انجام بیش از ۱۱ هزار مورد بازرسی از واحد‌های صنفی استان اردبیل

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: بیش از ۱۱ هزار مورد بازرسی از واحد‌های صنفی استان اردبیل انجام شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هاشم علایی، مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: بیش از ۱۱ هزار و ۴۶۳ مورد بازرسی در قالب طرح طا‌ها در سال ۹۸ از مراکز عرضه و توزیع کالا، توسط شرکت‌های بازرسی تأیید صلاحیت شده و کارشناسان استاندارد با توجه به برنامه عملیاتی اختصاص یافته تحقق ۱۳۷ درصدی در این حوزه را شاهد بودیم.

او افزود: در قالب طرح طا‌ها تعداد ۲۴۹ مورد نمونه برداری و ۲۴۹ مورد آزمون از مراکز عرضه و فروش کالا در زمینه صنایع غذایی، لبنیات، شوینده ها، رنگ ها، لوازم خودرو، مصالح ساختمانی و... در استان اردبیل انجام شده است.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل یادآور شد: طرح طا‌ها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) است که به منظور انجام هماهنگ وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد برای شناسایی و ارتقای سطح کیفی فرآورده‌ها در راستای تامین ایمنی و سلامت جامعه، اعتماد سازی و توجه عموم به علامت استاندارد ایران و جلوگیری از تولید و عرضه کالای با کیفیت پایین اجرا می‌شود.

علایی گفت: با اعتبار تخصیص یافته از سوی سازمان ملی استاندارد ایران برای نمونه‌برداری طرح اجرای هماهنگ استاندارد (طاها)، کالا‌های مشمول استاندارد اجباری از سطح بازار خریداری و در آزمایشگاه‌های همکار یا اداره کل، آزمون می‌شوند.

او در پایان بیان کرد: در بازرسی‌های طرح طا‌ها کارشناسان استاندارد به واحد‌های صنفی مراجعه کرده و کالا‌های مشمول استاندارد اجباری فاقد علامت استاندارد و یا مشکوک به جعل علامت استاندارد را شناسایی، توقیف و جمع آوری می‌کنند و در صورت لزوم برخورد قانونی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.