم نشاندهنده ی خیلی چیزاست، به عنوان یک خبرنگار که یکی از مهتمترین رسالت هاشون انعکاس نظرات مردم به مسئولین هست لطفا نظرات رو در غالبی که به گوششون برسه منتشر کنید حتی میتونن این نظرات تیتر خبر باشند، شاید مسئولین از خواب خرگوشیشون بیدار شدند، خسته نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
تکلیف دانشگاه ها رو هم مشخص کنین ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
یادمون نرفته اینا مسولینه یه ایرانه دیگه هستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
شهر خرم آباد وضعیتش بشدت قرمزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
حکایت معلمها حکایت فرد مجرمیست که بردنش پیش قاضی.

قاضی براش حکم صادرکردکه یا ۱۰۰ ضربه شلاق یا ۱۰ کیلو پیاز بخوره و یا صد تا سکه بدهد .
فرد ابتدا گفت پیازرامیخورم .
نصف پیازها راخورد دید نمیتونه ، گفت شلاق بخورم بهتره .
۵۰ضربه که خورد دید نمیتونه ،گفت سکه را میدم.
آخر سر سکه ها راهم داد.

حالا بیچاره معلمها هم به ظاهر تعطیلن ولی درواقع دوشیفت بودن .
درس هم دادن وکتاب هم تموم ودوره کردن .
دوباره مدرسه هم بایدبرن کروناهم بگیرن .
آخر سر هم تنبلی بچه ها و بی مسئولیتی شون که توکلاسها نبودن میوفته گردن معلمها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
مگه قرار نبودماسک زدن اجباری بشه من امروز از سر کار برگشتم توی اتوبوس رو هم دیگه ریختن نصف مردم هم ماسک ندارن حرف میزنی میگه همش الکیه فقر فرهنگی داره بیچارمون میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
پس چرا مدارسو دارید باز می کنید؟ طبق صحبت های وزیر بهداشت مدارس آخرین مکان برای بازگشایی هستند مگه به فکر مردم نیستید فکر می کنید با ۴۰ تا دانش آموز تو کلاس های کوچیک که همه با فاصله های ۱۰ سانتی از هم نشستن میشه ماوع شیوع کرونا شد، تو مناطق محروم اکثر دانش آموزان به اینترنت دسترسی ندارن خوب اینا مجبورن بیان مدرسه
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۵:۴۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام آقای روحانی ،

تقریبا مثل اینکه دیگر هیچ و هیچ و هیچ مشکلی وجود ندارد ،
جز اینکه مانع نگاه کردن من به ماه و خورشید نشوند ،
و اینکه قضاوت من درباره آیندگان بستگی دارد به رسیدن من به الهه و زهره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگر شرط اصلی رسیدن به وضعیت سفید رعایت پروتکل های بهداشتی است پس چرا هر روز دارید محدودیت های جدیدتری رو لغو میکنید؟ بخشی از پروتکل ها شامل منع اجتماعات و ماندن در خانه است!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
اینا از این کلمه ی پروتکل خوششون اومده اما معنی شو نمی دونن فقط تکرارش می کنن پروتکل یعنی در فروشگاه.....تهرانپارس همه تو سر وکله هم ایستادن برای پرداخت خرید تو اتوبوس همه تو سر وکله همند بعد تلویزیون می گه در ایران پروتکل بهداشتی رعایت میشه لطفا این کلمه رو معنی کنید تا ما بفهمیم یعنی چی شاید هجوم یه عده در یک محل معنیشه
آخرین اخبار