مردم جورجیا به تبعیض نژادی در دستگاه قضایی آمریکا اعتراض کردند

معترضان در جورجیای آمریکا با برگزاری تجمعی، برکناری دو دادستان این ایالت را که در روند رسیدگی به پرونده قتل جوان سیاه‌پوست سنگ‌اندازی می‌کنند، خواستار شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، معترضان آمریکایی در ایالت جورجیا، خواستار برکناری دو دادستان این ایالت شدند که به سنگ‌اندازی در دستگیری دو مرد سفیدپوست مظنون به تیراندازی و قتل یک دونده سیاه‌پوست در برونزویک متهم هستند.

صحبت‌ها درباره برکناری این دو دادستان از تجمع صد‌ها نفری که فیلم قتل «احمد آربری»، ۲۵ ساله، خشم آن‌ها را برانگیخته بود، در مقابل ساختمان کوچک دادگاه منطقه‌ای آغاز شد.

فعالان، مرگ این جوان سیاه‌پوست را جدیدترین مورد از قتل یک سیاه‌پوست به دست افراد سفیدپوست و عدم مجازات مجرمان می‌دانند. پدر و پسر متهم به قتل تا چندین هفته پس از تیراندازی دستگیر نشدند و بازداشت آن‌ها چند روز پس از آن انجام شد که فیلم این جنایت در اینترنت منتشر شد.

افرادی که برای معترضان سخنرانی می‌کردند، گفتند «جکی جانسون» و «جورج بارنهیل»، دادستان‌های منطقه‌ای برونزویک و وی کراس، باید به دلیل طولانی کردن روند رسیدگی به این پرونده از کار برکنار شوند. دستگیری متهمان پس از تیراندازی منجر به قتل، ۷۴ روز طول کشیده است.

ماوولی دیویس، وکیل مدافع حقوق بشر در آتلانتا، که یکی از سازمان‌دهندگان این تظاهرات بود، گفت این پرونده نشان‌دهنده آن است که نظام قضایی آمریکا تنها در راستای تامین منافع سفیدپوستان تنظیم شده است. وی روز جمعه در مصاحبه با رویترز تاکید کرد، اگر فیلم این جنایت منتشر نشده بود، این ماجرا مخفی نگاه داشته می‌شد.

متهمان این پرونده یعنی گریگوری مک میشل، افسر پلیس سابق ۶۴ ساله و پسرش تراویس ۳۴ ساله، سرانجام در هفتم ماه مه دستگیر و به اتهام قتل دادگاهی شدند.

هفته گذشته کریس کار، دادستان کل جورجیا، از وزارت دادگستری آمریکا خواست به منظور بررسی عملکرد جانسون و بارنهیل همچنین اداره پلیس شهرستان گلین تحقیقاتی انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار