سینماداران اصفهانی از وام ۱۰ میلیون تومانی استقبال نکردند

مسوول امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت:سازمان سینمایی یک وام ۱۰ میلیون تومانی برای هر باب سالن برای سینما داران در نظر گرفت که در اصفهان استقبال چندانی از این وام نشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رضا دهقانی مسوول امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: از زمان شیوع بیماری کرونا در اصفهان همه سینما‌های استان اصفهان تعطیل شد و این راستا سازمان سینمایی یک وام ۱۰ میلیون تومانی برای هر باب سالن برای سینما داران در نظر گرفت که در اصفهان استقبال چندانی از این وام نشد.

او با اشاره به اینکه سازمان سینمایی پیشنهاد‌هایی را برای بازگشایی سینما‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ستاد ملی مقابله با کرونا داده است، افزود: اگر این پیشنهاد‌ها مورد قبول واقع شود از عید فطر سینما‌ها بازگشایی می‌شود.

او با بیان اینکه این موضوع هنوز معلوم نیست و با توجه به شرایط استان‌ها فقط در حد پیشنهاد است گفت: دراین زمینه تاکنون پاسخی از ستاد ملی کرونا نیامده است.

دهقان با بیان اینکه در استان اصفهان ۵۳ سالن سینما وجود دارد که ۲۰ سالن آن در کلانشهر اصفهان مستقر است، افزود: امیدواریم با ریشه‌کن شدن بیماری کرونا سینما در اصفهان رونق بگیرد.

پیش از این رییس سازمان سینمایی از تصویب بسته‌های حمایتی برای اهالی سینما خبر داد و گفت: وام قرض‌الحسنه به سینما‌های بخش خصوصی به ازای هر پرده ۱۰ میلیون تومان به شرط اخراج نکردن کارکنان پرداخت می‌شود.

حسین انتظامی افزوده بود که از جمله این بسته‌های حمایتی می‌توان به تعویق پرداخت اقساط اعضای خانه سینما به مدت سه ماه اشاره کرد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار