رئیس شورای شهر تهران مطرح کرد؛

هدف از اجرای طرح ترافیک کسب درآمد نیست/ قهر اعضای شورا از صحن ختم به خیر شد

هاشمی درباره اجرای محدودیت‌های ترافیکی توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در تشریح مصوبات امروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: جلسه امروز شورای شهر تهران با چند تذکر از سوی اعضا آغاز شد و پس از آن به بررسی موضوع تأمین منابع مالی برای شرکت آب و فاضلاب تهران وارد شدیم.

رئیس شورای شهر تهران افزود: در گذشته مصوباتی در زمینه تأمین منابع مالی شرکت آب و فاضلاب تهران داشتیم تا این نهاد بتواند با سرعت بیشتری طرح‌های خود را اجرا کند که گزارش‌ها در این بخش در دوره پیش از کرونا به دست ما رسید و ما آن را از روی اتوماسیون به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع دادیم که همین امر امروز باعث بروز برخی از سوء تفاهم‌ها شد.

هاشمی گفت: ارجاع گزارش‌ها به کمیسیون‌های تخصصی تکلیفی بود که به درستی انجام شد و در ادامه جلسه نیز تأمین منابع آب اضطراری شهر تهران در زمان بروز زلزله به تصویب رسید که این موضوع نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

او در واکنش به قهر ۳ عضو شورای شهر تهران به روند اداره جلسه بیان کرد: بررسی این دستور (تأمین و منابع مالی شرکت آبفا) موجب رنجش برخی از اعضای شورای شهر تهران شد که خوشبختانه ختم به خیر شد.

رئیس شورای شهر تهران افزود: تمام مصوبات شورای شهر باید به تأیید هئیت تطبیق برسد و این امکان وجود دارد برخی از مصوبات مورد تأیید هئیت تطبیق فرمانداری قرار نگیرد که مجدد به کمیسیون تخصصی ارجاع داده می‌شود.

هاشمی در تشریح ایراد‌های وارد شده به مصوبه بودجه از سوی هیئت تطبیق فرمانداری تهران گفت: من به همراه آقای میرلوحی در هیئت تطبیق فرمانداری تهران حاضر شدم و در آن جلسه مباحثی مطرح شد با این مضمون که می‌توان مشکلات را با گفت‌وگو حل کرد که در نهایت از ۷ بند مورد ایراد بودجه‌ای از سوی هیئت تطبیق ۳ مورد را ما کوتاه آمدیم و ۴ مورد نیز از سوی فرمانداری مورد قبول واقع شد.

او درباره اجرای مجدد محدودیت‌های ترافیکی در پایتخت تصریح کرد: قرار بر این شد مصوبات شورای ترافیک به تأیید ستاد ملی مقابله با کرونا برسد و باید به این نکته اشاره کنم که در شورای ترافیک هیچ گاه مصوبه‌ای برای لغو اجرای طرح ترافیک نداشتیم و این موضوع از سوی وزیر بهداشت مطرح شد و از آن روز به بعد مردم آزادانه در محدوده‌های ترافیکی تردد کردند.

رئیس شورای شهر تهران افزود: من اطلاعی از اجرای محدودیت‌های ترافیکی در پایتخت ندارم، زیرا هیچ نامه‌ای به دست ما نمی‌رسد، به همین دلیل اظهار نظر نکنم بهتر است.

هاشمی گفت: هدف از اجرای طرح ترافیک کاهش آلودگی هواست و اگر درآمدی کسب نکنیم‌ مهم نیست، چون این اقدام برای ریه مردم است.


بیشتر بخوانید: زمان اجرای بسته ترافیکی با نظر استاندار تهران است

بیشتر بخوانید: لایحه بهره برداری از پیاده راه به صحن شورا نیامده است/ درباره طرح ترافیک نباید اظهار نظر غیر کارشناسی کرد

بیشتر بخوانید: نحوه محاسبه نرخ عوارض پارک هوشمند حاشیه‌ای در پایتخت


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
میفرمایند:"هدف از اجرای طرح ترافیک کاهش آلودگی هواست و اگر درآمدی کسب نکنیم‌ مهم نیست، چون این اقدام برای ریه مردم است."
...............................
ان شالله که همینطور باشه. ولی من به عنوان کسی که طرح ترافیک به زحمت میندازتش، اگر یک درصد بخاطر پول باشه اینکار سر پل صراط از حقم نمیگذرم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
جناب هاشمی اگر نگاهی به اسمان تهران بیندازید می بینید هوا تهران بسیار پاکتر از قبل شده . چون برای تردد از یک سمت شهر به سمت دیگر نیاز نیست دور شمسی قمری بزنیم و مستقیم به سمت مقصد می رویم.
آخرین اخبار