ربیعی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان:

مراودات تجاری ایران و ونزوئلا کاملا مستقل است

سخنگوی دولت گفت: ونزوئلا و ایران هر دو دولت‌های مستقلی هستند که با یکدیگر مراودات تجاری داشته و خواهند داشت.

علی ربیعی، سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص مبادلات دریایی ایران  و ونزوئلا اظهار کرد: ونزوئلا  و ایران هر دو دولت‌های مستقلی هستند که با یکدیگر مراودات تجاری داشته و خواهند داشت.

وی افزود: کالاهایی را می فروشیم و در قبال آن کالاهایی را خریداری  می کنیم، این تجارت  به کسی ارتباطی ندارد.

ربیعی با اشاره به اینکه ایران دست روی دست نگذاشته و به شایعات مطرح شده توسط دشمنان اعتنایی نمی کند، گفت: باید نفتمان را بفروشیم و راه های آن را هم در دست داریم.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که آیا از نفتکش ایرانی در راه ونزوئلا که حامل بار مهمی است اطلاع دارید؟ گفت: فعلا در خصوص این کشتی هم من اطلاعی ندارم.

سخنگوی دولت در نشست هم اندیشی امروز ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن تبریک روز جهانی ارتباطات بیان کرد: در بخش های زیادی که ورودی قاچاق داشته ایم از جمله حوزه کفش، لوازم آرایشی، لوازم خانگی، پوشاک و قطعات خودرو اقداماتی صورت گرفته و در بخش قاچاق کفش، معضل قاچاق یک میلیون شغل ایرانی را از ما گرفت.

ربیعی با بیان اینکه قاچاق موجب تعمیق فقر و بی عدالتی می شود، گفت: قاچاق باعث شکل گیری پول های بی ارزش و  بدون ارزش افزوده می شود یعنی پول هایی نه بر اساس تولید ملی و نه بر اساس ارزش کار ایجاد شده است.

 او ادامه داد: در بحث پوشاک با شرایطی که تحریم ایجاد کرده است بیشترین ایجاد اشتغال در رسته های تولیدی قرار گرفته و با مقابله با پوشاک قاچاق، در این زمینه توانستیم اشتغال ایجاد کنیم و در کشور بنگلادش حدود ۱۰ میلیون شعل از قبل همین صنعت ایجاد شده است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: در ابتدای دولت یازدهم میزان قاچاق کالا ۲۵ میلیارد دلار برآورد شده و رقم هنگفتی بود که به اشتغال آسیب زد همچنین این قاچاقچیلن قاتلان اصلی کوله بران ما هستند و رنج هم بر تن مرزنشینان کوله بر مل می‌گذارند.

ربیعی با اشاره به هوشمند کردن سامانه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: اطلاعات ۲۵ دستگاه وارد این سامانه می‌شود و به سمتی می‌رویم که به طور ساختار‌مند جلوی قاچاق گرفته شود چرا که با مبارزه هیجانی کوتاه مدت نمی‌توان به نتیجه دست یافت و باید مبارزه به صورت ساختار‌مند صورت پذیرد.

او با بیان اینکه شیوع کرونا ما را به فهم جدید تری واداشت، گفت: ما در بعد ارتباطات با نوعی شوک مواجه بودیم که با هیچ هراس رسانه‌ای مواجه نبوده ایم و بدین طریق دریافتیم که آثار روانی اشباع بیش از حد اخبار و اطلاعات می‌تواند ویرانگر عمل کند.

ربیعی ادامه داد: در پی شیوع کرونا در جهان مردم آمریکا اخیرا با اسلحه در اعتراض به آنچه که قرنطینه می‌نامیدند، بیرون آمدند و به شرایط روحی و روانی ناشی از این ویروس واکنش نشان دادند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
لگن ندارند وارد کنیم
آخرین اخبار