انتقاد روسیه از تلاش آمریکا برای تحریم چین

وزیر خارجه روسیه با اعلام اینکه ظهور ویروس کرونا در چین نمی‌تواند علتی برای اعمال تحریم‌ها علیه این کشور باشد، از تلاش آمریکا برای تحت فشار دادن پکن انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، در مصاحبه با شبکه روسی «آر. بی. کا» از تلاش آمریکا برای اعمال تحریم علیه چین به علت شیوع کرونا انتقاد کرد.

او گفت: ظهور ویروس کرونا در چین نمی‌تواند علتی برای اعمال تحریم‌ها علیه این کشور باشد و بدون ارائه ادله نمی‌توان هیچ کشوری را در این خصوص متهم کرد.

وزیر خارجه روسیه افزود: مسکو با دستیابی به دستاورد‌های سیاسی به سبب شیوع کرونا مخالف است. اتهامات علیه چین درباره پنهان کردن اطلاعات در خصوص کرونا صحیح نیست.

در همین زمینه وانگ یی، وزیر خارجه چین، گفت: به تازگی برخی از سیاستمداران در برخی از کشور‌ها اصرار دارند، این بیماری را سیاسی کنند و به یک کشور نسبت دهند و نقش سازمان بهداشت جهانی را تخریب کنند. وی تاکید کرد: جامعه بین الملل باید با این طرح‌ها مخالفت کند.

این اظهارات در پی آن مطرح می شود که مقامات ارشد آمریکا بارها برای شانه خالی کردن از مسئولیت خود در قبال شیوع ویروس کرونا در این کشور، چین را به پنهان‌کاری در این زمینه متهم کرده‌اند. سناتورهای آمریکایی هم در پی ارائه طرحی هستند که بر اساس آن رئیس‌جمهور آمریکا می‌تواند چین را به علت شیوع جهانی کرونا هدف تحریم‌های واشنگتن قرار دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار