کنترل ملخ‌های مراکشی با هدف حفظ سبد غذایی خانوار‌ها

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گلستان گفت: استفاده از سم برای از بین بردن ملخ‌های مراکشی با هدف حفظ سبد غذایی خانوار‌ها انجام می‌شود.

کیانوش حق نما مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گلستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: آفت ملخ مراکشی در برخی از شهرستان‌ها مانند کلاله کنترل شده است، اما در مراوه تپه جدیدا لکه آلودگی در منطقه پالیزان مشاهده شده که کارشناسان برای بررسی به این منطقه رفته اند.

او افزود: ما برای کنترل وضعیت ملخ مراکشی و سم پاشی در منطقه شاهکوه گرگان نیاز داریم با اداره منابع طبیعی سمنان هماهنگی لازم را انجام دهیم چرا که منطقه آلودگی در سمت مراتع سمنان بوده، اما در صورت کنترل نشدن ضرر و زیان‌ها به مزارع گلستان وارد می‌شود.

حق نما با اشاره به موضوع آلودگی محیط زیست در اثر استفاده از سم‌ها و نگرانی دوستداران محیط زیست در این رابطه گفت: سم‌های مورد استفاده شده در این مناطق به صورت ضربتی عمل می‌کند و بعد از دو روز آثار آن از محیط زیست پاک می‌شود.

او ادامه داد: در ایام سم پاشی مراتع، پرچمی در این مناطق نصب می‌شود و از دامداران خواسته می‌شود تا دو روز از بردن دام‌ها به این مناطق خود داری کنند.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گلستان افزود: در زمان ورود سار‌ها که دشمن اصلی ملخ‌ها هستند ما سم پاشی را در منطقه متوقف می‌کنیم تا به آن‌ها آسیبی نرسد.

حق نما گفت: وظیفه ما حفظ سبد غذایی خانوار‌ها از وجود آفت است و چنانچه فعال محیط زیستی طرح و یا ایده‌ای برای کنترل ملخ‌ها بدون به کار بردن سم‌ها دارد ما آمادگی لازم برای شنیدن و همکاری را داریم.

انتهای پیام /ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.